Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '20

 
Kategori
Psikoloji
Okunma Sayısı
27
 

Evde Vakit Geçirmek

Merhaba,

Bugün sizlerle evde kapana kısılmış hissedebileceğimiz, ve virüs endişesi nedeniyle stresli olabileceğimiz bu günlerde neler yapabileceğimiz üzerine konuşacağım.

Salgın esnasında nasıl güvende kalacağınıza dair bir bilgi bombardımanı altında olduğunuzun farkındayım, örneğin evlerinizden dışarı çıkmamanız gerektiği, hijyeni nasıl sağlayacağınız, beslenme ve uyku düzenine göstereceğiniz önem, ve sakin kalmak üzerine…

Peki, böyle bir ortamda anksiyetenizin artmaması mümkün mü?  

Belirli bir miktar stres bizim için sağlıklıdır, çünkü kendimizi korumak ve hayatta kalmak konularında bizi motive eder.  Ancak, sürekli olarak Kortizol, yani stres hormonu salgıladığımızda, bağışıklık sistemimiz üzerinde olumsuz etkileri vardır, ve bizim için kötüdür.

Bu nedenle, vücudumuzdaki bu gerilimi; sevdiğimiz aktivitelere ve işimize odaklanarak; ayrıca evde yoga, pilates, esneme gibi çeşitli fiziksel egzersizler yaparak rahatlatmamız gerekmektedir.

Koronavirüs’ün etkileri hakkında bilgilenmeye devam etmek tabii ki sorun değil, ancak bu bizim tek gündem maddemiz olmamalıdır.  Evde kalsak da, iş yerimize gidemesek de, arkadaşlarımızı göremesek de; hayat devam ediyor, ve zamanımızı en iyi şekilde değerlendirmemiz gerekli.

Dünyanın şu an içinde bulunduğu durum tehlikeli ve çetin, ancak evde geçirdiğimiz bu zamanı kendi benliğimiz üzerine kafa yormaya, hoşlandığımız ve hoşlanmadığımız olguları gözlemlemeye ayırabiliriz. Elimizdeki bu vakitleri gelişim, üretkenlik, ve aile üyelerimizle bağ kurmak için bir fırsat olarak görmeye çalışabiliriz.

Bazı kişilerin (ben değil!) yemek yapmaktan hoşlandığını biliyorum, o halde neden bu zamanı gastronomi becerilerinizi ilerletmek için kullanmayasınız ki?  

Ya da moda tasarımıyla ilgiliyseniz, bu portfolyonuzu oluşturmak için iyi bir vakit olabilir.

Birçoğunuzun çizim ve resim yapmayı sevdiğini biliyorum, o halde neden evinizin veya odanızın duvarlarını kendi sanatınızla donatmayasınız?

Ailenizle kutu oyunları veya zeka oyunları oynayabilir, çevrimiçi olarak müzeleri ziyaret edebilir, hatta ilgi alanlarınıza uygun ücretsiz üniversite dersleri alabilirsiniz! Yeni bir el işine başlamak da keyifli olabilir, mesela örgü veya takı tasarımı gibi, ancak materyallerinizi internetten aldığınıza emin olun!

Stresli zamanlarda meditasyon da çok faydalı bir aktivite olabilir, çünkü zihninizi temizlemenizi ve gerçekçi olmayan korkularınızın farkına varmanızı, onları daha pozitif düşüncelerle değiştirmenizi sağlar. 

Ne yapıyorsanız -günlük bir aktivite olarak yemek yiyor veya televizyon izliyor olabilirsiniz- ona tüm dikkatinizi verin.  Bilinçli farkındalık bizim odaklanmamızı kolaylaştırır, ve bu önemlidir çünkü düşüncelerimizi izlemeyi, “an”da kalmayı ve daha sakin olmayı sağlar!

Hayat ne getirirse getirsin olumlu bakmaya çalışın ve umudunuzu kaybetmeyin!

Görüşmek üzere.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 6
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 13
Kayıt tarihi
: 14.04.20
 
 

VKV Koç Özel Lisesi'ndeki İngilizce ve Fransızca olan eğitimimin ardından insan doğası ve davranı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster