Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '10

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
Okunma Sayısı
1958
 

Evlilik masum!Çünkü mutlu aşk yoktur.

Evlilik masum!Çünkü mutlu aşk yoktur.
 

Foto:Nuri Bilge Ceylan


Zülfü Livaneli ,Cemil Topuzlu Açık Hava Tiyatrosundaki konserinde ‘sus söyleme’şarkısını söylerken binlerce kişi de ‘mutlu aşk yoktuuur yooktur’diye koro hâlinde eşlik ediyordu.İşte o anda aklıma bizim tartışma konumuz geldi.Evlilik aşkı öldürüyor mu yoksa mutlu aşk yok muydu?Mutlu aşk yoksa o zaman evlilik kurumu masumdu ve ona benzer birçok varyasyon geçti aklımdan.’Boşveeer’ diyerek konserin keyfini çıkarmaya devam ettim.

Konser bitti ama konu kafamı kurcalamaya devam etti.Gerçekten mutlu aşk yok muydu?Düşündükçe mutlu aşk olmadığına ve mutlu evliliklerin olduğuna karar verdim.

Sahiden de aşk,bir kavuşamama hadisesinin,bir özlem ve sevgiliye aşırı tutkuyla bağlanmanın ama kavuşunca da kendince bir ömrü olan bir duygu yoğunluğuydu bence.Kapağı açılınca gazı kaçan bir gazoz gibiydi aşk.İş kapağı açıncaya kadardı yani.Belli bir müddet sonra aşkın da gazı kaçıyor işte,olan evlilik kurumuna oluyor.

Peki mutlu aşk yoksa mutlu evlilik nasıl oluyor?Zurnanın zırt dediği yer burası işte.Evlilikte bir ortaklık sözkonusu.Her alanda belli ritüeller,kurallar ve anlaşmalar mevcut.evin geçimi erkeğe ya da hem erkeğe hem kadına ait.Çocuk olursa belli yaşa kadar bakıcı ya da anneanne-babaanne bakar.Belli yaşa gelince kreş,anaokulu falan.Son sözü erkek söylesede kararı kadınlar verir(%99 böyledir).Erkek veya kadın birbirlerine sürprizler yapar,her yıl farklı bir yere tatile gidilir,perdeler,mobilyalar arada bir yenilenirse o evlilik tadından yenmez.Ritüeller,kurallar ve ortak yaşamın ahengi bozulmadıkça mutlu evlilik sürer gider.

Aşk böyle değildir işte.Aşk paldır küldürdür.Ne zaman ne yapacağınıza karar veremezsiniz.Anidir,keskindir,risktir,adrenalindir.Uğruna ölünür,öldürülür.Ben evlenmek için iki sülaleyi de karşısına alan ama evlenince de hiçbir kıymeti kalmayan aşklara tanıklık ettim.Ama aşk olmadan evlenen ama ideâle yakın bir mutluluğu ve sevgiyi yakalayan evlilikleri de gördüm aynı zamanda.

Aşkın doğasında olan duygu yoğunluğunu bir ömüre sığdıramazsınız.Gözlerinin rengi için deli divâne olunan kadının yemek yapamaması,ev işlerinde yetersi olmaması,geniş omuzlu civan gibi çocuğun ayaklarının kokması bile aşkı bombalayan dinamitin fitilini ateşler.

İstisnalar var mıdır?Ben bilmiyorum,görmedim.’Büyük aşk yaşadım,evlendim,aynı aşkı devam ettiriyorum’ diyeni de duymadım.

Peki evliyken başka birine aşık olmak mümkün müdür?Bu da ‘zurnada peşrev olmaz’ denilen şeydir.Aşk,beynin farklı çalışmasına neden olan mekanizma ise ve evlilik de süregelen ritüeller,kurallar bütünü ‘ilgi’ denen enerji kaynağını kaybedince eş ya da eşlerin başka birine aşık olması da kaçınılmazdır.Ya da kişi aşkın yaşattığı o adrenalin ve heyecan dalgasının çekimine kapılarak bir anda evliyken başka bir aşka doğru yol alır.

Peki bunun bir sonu var mı?Bence asla yok.

Aşkta cinselliğin ön planda olmaması ama evlilikte cinselliğin kaçınılmaz olması da evliliklerde mükemmel aşkın uyumunu bozan yegâne unsur olmaktadır.İlk gece,bekaret,vajinusmus gibi evlilikle ilgili toplumsal algımızı çocukluktan itibaren sarsan ‘efsaneleri’saymıyorum bile.Mükemmel olmasa bile ideâle yakın bir cinsel uyum evlilikleri yaşatan denklemin eşitliğidir bence.

Bir şarkıdan yolala çıkarak nerden nerelere geldim.Konu derin,yol uzun...Toparlayacak olursak aşk ile evlilik kurumunu birbirinden ayırmalıyız.Aşkı kendi içinde evliliği kendi içinde tartışmalıyız.Aşk ve evlilik mükemmel bir karışım olabilir ama o kıvamı her coğrafyada,her iklimde,her evde tutturmak imkansız.O nedenle evlilikte mutluluk yakalama olasılığı aşta yakalamaktan daha fazla bence.

Mutlu aşk yoktur ama mutlu evlilik pek çoktur.

Bence tabi.

x x x x x x x x x x x x x

Sus söyleme
Bir şey söyleme artık
Sus söyleme
Her şey gereksiz artık
Bana düşen dönüp de gitmek
Sonunda elimde kalan
Bir avuç hüzün ve keder

Yeter yeter söyleme artık
Kelimeler kanatır yarayı
Gözlerin anlatıyor
Mutlu aşk yoktur

Oysa ben sana neler adamıştım
İçli şarkılar, kırık ezgiler
Yüreğimdem süzülüp gelen
Bırakıp gittin beni
Bir gün yollarda

Yeter yeter söyleme artık
Kelimeler kanatır yarayı
Gözlerin anlatıyor
Mutlu aşk yoktur
Sus söyleme her şey ortada artık

Söz-Müzik:Zülfü Livaneli

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Boşanmalar çok be arkadaşım; mutlu evlilikler de çok değil sanki ama aşk ve evlilik olarak kıyaslarsan haklısın mutlu evlilikler daha çoktur.:) Aşk, yazdığın gibi zaten kavuşamamaktır. Bu, kendim gibi duygusal balıklar için pek geçerli olmayabilir ama "Aşk iki kişiliktir" diye düşünürsek, karşı taraf aşkını(?) yitirirse, ben gibilerin duygusallıkları da yetmez "aşk" ı sürdürmeye. Sevgiler, aşklarını, sevgiye dönüştürüp sürdürebilenlerden yansıyan masmavilerle.

derinmavi.. 
 12.08.2010 22:30
Cevap :
Boşanmaları mutlu aşk yoktur=mutlu evlilik yoktur denkleminde değerlendireceğiz.Boşandıktan sonra eşini sevmeye devam eden de var ardından kurşun atan da.O zaman evlenmeden önceki aşkı,flörtü sorgulamamız gerekecek.Ya da evlendikten sonra ne değiştiğini.Boşandıktan sonra evlenmek de pek bir mümkün.Ama görünen o ki buna yanaşmayan bir o kadar evlilikten uzak durmaya çalışan evlilik mağduru var.Saygılar ve sevgiler hocam.  13.08.2010 15:31
 

Sevgili Ahmet, sadece başlığı görünce bu şarkı geçti aklımdan, yazını tam okumadım. Okuyacağım, esas yorum o zaman.

derinmavi.. 
 10.08.2010 23:35
Cevap :
Girizgâh olarak iyiydi.Merakla bekliyorum.Selamlar.  11.08.2010 8:54
 

"Mutlu aşk yoktur sevenler ateşe yürür bile bile /Bir dilek tut bari benim için sadece huzur dile/Hadi bi güzellik yapta efendi gibi git yoluna /Git istediğini sev istediğini al koynuna /Aşk değil bu can çekişmek ne uğruna / Nihayet demir attim kalbi kırıklar koyuna /Mutlu aşk yoktur sevenler ateşe yürür bile bile / Bir dilek tut bari benim için sadece huzur dile /Dün sabah saksılara sakız sardunya ektim /Sigarayı bıraktım temiz havayı içime çektim /Resimlerimize baktım bi sade kahve içtim /Düşündümki dünyaya gelirken de tektim /Mutlu aşk yoktur sevenler ateşe yürür bile bile /Bir dilek tut bari benim için sadece huzur dile-İZEL"

derinmavi.. 
 10.08.2010 23:34
Cevap :
İnsan her şeyi elinde tutamaz hiç bir zaman/ Ne gücünü ne güçsüzlüğünü ne de yüreğini/ Ve açtım derken kollarını bir haç olur gölgesi/ Ve sarıldım derken mutluluğuna parçalar o şeyi/ Hayatı garip ve acı dolu bir ayrılıktır her an/ Mutlu aşk yoktur/ Hayatı bu, silahsız askerlere benzer/ Bir başka kader için giyinip kuşanan/ Ne yarar var onlara sabah erken kalkmaktan/ Onlar ki akşamları aylak kararsız insan / Söyle bunları hayatım ve bunca gözyaşı yeter/ Mutlu aşk yoktur/Güzel aşkım tatlı aşkım kanayan yaram benim/ İçimde taşırım seni yaralı bir kuş gibi/ Ve onlar bilmeden izler geçiyorken bizleri/ Ardımdan tekrarlayıp ördüğüm sözcükleri / Ve hemen can verdiler iri gözlerin için/ Mutlu aşk yoktur ...-ARAGON  11.08.2010 8:54
 

aşk ve evlilik kavramlarını birbirinden ayırarak düzgün bir şekilde anlatmışsınız. 10 yıllık evli bir erkek olarak size katılıyorum. sonsuz aşk yoktur ama evlilikte mutluluk vardır. saygılarımla

Kaşif 
 10.08.2010 16:12
Cevap :
Evli kişilerin beni anlayacağını tahmin ediyordum.Çok teşekkür ederim.Mutluluğu aşkta değil de evlilikte sürdürmek olanaklar dahilinde.Saygılar,Antalya'ya selamlar.  11.08.2010 8:50
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 242
Toplam yorum
: 879
Toplam mesaj
: 196
Ort. okunma sayısı
: 1750
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster