Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '07

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Evde suşi

Suşi yurt dışında yaygın bir yiyecek olmakla birlikte bizde daha çok üst sınıfın bol para ödeyerek yediği çiğ balık lokmaları diye biliniyor. Londra’da hasbelkader markette ibadullah bulunduğunu ve çok ucuz olduğunu görmüş, denemiştim. Küçük oğlum herhalde sağda solda görüp duydukça aklına yazmış ki geçenlerde suşi istedi. Ben de dışardan istemesin diye evde suşi yapımına giriştim. İyi ki denemişim; hem kolay ve lezzetli oluyor hem hiç de pahalı bir şey değil. Zorunlu gördüğüm malzemeleri büyükçe bir marketten aldım. Bunlardan biri suşileri sarmak için kurutulmuş yosun, diğeri de somon füme. Ha bir de fazladan kurutulmuş domates aldım. Bu üçü toplam 10-15 lira civarında tuttu. Somon füme bitti ama hem domates hem de yosun daha iki posta suşi yapar.

Peki oldu mu, derseniz, ev halkı beğendi efendim... Doğrusu beğenmezlerse hiç de gizlemezler.

Çiğ balıkla ilgili şehir efsaneleri alıp yürüdüğünden çiğ balık kullanmaya çekindim. Zaten Türkiye’de pek kullanılmıyormuş. Onun yerine somon füme kullandım. Aslında iç olarak ağız tadınıza göre başka karışımlar da yapabilirsiniz. Malzemesine ve formuna göre adı değişiyor suşilerin. Ben önceden iyice araştırıp bilgi topladım. Ne olur ne olmaz faka basmayalım yabancı bir yemek tarifiyle diye. Iyi de yapmışım. Birkaç püf noktası var sizin için çıkardığım.

Şimdi tarifi vereyim:

Malzeme:

2 adet yaprak yosun

Bir su bardağından bir parmak eksik pirinç (azıcık arttı da...)

Bir buçuk s.b. su (pirinci haşlamak için)

1.5 çorba k. sirke

1 çorba k. toz şeker

Bir çay kaşığı tuz

100 gr somon füme

Istenildiği kadar kuru domates (veya yeşil ve kırmızı biber ya da havuc rendesi)

Isterseniz biraz mayonez (bunu orijinal tariflerdeki avokado yerine kullandım)

Yapılışı:

Pirinci iyice yıkayıp 10-15 dakika suda bekletin. Sonra bir buçuk bardak suyla haşlayın. Önce kuvvetli sonra kısık ateşte, kapağı kapalı olarak haşlanacak. Sonra kapağı açılıp kurutulacak.

Soğuyan pirince şeker, sirke ve tuz karışımını ekleyip tahta çatalla pirinçleri ezmeden karıştırın.

Yosunu parlak yüzü alta gelecek şekilde folyonun üzerine serin. Üzerine yarım santim kalınlığında haşlanmış pirinci yayın. Pirinçleri ezmeyin ama kenarlara kadar güzelce yayın. Yosunun sizden uzak olan yarısını boş bırakın. Pirincin üzerine biraz mayonez veya avokado ezmebsi, sonra somonları ve domatesleri (havuç rendesini) yayın. Sonra mazemenizi sigara sarar gibi yuvarlak sarın ve ucunu ıslatarak yapıştırın. Bundan sonra parmağınız kalınlığında enine keserek dilimleyin. Hepsi bu kadar. Afiyet olsun.

Çıkarılan dersler

1. Yosunu ıslatırsan iyi yapışır. Önceden ıslatma sakın; kuru yere ser. Sadece yapıştıracağın kenarı ıslat.

2. Bambu üstünde sarmak şart değil. Folyo veya bezde de sarabilirsin.

3. En önemli püf noktası pirincin lapalaşmaması. Tane tane kalması ama yine de birbirini tutması. Bunun için japon pirinci bulmak şart değil. Yerli pirinçle de oluyor. Pirinç pişirmeyi biliyorsan çok kolay. Bire birbuçuk oranında suyla, hafif ateşte pişir.

4. Pirinç sirkesi şart değil (Almak isterseniz o da on liranın altında bir fiyatla satılıyor). Ben elma sirkesi kullandım. Bildiğimiz sirkeden pirinç sirkesi elde etmenin pratik yolunu da vereyim. Belki denemek isteyen çıkar. Bunun için sirkeyi pirinçle kaynatıyorsunuz. Sonra da süzüp kullanıyorsunuz.

5. Son bir nokta: Dilimle işlemini kesme tahtası üzerinde ve keskin bir bıçakla yapın. Keskin bıçağınız yoksa hiç suşi işine girişmeyin! Çünkü güzel suşi elde etmenin yolu keskin bıçaktan geçiyor...

 
Toplam blog
: 16
: 3249
Kayıt tarihi
: 16.02.07
 
 

İzmit doğumluyum. İngiliz Filolojisi'ni bitirdim. İki çocuk annesiyim. Kitap çevirmenliği yapıyorum...