Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '15

 
Kategori
Egzersiz
Okunma Sayısı
401
 

Evde vücut geliştirmede beslenmenin önemi

Evde vücut geliştirmede beslenmenin önemi
 

Vücut Geliştirme Beslenme


Çeşitli nedenlerden ötürü spor salonuna gitmeyen kişiler evde çalışma gerçekleştirirler. Bunun için bir programa ve aletlere ihtiyaç vardır. Daha sonra da çalışmalara başlanabilir. Vücut geliştirmek isteyen kişiler çalışma düzeni haricinde dikkat etmesi gereken çeşitli noktalar da bulunur. Bu hususlar göz ardı edilmez ve dikkatli bir şekilde uygulanırsa kısa zamanda verim almak mümkün olur. Henüz yeni başlayacak olan kişilerin birkaç haftalık ısınma programına başvurmaları önemli bir durumdur. Bu sayede vücut, ağırlık kaldırmaya da alışacaktır. Daha sonra ağır programlara da geçebilirsiniz. Bunun yanı sıra dinlenme de spor konusunda son derece önemli bir yere sahiptir. Özellikle de vücut geliştirmek isteyenler için dinlenmenin yeri ayrıdır. Çünkü kaslar ağır idmanlardan sonra dinlenme sırasında gelişme gösterirler ve dinlenmeyen kas gurubu gelişme de gösteremez. Bunun aksine kütle kaybetmeniz bile mümkün olacaktır. Vücut geliştirme sporunda en önemli konuların başında ise beslenme gelir. Evde gerçekleştirecek olduğunuz çalışmalarda bu konuda biraz daha avantaj elde edersiniz.

Evde kas yapma ile uğraşıyorsanız spor sonrası direk olarak beslenme fırsatınız bulunur. Çalışma esnasında vücut enerji kaybeder ve besinlere ihtiyaç duyar. Bunun yanı sıra glikojen depoları da boşalmış olacaktır. Ancak ev içerisinde çalışma gerçekleştiriyorsanız direk olarak bu ihtiyaçları karşılayabilirsiniz. Üstelik spor sonrası protein alımı da son derece önemli bir durumdur. Çünkü çalışmadan sonra vücudun ilk olarak ihtiyaç duymuş olduğu besinlerden birisi proteindir. Kaslar bu şekilde büyüme gösterecektir. Evde vücut geliştirme çalışmalarını aktif bir şekilde sürdürüyorsanız, spordan belli bir süre önce karbonhidrat ağırlıklı beslenmeniz de önerilir. Çünkü antrenman sırasında kullanım için enerji kaynağı depolamış olursunuz. Çalışmanın sonuna kadar bu karbonhidratlar sizi götürür ve çalışmayı yarıda bırakmanıza da gerek kalmamış olacaktır. Bunun yanı sıra sabah ilk uyandığınız zamanlarda ve yatmadan önce aldığınız proteinler de sizi hem gün boyu hem de gece uyurken idare edecektir. Kaslarınız bu zaman içerisinde de beslenmiş olursunuz. Evde yapmış olduğunuz çalışmalardan maksimum düzeyde verim almak için yağlı besinlerden de kaçınmanız gerekir. Bunun yanı sıra şekerli gıdalar da size zarar verir. Fazla alınan yağlar hem kas gelişimini yavaşlatır hem de karın bölgenizde toplanacak olduğu için size zorluk çıkartmış olur.

Beslenme haricinde vücut geliştirme hareketleri de önemlidir. Bunları doğru bir şekilde yapmanız ve antrenmanı da yarıda bırakmamanız gerekir. Bu sayede en iyi sonuçları alabilirsiniz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 60
Toplam yorum
: 5
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 6955
Kayıt tarihi
: 31.07.14
 
 

Mühendisim.  Kendimi geliştirmeyi ve hobilerimle uğraşmayı çok severim. Sürekli seyahat eden, bol..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster