Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '13

 
Kategori
İlişkiler
 

Evli bir kadınla birlikte olmak

Evli bir kadınla birlikte olmak
 

İnsan, karşısındakini değil, kendisini aldatır aslında.


Hani herkesin kendine göre yaşam korkuları vardır ya; hayatı boyunca yakasını bırakmayan... İşte evli bir kadınla birlikte olmak veya zorunda kalmak da benim en büyük yaşam korkularımdan biridir.

Bugüne kadar kendi başıma  gelmesini istemediğim hiçbir davranışta, hesabını veremeyeceğim hiçbir tercihte bulunmadım. İleride Allah nasip eder de, evlenirsem, eşimi aldatmayacağımı, onun tarafından aldatılmayı kaldıramayacağımı da bildiğimden; şimdiye dek evli olan hiçbir kadınla birlikte olmadım. Evli hiçbir kadını baştan çıkarmaya çalışmadım. Ve Onların beni baştan çıkarmasına da hiç izin vermedim.

Ancak, şunu da çok iyi biliyor ve zaman zaman yaşıyorum ki, bugüne kadar neye büyük söylemişsem; daha ağzımı kapamaya bile fırsat bulamadan, o büyük sözlerimi yemek zorunda kaldım!

Aldatma konusunun beni en çok düşündüren tarafıysa, şüphesiz ki, vicdani boyutu...

Ben hayatım boyunca insanlara, hayvanlara ve aslında yaşam ve doğanın bütün unsururlarına karşı da vicdansızlık yapmamaya, elimden geldiği, gücümün yettiği kadar adaletle davranmaya çalıştım.

Evli bir kadınla birlikte olmak, başta kadının adamı, kocası olmak üzere, bu uygunsuz üçgenin, en çok kadın tarafına zarar verir bence. İşin diğer yönlerini bir tarafa bıraksak bile, bu süreçte yaşanacak vicdan azabının büyüklüğü, kişinin insani olan tüm yanlarını yaralamaya fazlasıyla yeter de artar bile.

Bundan yıllar önce, yirmili yaşlarımın ortalarında bir yerlerde, sadece 3 - 4 aylık kısa bir zaman diliminde bile olsa, hayatımda aynı anda iki ayrı sevgilim oldu. Üstelik, hepimiz de bekardık. Ancak, o kısacak sürede, neredeyse beni öldürecek bir vicdan cehennemin, tam ortasında buldum kendimi. Ve sonunda doğru olanı yapıp, hayatımda tek bir sevgilim olmasını sağladım.

O gün bugündür, ne evli, ne bekar, yaşamında benden başka birileri olma ihtimali olan kadınları bile hayatıma sokmadım; duygusal açıdan yanıma yaklaştırmadım; çok şükür.

Ama bu, aldatma sorunuyla ilgili, yalnızca beni bağlayan, kişisel yaklaşımımdır. Ve kim, kimle, niye, nasıl beraber olur; kim, kimi, niye aldatır?; bu, kesinlikle o ilişkiyi yaşayan tarafların kendi sorunudur.

Başkalarının duygusal, sosyal ilişkileri, tercihleri hakkında oturduğu yerden ahkam kesmek, kimsenin haddine değildir. Kimse kusura bakmasın.

İzin veirseniz, konuyu sizinle  biraz daha konuşmak niyetindeyim.

Durumun, insanı içine attığı ahlaki çıkmazlar, çatışmalar bir yana; eğer kadın çocukluysa, bir de " Kadının çocukları " sorunu var. Böyle bir ilişki, hem anneyi çocukları karşısında zor durumda bırakacak, hem çocukların derin bir hayal kırıklığıyla anne ve aileye dönük kin, nefret ve öfke beslemesine sebep olacaktır belki de. Ve o çocuklar, geleceğin güvensiz, yarım kalmış, sakat bırakılmış duygusal ilişkilerinin, hep acı çekeni, potansiyel katilidir bundan böyle...

Evli bir kadınla birlikte olmanın yaratacağı, ne sosyal baskı, ne de karşılaşacağım psikolojik tacizler o kadar da hırpalamaz, etkilemez beni. Gel gelelim, konuya kul hakkı, helal - haram açısından baktığımda da işleyeceğim günahın büyüklüğü, fena halde tedirgin ediyor beni.

Sonuç olarak, bugüne kadar aklımdan geçirmek bile istemediğim evli bir kadınla birlikte olmak fikri; umarım yaşamımın geri kalanında da, beni vicdani açıdan büyük yükler getirecek bir boşluğa, karanlık bir çukura yuvarlamaz.

Dilerim her insan, kendisini sonsuza kadar mutlu edecek, asla aldatmayacağı ruh ikizini, ruhunun diğer yarısını bulur.

Not: Yazıda kullanılan görsel internetten alınmıştır.

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..