Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '12

 
Kategori
Aile
 

Evimdeyim

Evimdeyim
 

Bazen hayatımızı zıtlıklarla ifade ederiz. Bazen hüsnü tahlil yaparız. Bazen de tecaülü arif yaparız. Aslında hayatımız edebiyattan farksızdır. Hatta sanattır yaşamımız. Yaşadığımız hayat sandığımızdan daha değerlidir. Öyle ki hayatımızı Tolstoy gibi yaşayabiliriz. Sevgilimiz Anna Karenina olabilir. Belki de Moskova'yı ziyaret ettiğimizde bir Rus kadına aşık olabiliriz. Ya da bir Rus ile evlenebiliriz.

Evet bizim hayatımızdan da romanlar çıkabilir. Aynı Ayşe Kulin gibi en az beş roman. Ve belki de insanlar bu hikayelere bakıp etkilenebilirler; "ne muhteşem bir yaşam!". Ancak yine de ailemiz ailemizdir. Anne ve babamız ebeveyinlerimizlerdir.. Ne kadar ünlü olsak da ailede yaşadığımız hayat tabi ki de standart olacaktır. Çünkü rollerimiz aile içinde, aile için de sıradandır. Çünkü hayat başkası için tüm şatafatına rağmen sıradandır kişi için. Sıradan olmaması demek aile de bir sorun var demek olur. Ya rollar karışmış, çalınmış ya da mecburiyetten böyle olmuştur. Aslında böyle bir durum varsa bilin ki birden fazla sanatçı aileden çıkacak.

Soru şu: Kim Freud'un normal bir aileden gelen normal bir insan olduğunu iddia edebilir? Hiç kimse! Tina Turner, ne kadar ünlü olursa olsun, kocası tarafından dövülen zavallı bir kadındı. Whitney Houstan'un akibeti belli değil!

Ünlü olmak şanslı olmak anlamına gelmez!

Ünlü olmak insanı adam yapmaz.

Keza zengin olmak da!

Hayat için en önemlisi insan olmaktır veya insan olmak istemektir. Hüsnü niyette amaca ulaşmak için en belirgin motivasyondur.

Rahmetli Sakıp beyin önemli bir sözü varır; "oğlumun bir kıravat giydiğini görmek için tüm servetimi verirdim". Tüm servetini verse de bu ne yazık ki gerçekleşmez!

Bir insanın en değerli varlığı ailesidir. İnsan ailesini ne kadar ruhsal olarak zenginleştirirse, ailesi içinde sevgi tohumları yeşertirse, o nispette zengin olur. Bu gönül zenginliği, tok gözklülük, onu yaşamda da başarılı kılar.

Ben nihayet evime döndüm; yani yuvama. Çocuklarım ve hayat arkadaşım, beni dört gözle beklemekteydiler. Ve ben de onlara hasretle sarıldım ve öyle ki, yeniden doğmuşçasına aranıza dönmüş bulunmaktayım..

Yeni yazılarımda görüşmek üzere...

Saygılar,

KAVİ'L

 

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..