Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '16

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Evliliği esaret haline getiren, eşlerin her şeyi birlikte yapmaları gerektiği fikridir

Evliliği esaret haline getiren, eşlerin her şeyi birlikte yapmaları gerektiği fikridir
 

Biraz cehaletten de kaynaklanıyor ama evliliğin yapısında böyle bir şey var. Ve normal karşılanıyor, yani böyle olması gerekiyormuş. Karı kocasından koca da karısından habersiz bir şey yapamazmış. Ne yapacaklarsa birlikte yapacaklarmış. Hatta izin almak bile gerekiyormuş. En azından haberi olacakmış.

Eski zihniyetteki kimselerin böyle düşünmeleri normal. Onları ayıplamıyoruz; çünkü öyle görmüşler. Ancak modern gençliğin böyle bir evliliği kabul edeceğini sanmıyorum. Böyle bir şey olmaz ki. Nasıl yani her şeyi birlikte yapacaklar! Kocasını ya da karısını elinde tutamayacağını düşünen kimselerin davranışı bu.

Birlikte bir arada yaşamak birbirine bağlı ya da bağımlı yaşamak değildir. Aynı evde yaşıyorsunuzdur o kadar. Yanınızdan ayrılmayacaklar, her şeyi beraber yapacaksınız, her yere beraber gideceksiniz, izin isteyecekler, haber vereceksiniz, izin vermezseniz gidemeyecekler… E tuvalete de beraber gidin bari. Bu kişi ile hapisteki kişi arasında ne fark var. Ve ben size bir bilgi de vereyim, aldatanların yarısı böyle davrananlar. Keza boşananların yarısı da böyle davranan. Ben size söylüyorum, eşiniz size bu şekilde davranıyorsa onu aldatabilirsiniz! Böyle saçma şey mi olur ya!

Tam tersine özgür hareket ettikleri zaman birbirlerinden bıkmazlar. Kadın olsun erkek olsun her eş ayrı bir insandır. İnsanlar hayatı bazen yalnız yaşamak isterler. Tamam, bir gün birlikte sinemaya gidersiniz ama başka bir gün yalnız gitmek isteyebilir. Eşlerin yalnız yapabilecekleri bir sürü şey var. Arkadaşlarıyla görüşecekse senin gitmen gerekmez. Mezarlık yolunda yalnız yürümek ister.

Ne yaptığından nereye gittiğinden benim haberim olacak dediğin anda ona güvenmiyorsun demektir; koyun gibi gütmektir bu. Benim eşim yolu biliyorsa Amerika’ya dahi gidebilir. Nereye gidiyorsun diye sormam bile. O zaten sana değer veriyorsa nereye gideceğini söyler. Hele de izin almak… Allah’ım Allah’ım… Benden izin isteyen benim eşim değil kölemdir. İzin isteyen değil ben rahatsız olurum. Saygı için yapılıyormuş. Ne saygısı ya en büyük saygısızlık bu! Eşin senin baban, sen onun çocuğu musun? Çocuklar büyüklerden izin ister.

Evlilikte eşlerin birlikte yapacakları tek bir şey vardır… Ama elbette ben sinemaya eşimle gitmek istiyorsam eşimle giderim. Onu gezdirmek için değil onunla gezmek için giderim. Eşim benim ama mı? Çıksın gezsin! Bazen evde ailenle birlikte yemek yersin, bazen de dışarıda arkadaşınla ya da tek başına. “Eşim benim yanımdan hiç ayrılmaz, her yere beraber gideriz” diyenler var. Eşimse eşim, yanımda böyle taşıyacak mıyım?

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..