Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Evdeydim (kenef yolu maratonu)

Evdeydim. Dedem "yatayım ben artık" dedi. Oturduğu koltuğun önüne gidip ellerinden tutttum sıkıca. Ağırlığımı arkaya doğru verdim. "Haydi dede" dedim. "Hooopp maaşallah!" benden güç alıp kalktı dedem. "Alçak koltuktan kalkarken zorlanıyorum" diyor. Esasında her türlü koltuktan zor kalkıyor, zor yürüyor. Tay tay dede tay tay. Benim de sonum böyle mi olacak? "Haydi dede ya" diyorum, yarış yapalım tuvalete kadar. Yok! diyor gülerek. O zaman annneannemle yarış yap diyorum. Onu da istemiyor. Yavaş yavaş gidiyouz çok yavaş. Aslında tekerlikli ofis sandalyesi var odamda. Ona bindirip götürebilirim ama biraz çalışsın istiyorum bacakları. Yoksa sonsuza kadar eriyecek zaten kendisini kaybetmiş kasları.

"Juninho vuruyor ve mükemmel gollll" diye ses geldi televizyondan. Ulan! daha yarı yoldayız. Daha tuvalete kadar gideceğiz, orada pozisyon alacağız. Ohooo. Golün onuncu tekrarını bile kaçırırım. Bir an dedeme "sen tutun şu kütüphaneye de ben golü izleyip geleyim" diyesim geliyor. Demiyorsam da aklım orada kalıyor. İster istemez sabırsızlanıp onu biraz zorladığımı fark edip kendimi sakinleştiriyorum. Kaçan bir gol olsun. Tuvalete kadar sağ salim gitmeliyiz. Takribi 18 metrelik bir yol. Oradan yatak odasına bir 15 metre daha desek. 33 metrelik bir maraton. Sohbet et et bitmiyor. Anneannem dedemi neşelendirip hızlandırmak için bu maratonda marş söyleyerek bize eşlik ediyor. Bir nevi ponpon kız yani;

<ı>Yürrü
bu yol
şeref, zafer yolu

Sonra ilk iki satırı tekrar söyleyip "bu ne yolu" diye soruyor dedeme. "Kenef yolu!" diyor dedem, anneannem kızıyor. "Kızma yahu nenecim diyorum, azıcık şakadan zarar gelmez." "Ben bıktım artık oğlum şakadan" diyor. O sırada Benzema Barcelona kalesine penetre ediyor. Bir gol daha mı geliyor yoksa? Ya koskoca Barcelona? Dede ya nolur biraz uzun uzun at adımları. Ama mümkün değil. Neyse atsın da adımlarını, atabilsin de istediği hızda atsın. Yürüyebilir kalsın ki, ben olmadığım zamanlarda anneanneme yük olmasın.

"Kenef maratonu" bu gece her zamankinden uzun sürüyor. Konuşacak konu lazım. "Bülent Korkmaz" ne yapar dede diyorum Galatasara'da? Ki Lefter'in eski kankası fanatik Fenerli dedem aslında ne Galatasaray'dan ne de Kaptan'dan hazeder.... "İyi olacak oğlum, o çok iyi bir golcüydü" diyor. Esasında kafası, bacaklarına göre çok çok daha iyi bir durumda. Hatta maaşallah'ı var ama yine de karıştırdı Bülent'i galiba. Üstüne gitmedim.

"Ne yolu bu yol?" diyor. Anneannem, "kenef yolu" diyor dedem takılmış pılak gibi. Annem kızıyor, dedem gülüyor "yıh yıh yıh" diye. Biraz sonra dişlerini de çıkarınca tam bir çocuğa benzeyecek gülerken. Barcelona kalesi zapt altından çıkıyor mu ne? Bu gecelik maratonumuzun sonu mu geliyor ne? Sıkıldım diye vicdanım içimi paralıyor mu ne? Uykusuz geçecek bir gece daha yaklaşıyor mu?

Yaklaşıyor...

K.
 
Toplam blog
: 295
: 733
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Bugün ölseniz mesela, ya da hafifletelim biraz hadi, bu giriş çok karamsar oldu. Bugün ortadan kay..