Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '16

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Evinize 2 metrelik yılan girse ne yaparsınız?

Evinize 2 metrelik  yılan girse ne yaparsınız?
 

 İyice komik bir ülke olmaya başladık. Sabah erken bizim küçük adamın nöbetindeyim. Onun uyumasını beklerken cep telefonumdan internette haberleri okuyayım dedim. Okuduğum bir haber beni sabah sabah epey güldürdü.

 Ülkemin bir şehrinde bir Adam evinde 2 metrelik bir yılana rastlamış ve kazmayı kaptığı gibi yılanın kafasını uçurup öldürmüş. Bu haberi basında okuyan bir kişi yememiş içimemiş ,Bimere olayı duyurmuş ve yılanı öldüren şahsa yaban hayvanlarına zarar verdiği gerekçesi ile 2 bin lira para cezası vermişler. Meğer böyle bir hayvanı evinizde görünce hemen ilgili kurumlara haber verip alınmasını ve doğal çevresine götürülmesini sağlamak gerekiyormuş.

 Şimdi sorarım size. Bir gün evinize geldiniz ve anahtarla kapınızı açtınız , içerde sizi 2 metrelik bir yılan bekliyor. Ne yaparsınız. Ben kendi hesabıma önce bağırırım , sonra elime geçen ilk sert aletle hayvanı yok etmeye çalışırım, Tabii başarılı olup yılanı öldürebilir miyim o başka bir konu. Muhtemelen yılanı öldüremem ve çok kızan yılan beni sokar. Eğer zehirli ise ben mezara, yılan sokağa. zehirsizse yaşamaya devam.

 Sanırım bir çok kişi de aynen benim yaptığım gibi yılana saldırı yolunu seçer. İlgili kurumu bulup , yetkili elemanla temas kurup yılanı aldırma yolunu seçecek  kişiyi pek düşünemiyorum.

 Bir kere böyle bir kurumun telefonu elimizde hazır yok. Hani son senelerde yaşlandıkça buzdolabı üstüne ambulans telefon numaralarını koyar olduk ama henüz yaban hayvanlarını koruma biriminin telefonlarını koymadık. İkincisi bu telefonu bulduk, ilgili şahsa nasıl ulaşacağız , Asıl en büyük sorun o. Elektrik kesiliyor. Elektirk arızayı arıyoruz ,koydunsa bul bir yetkili. 

 Yılar önce sokağımız kazılıyor bir gün. Tabii ben her şeyle ilgilenirim ya. hemen belediyeyi aradım. Bir sürü kişiye havale ettiler. Ben bıkmadan usanmadan arayıp durdum. Sonunda bir adam çıktı karşıma, Derdimi anlattım. Sokağım neden kazılıyor dedim. Çünkü kazanlara sordum önce. Kim neden kazdığını bilmiyordu ve başlarında bir sorumlu yoktu. Telefonda karşıma çıkan kişi. veteriner olduğunu ve sadece hayvanlarla ilgilendiğini benim kazma olayımla ilgilenemeyecğini, maille belediyeye başvurmam gerktiğini söyledi. Ben de oturdum belediyeye mail yazdım. Tam 3 ay sonra cevap geldi mailime.

 Anlayacağınız evinize giren yılanı ilgili birime bildirmek için bu yolu seçerseniz muhtemelen 3 ay yılanla başbaşa yaşamak zorunda kalacaksınız evde. Bu arada yılan sizi sokup ölmezseniz tabii. Ama belli mi olur yılan, bu arada sıkılıp sizin evi terkedebilir.

 Bu alayı akşam Avukat olan damadıma soracağım. Bakalım Amerika'da uygulama nasıl. Şu anda bulunduğumuz Florida'da yılan değil de timsah girme ihtimali daha fazla gerçi. Geçenlerde duydum  bir timsah otelin bahçesinden 2.5 yaşında çocuğu kaçırmiş ve yemiş.

 Acaba bahçeye timsah girse ve ev sahibi öldürse nasıl bir uygulama var buralarda çok merak ettim.Gerçi kanunlar, uygulamalar farklı bu ülkede. Trafik suçu işleyeni hemen hapse atıyorlar ve öyle çıkarmıyorlar ertesi günü ülkemdeki gibi.

 Ne diyeyim sabah sabah bizim küçük adam mızlarken epey güldürdü bu haber beni.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..