Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Psikolog Rümeysa Betül SEYİTHANOĞLU

http://blog.milliyet.com.tr/pskbetulseyithanoglu

07 Eylül '17

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Evliliğe Adım Adım

Evliliğe Adım Adım
 

Adım adım evliliğe giderken atılan her adım, çıkılan her basamakta yer yer sorunlar ve pürüzler yaşanabiliyor. Bu sorunlar eğer doğru yorumlanıp, doğru bir şekilde atlatılmazsa evliliğin temellerinin sağlam olmasında engel teşkil edebiliyor çoğu zaman. Evlilik sürecinin kendisi ne kadar önemliyse evlilik öncesi süreçlerde bir hayli önemlidir. Kültürümüzde de çok önemli yeri olan söz ve nişan süreçleri hem çiftin hemde iki farklı ailenin birbirİne adapte olması açısından oldukça kritiktir. İki farklı ailenin karşı karşıya gelmesi ve iki farklı sistemin çatışması söz konusu olabilir.  

Nişan sürecinde hem aileler hemde çiftler normal zamanda olduğundan dahada hassas olabiliyorlar maalesef ki. Halk dilindeki tabirle ''kız tarafı'' kızlarını veriyor olmanın acısıyla ''kız evi naz evi'' tabirini abartabiliyorlar. Halbuki mesele kesinlikle kız erkek değil, kurulan bir yuvanın sağlıklı oluşup oluşmadığıdır.

Tanışan ve evlilik sürecine girmek isteyen bir çift, süreçte bir çok kişinin dahil ve müdahil olmasına başta şaşkınlıkla bakabilirler. Hatta temkinli olmayan bazı çiftler en büyük kavgalarını bu süreçte yapabilir. Fakat şunu unutmamak gerekiyor evliliğe giden yolda sürece dahil olan bir çok kişi, süreç bittikten sonra çekilecek ve çiftimiz yine baş başa kalacaklardır. Söylenen çirkin sözler, kırılan kalplerin izleri evliliğe ister istemez yansıyacaktır.

Bunun yanı sıra bazı ailelerde  süreç farklı ilerleyebiliyor, çift süreçte yanlız kalabiliyor. Bu hem iyi hem kötü bir süreç olabilir. Kurulacak olan yuvanın birinci yardımcıları kendilerinden beklenen olgunluğu, sabrı ve hoşgörüyü maalesef ki çocuklarından bekleyebiliyorlar. Burada olayları farkındalıkla yorumlayabilmek acı bir şekilde yeni çifte düşüyor. Temkinli olmak, hoşgörü ile süreci kucaklamak süreçte neredeyse farz gibi oluyor.

Süreç elbette ki sıkıntılarla ilerleyecek fakat her zaman değil. Tatlı telaşlar, güzel duygularda yaşanacak elbetteki, tıpkı hayat gibi.. Evlilik sürecinide hayat süreci gibi görüp, hatalara, yanlış anlamalara, hüzünlerede kucak açılırsa zannediyorum herşey daha kolay atlatılacak. Beklentiler maksimum değil, minimumda olmalı, bunun yanı sıra ise gayret ve çaba maksimumda...

Mutlu kalın

 
Toplam blog
: 34
: 180
Kayıt tarihi
: 18.07.17
 
 

Bütüncül Psikoterapist&Psikolog R. Betül SEYİTHANOĞLU Bireysel Terapi, Çift Terapisi, Cinsel Terapi..