Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Evlendiğimizde eşimizin anne babasına niye anne baba diyoruz; onlar bizim annemiz babamız değil ki

Evlendiğimizde eşimizin anne babasına niye anne baba diyoruz; onlar bizim annemiz babamız değil ki
 

Ben demedim, rahmetli kayınpedere emmi, kaynanaya da hala dedim de zaten ben kendi babama da hiç baba demedim; öznesiz anlaştık gittik rahmetliyle. Kayınpeder emmim miydi(yani amcam mıydı) hayır. Kaynanam da halam değildi ama bizim oralarda öyleydi. Önünüze gelene emmi hala deyip gidiyordunuz.

Hani onlara anne baba diyoruz ya kendi öz anne babamız kıskanır herhalde. Annemiz “Elin karısına anne diyorsun, seni ben doğurdum bağıra bağıra” der. Babamız da espriyle karışık gürler “Senin kaç tane baban var oğlum!” Yani bu bizim kibarlığımızdan mı böyle bir gelenek var mı yoksa ya da medeni kanun…

Göstermelik bir kibarlıksa sorun değil de mecburiyet altına sokacaksa biraz düşünelim derim. Elin adamına/kadınına anne baba diyoruz, yarın öbür gün madem evladımızsın bize bak derler. Yok, ben öylesine demiştim filan desen “Bizi mi kandırıyorsun?” diye zılgıtı yeriz.

Anne baba yerine amca teyze desek, çünkü onlar bağlamıyor; sokaktakilere de amca teyze diyoruz. Zaten anne baba deyince evlatları olmuyoruz ki ne fark eder. Ayrıca hani annemiz babamız her ikisi de mevtaysa biz anneciğim babacığım eğril doğrul, haspam yırttı! 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..