Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Evlilik sözleşmesi yapsam mı yapmasam mı?

Uzun zamandır arkadaşlık yaptığım ve çok sevdiğim erkek arkadaşımla geçen ay nişanlandık. Çok varlıklı bir aileyiz. Ben de kazancımla gayrimenkul yatırımı yapıyorum.

Nişanlımın maddi durumu çok iyi değil. İlerde anlaşamaz, boşanırsak, eşimin mal varlıklarımdan herhangi bir şey talep etmemesi için ne yapabilirim?  Ailem de ben de kaygılıyız.

 Evlilik sözleşmesi hakkında bilgi almak istiyorum.”

***

 *Değerli okurum, Türk Medeni Kanununa göre, nişanlınızla hiçbir sözleşme yapmadan evlenirseniz, aranızda geçerli olan mal rejimi, edinilmiş mallara Katılma rejimi olacaktır.

 *Edinilmiş mallara rejimine göre; her eş veya mirasçıları, diğer eşe ait artık değerin yarısı üzerinde hak sahibi olurlar. (M.K. 236. Madde)

 *Boşandığınızda mal varlıklarınızdan eşinizin yararlanmasını istemiyorsanız, mal ayrılığı rejimini seçebilir ve bir mal ayrılığı sözleşmesi yapabilirsiniz.

 (Medeni Kanun Madde 242: Mal ayrılığı rejiminde eşlerden her biri, yasal sınırlar içerisinde kendi malvarlığı üzerinde yönetim, yararlanma ve tasarruf haklarını korur.

 *Mal rejimi sözleşmesi, noterde düzenleme veya onaylama şeklinde yapılır. Ancak, taraflar evlenme başvurusu sırasında hangi mal rejimini seçtiklerini yazılı olarak da bildirebilirler. (M.K. madde 205)

 ***

Evlenerek, tüm hayatınızı paylaşacağınız nişanlınıza, bunu nasıl söyleyeceğiniz çok önemli…

Umarım, sevdiğiniz insana, evlilik sözleşmesi teklif ederek, kırmaz ve evliliğinizi tehlikeye sokmazsınız, çünkü her şeyi parayla ölçemezsiniz. Bana göre evliliğin yüzde doksanı duygudur.

***

Değerli okurlarım, mailleriniz için çok teşekkür ediyorum.

Sağlık, başarı ve mutluluk dileklerimle…

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..