Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Evden eve nakliye maceramın sonucu: Harika!

Evden eve nakliye maceramın sonucu: Harika!
 

10 yılda 4 kere taşınmamız gerekti, üstelik biri şehirlerarası taşınmaydı. Taşınmak zaten tek başına bir zulümken, bir de üstüne 2 küçük çocuğunuz varsa ve oturduğunuz şehirde size yardım edecek ne bi


10 yılda 4 kere taşınmamız gerekti, üstelik biri şehirlerarası taşınmaydı. Taşınmak zaten tek başına bir zulümken, bir de üstüne 2 küçük çocuğunuz varsa ve oturduğunuz şehirde size yardım edecek ne bir akrabanız ne de yakın arkadaşınız yoksa düşünün artık neler çekeceğinizi.

Nihayet geçen hafta taşındık. Ama geçmiş tecrübelerim yüzünden taşınacağımız bütün hafta kabus gibi geçti. Acaba neler kırılacak, neler zarar görecek diye kendimi yiyip bitirdim. Rüyalarıma bile girdi! Hep en iyi firmalarla taşındım ki eşyama zarar gelmesin diye, ama hep de zarar geldi.

Bu defa da yine o meşhur firmalardan biriyle taşınmayı düşünüyorduk. Ancak hem mali sebeplerle hem de bir tanıdığımızın çok överek bahsetmesiyle, ismini hiç duymadığım bir firmayla anlaştık. Taşınma günü eşyalar açılana kadar hep kendi kendime “sakin ol! Neye zarar gelirse gelsin sinirlenme…” diye telkinlerde bulundum.

Özellikle deri koltuklarımın ve dev boy buzdolabımın zarar göreceğinden neredeyse emindim. Sözün özü: inanılır gibi değil ama hiçbir eşyada en ufak bir zarar yok. Mutfak eşyaları da dahil bütün paketlemeyi kendileri yaptılar. Ne bir tane bardak kırılmış, ne de eşyalarda en ufak bir çizik var.

Taşınalı bir hafta oldu, acaba gözümden mi kaçtı diye eşyaları hala inceliyorum:)

Şirketin adı Yılmazkent Nakliyat. Ankara’da bir firma, sanırım Mersin’de de yerleri var. Ayrıca bir de bilgi vermek istiyorum. Evden eve nakliye yapan firmaların K3 Yetki Belgesi almaları gerekiyor. Eğer K3 belgesi olmayan bir firmayla evinizi taşıyorsanız ve polis çevirme yaparsa 2 bin küsür lira cezayı siz (yani gönderen) ödemek zorundasınız.

Bir de Yılmazkent Nakliyat’tan bir şey öğrendim, sigortalı taşıma yapıyoruz eşyanıza ne zarar gelirse karşılıyoruz diyen firmalar da bizleri yanlış yönlendiriyormuş. (zaten böyle söyleyen ama sonrasında zarar gelen eşyayı gösterdiğimde sigorta bunu karşılamaz diyen çok firma gördüm) Bahsettikleri sigorta eşya araç içerisinde bir zarar görürse devreye giriyormuş. Mesela aracın yanması gibi…

Bu konudaki dürüstlüklerinden dolayı da onlara teşekkür ediyorum. Konuşmamızın ilk başlarında “biz eşyaları sizin bahsettiğiniz şekilde sigortalatamayız” dediklerinde neredeyse konuşmayı sonlandırıyordum. Sonra söyledikleri şey çok mantıklı geldi. Tüm eşyanın o şekilde sigortalanabilmesi için sigorta eksperinin gelip tespitte bulunması gerekiyor gerçekten de…

Hakikaten işlerini doğru düzgün yapan evden eve nakliyeciler de varmış. Ve doğru paketlemeyle eşyaya hiç zarar gelmeden de taşınılabiliyormuş. Hala şaşkın olduğumu itiraf etmeliyim.

Artık taşınmaktan korkmuyorum :)

 
Toplam blog
: 9
: 893
Kayıt tarihi
: 12.08.10
 
 

1976 İstanbul doğumlu, telefonda konuşmayı hiç sevmeyen, biraz piyano çalan, kitap okuyan, 6 ve 7 ya..