Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '17

 
Kategori
TV Programları
 

Evlilik programları kurguymuş, olabilir; biz gerçek diye seyrediyoruz, keyfimizi kaçırmayın

Evlilik programları kurguymuş, olabilir; biz gerçek diye seyrediyoruz, keyfimizi kaçırmayın
 

Böyle şeyleri izlemek basitlikmiş. İnsanların zevklerine uğraşlarına müdahale eden kimseler var. Kim bunlar? İlki “bilgili kültürlü maydanozlar” Nereden nasıl edindiklerini bilmediğimiz bilgileri kültürleri toplumdaki bu davranışları aşağılıyor. Diğeri daha vahim… Hani bunlar yine de hiç değilse bir şey biliyorlar da konuşuyorlar. Adam okuma yazması bile yok her şeyi söylüyor. Kulaktan dolma, ondan bundan duymuş.

“Evlilik programları kurguymuş; bu nedenle bu programları basit insanlar izlermiş”.

Kurgu olabilir kardeşim; bilmiyorsan söyleyim, hayatta her şey kurgu. Roman kurgu değil mi niye okuyorsun? Sanat, eğiti, hukuk… Her şey kurgu, hepsini biz yaratmışız; hayat bizim hayallerimizden oluşmuş. Tanrı hâşâ şiir mi yazdı yoksa resim mi yaptı?

Evlilik programı da böyle bir şey işte… Ben kalite nedeniyle diğerlerini beğenmiyorum. Yeterince inandırıcı değiller(kurgu olsun ama inandırıcı olsun) Kanal D’de “Kısmetse Olur” u seyrediyorum. Bence kurguysa bile insanları ikna ediyor.

Yani aslında tamamen doğal yapılabilinir. Katılanların illa böyle sarmaş dolaş olmaları gerekmez. Yani özgür, isteyen olur isteyen muhafazakâr. Seçme yok, aşk yaşamak ve belki evlenmek isteyen her türlü insandan.

“Kısmetse Olur” da adayların seçme olması kurgu izlenimi veriyor, biraz daha doğal/rastgele aday seçilse. Ancak yaşananlar ikna edici.

Bunun bir benzeri daha önce Caner-Tülin’di ve ben çok ciddiye aldım ve magazin gibi bakmadım. Kurgu dahi olsa topluma aslında mesaj veriliyor; aşk budur, evlilik budur; kadın-erkek ilişkileri böyle olur.

Bu programlar belli bir konsepte yapılırsa duygusal dünyamıza yön verici oluyor. Tabii ki anlayana. Yok, basitmiş yok ahlaki değilmiş, sen seyretme kardeşim!

Bu programlara yalan diyenler, basit diyenler asıl siz yalan, asıl siz basitsiniz! Karısının elini bile tutmayan kişi beni yönetemez, yani güvenemem ona!

Yalan bile olsa gerçek gibi yapıyorsa ben onu gerçek kabul ederim.

Beni mutlu ediyorlar mı beni kandırabilirler, izin veriyorum!

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..