Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '15

 
Kategori
Egzersiz
Okunma Sayısı
1489
 

Evde vücut geliştirmek için sırt egzersizleri

Evde vücut geliştirmek için sırt egzersizleri
 

sırt antrenmanı


Birçoğumuz işlerimiz ya da eğitimimiz yüzünden düzenli olarak yapmamız gereken sporu aksatıyoruz. Belirli dönemlerde spor yapmamızın gerekli olduğunu düşünerek başladığımız koşular, kayıt olduğumuz spor salonları ya da diğer egzersizler unutuluyor. Çoğu kişi de vücut geliştirmek için kesinlikle spor salonuna gitmek gerektiğini düşündüğünden evde egzersiz yapmaktan kaçınıyor. Oysa bu çok da doğru değil. Evimizde yapılacak doğru egzersizler sayesinde vücudumuzun istediğimiz bölgesini geliştirebilir ve daha düzgün bir şekle sokabiliriz. Evde vücut geliştirme egzersizleri, geliştirilmek istenen bölgeye göre değişiklikler göstermektedir. Bu bölümler sırt, omuz, karın, bel, bacak ya da göğüs olabilir. Her bölge için doğru hareketlerle belirli sürelerde güzel sonuçlar almak mümkün.

Sırt kısmı vücudumuzun arka kısmında kaldığı için egzersiz programlarında ilk akla gelen bölge olmuyor. Ancak hem bayanlar hem de erkekler için vücudun daha güzel bir görünüme sahip olması için oldukça önemli bir bölge. Evde vücut geliştirme programı yapılarak sırt kısmında bulunan kaslar düzenli bir biçimde geliştirilebilir. Aynı zamanda bu bölüm üzerinde yapılan çalışmaların yan kısımlara da faydası olacaktır. Temel olarak sırt egzersizlerinde orta sırt kası denilen kısım geliştirilmektedir. Bu kısım özellikle bayanların sırtı açık kıyafetlerde, sırtın gözüktüğü kısımdır. Benzer bir biçimde yaz aylarında erkeklerin de sırtlarında ilk dikkat çekilen yer orta kısımdır.

Evde kas yapma amaçlı yapılan çalışmalarda sırt kasları geliştirilirken kanat denilen kısım ve biraz da pazularda gelişmeler görülür. Evde sırt gelişimi için yapılabilecek ilk hareket, bir havlu ya da bez parçası yardımıyla vücut ağırlığının sırt ile çekildiği harekettir. Bu harekette havlu ile güvenli bir bölgeye tutunarak ve aynı zamanda dizlerimiz tam kırık olacak içimde oturur pozisyonda durarak vücudumuzu ileri geri çektiğimiz harekettir. Bu kısımda sırt kaslarında gelişmeler yaşanır. Kol kasları da bu işlem sırasında gelişen diğer bir kısımdır. Genel olarak barfiks olarak bilinen egzersiz de sırtı en iyi çalıştıran egzersizlerdendir. Yatay barfiks hareketi de aynı şekilde sırt kaslarının gelişmesinde yardımcı olmaktadır. Evde bu egzersizlerin düzenli ve uzun süreli yapılmasıyla birlikte istenilen sırt kasına ve görünüme sahip olunabilir.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 60
Toplam yorum
: 5
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 6955
Kayıt tarihi
: 31.07.14
 
 

Mühendisim.  Kendimi geliştirmeyi ve hobilerimle uğraşmayı çok severim. Sürekli seyahat eden, bol..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster