Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '18

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Everest'e Tırmanırken

Everest'e Tırmanırken
 

    Everest’e tırmanmak gibi zorlu bir yolu seçtiysen, o yolda başına gelebilecek her türlü olaya kendini hazırlaman gerekir. Yolun çetrefilli olduğunu bilirsin. Ya da cahil cesaretiyle çıkmışsındır. Kaşım gözüm Allaha emanet. Aslında yolda karşılaştığın her şey kariyerinin bir tuğlası gibidir. Yaşarken hiç de komik olmayan olayları yıllar geçince gülerek anlatırsın. Hatta öyle de güzel deneyim olmuştur ki anlattıkça nasıl da güçlendiğini görürsün.

    Daha önceki yazımda demiştim ya iş görüşmelerinde büyüdüm ben diye gerçekten her gittiğimde minik bir detay kattım kendime. Heyecanlanmanın bana zarar verdiğini bir grup sınavları geçip son aşamaya geldiğim gün fark ettim. Karşımda duran üç tane yetkili beni çapraz sorguya çekerken heyecanıma yenik düştüm. Ellerim titredi nefesim kesildi. Duraksadım. Oysa ki nefes almadan saatlerce konuşabilirim. Bir de herkese yetişebilirim. Öğretmenlikten deneyimliyim. Biriyle konuşurken diğerini duyup ona da hemen cevap verebilirim. Gözlerim dört döner. Kontrol ederim sağı solu. Bunları bana katan öğretmenlik oldu. Ama insan kaynaklarındaki sevgili yöneticiler bunları o an göremedi. İşe alınmadım. O günde bir fırtına var ortalık karşıyor. Çıktıktan sonra o rüzgar yüzüme vurdukça ağladım ağladım ve dedim ki kendin ol. Ne kaybedebilirsin. Senin zaten bir işin var. Olmuyor diye kendini harap edip durma. Dünya vazgeçenleri değil azmedenleri hatırlar. Yıllar sonra bunları anlatacaksın dedim. Kendim verdiğim o gazla yoluma devam ettim. O gün o ağladığım saçma nokta olmasaydı bugün kendim olamayacaktım. Nolur beni işe alın çok ihtiyacım var edasıyla dolanacaktım belki de. Onlar kaybetti. İşine sadık, güvenilir, beynine yatırım yapan, yaptığı yatırımı işinde maksimum seviyede ortaya çıkarıp inovatif yaklaşımlarla işini geliştirebilecek biri işsiz kalmazdı herhalde. Bu cümleleri bile kendime söyleyinceye kadar kaç görüşmeye gitmiştim kimbilir. O yüzden kimse bana başarısızlıktan söz etmesin. Başarısızlık diye bir şey yok vazgeçmek diye bir şey var. Motivasyon eksikliği diye bir şey var. Bunları kabul ederim. Ama Everest’e göz koyduysanız eğer mutlaka güçlü bir motivasyon sebebiniz olmalı. Hepimizin hayatta karşılaştığı farklı problemler var, problemden uzaklaşmaktansa içine atlamak, boğuşmak ve onları yenmek gerekir. Problemimiz çok ve farklı olabilir. Onları tanıyın, organize edin, kararlı olun, daha çok bilgi ve yardım desteği ile onlarla savaşın. Beyninize yatırım yapın ve nelere ulaşabileceğinizi o zaman görün.

Sevgiler...

 
Toplam blog
: 23
: 132
Kayıt tarihi
: 03.10.18
 
 

insan ve insana ait her türlü olguyla ilgilenen, psikoloji eğilimi olan, astrolojiyi çok seven, h..