Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '17

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Evde Yapılan Pasta Börek Çörek Hangisini Yiyelim

Evde Yapılan Pasta Börek Çörek Hangisini Yiyelim
 

Dün rahatsızlığım nedeni ile kardeşlerim, yeğenlerim ve kuzenlerim bana geçmiş olsun demeye geldiler. Her birisi kek pasta kurabiye, çeşitli çörek ve börekler getirdiler. Masayı kurdular ve tabakları çatal bıçakları yerleştirdiler. Gençler mutfağa geçti çay demlendi, kimisi sütlü neskafe içmek istedi. Her şey hazırlandı masanın etrafına dizilip hem yiyip içip hem sohbet ettiler. Ben divana uzanmıştım bir tepsi içinde bana da sundular. Tabi ben getirilen her yiyecekten almadım, en çok hoşuma giden havuçlu rüyası dedikleri pastadan çok küçük bir dilim aldım, çok hoşuma gitti. Yeğenimden tarifini rica ettim ve sizlerle de paylaşmak istedim.

1 Kg havuç yıkanır soyulur küçük küçük doğranır 4 bardak su ile düdüklüde pişirilir. Pişen havuçlar soğuduktan sonra rondodan geçirilir. Bir tencereye Düdüklüde kalan havuç suları 4 bardağa tamamlanır, içine 2 bardak şeker 4 yemek kaşığı nişasta, 2 paket vanilya, 1 limon kabuğu rendesi, 1 limon suyu konur ocakta yavaş yavaş pişirirken rondodan geçen havuçlarda ilave edilir yavaş yavaş karıştırılır muhallebi kıvamına gelen karışım ocaktan alınır. Sonra borcam ıslatılır içine bir kat bisküvi serilir onun üzerine havuçlu muhallebi bir kaşıkla yayılır.  Onun üstüne tekrar bisküviler yayılır tekrar karışım yayılır böylece 4 kat yapılır. En üstüne tekrar havuçlu karışım onun üstüne Hindistan cevizi ve çekilmiş ceviz ilave edilir. Buzdolabında biraz bekletilir ve bir bıçakla küçük dilimler halinde kesilip servise sunulur. Afiyet olsun.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..