Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '08

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Evlilik üzerine

Okuduğum bir blog nedeniyle evlilik üzerine birkaç söz söyleme ihtiyacı duydum. Bu söyleyeceklerim özellikle hanımların ve bazı sadakatli hemcinslerimin hoşuna gitmeyebilir. Ama her zaman için gerçeklerin dile getirilmesinden yana olduğum için; bana göre doğru olduğuna inandığım bazı hususları yazmak istedim.

Bana göre evlilik: Ulvi bir kurumdur. Bu kurum: İki ayrı cinsin, anlaşıp, bir yuva kurmaya karar vermeleri üzerine; bu yuvadaki birliktelikten doğacak çocukları ve hukuki durumları belirler.

Bu kurumda aranan ve uyulması gereken pek çok husus vardır. Blog yazarımız bunlardan söz etmiş. Ben sadece evlilik: ( İki uygar insanın bir arada yaşamasıdır. ) sözü üzerinde durmak istiyorum.

Bana göre evlilik iki uygar insanın bir arada yaşaması değildir. Evet, evlilikte uygarlık güzel bir husustur ama evlilik bu demek değildir.

Uygar olmayan iki insan da pek ala mutlu bir yuva kurabilir ve hatta uygar insanlara nazaran çok daha fazla mutlu olabilir.

Evlilikte önemli olan: Sevgi, saygı ve güvendir. Şimdi sözü, baş tarafta değindiğim ve eleştirileceğimi söylediğim hususa getirmek ve tartışmaya açmak istiyorum.

Evlilikte önemli olan sevgi, saygı ve güvendir dedim ve özellikle birçoklarımızın üzerinde duracağı sadakatten söz etmedim.

Elbette ki evlilikte sadakat çok önemli bir faktördür. Ancak doğa kanunları gereğince erkeklerden sadakat beklenmemesi gerektiğine inanıyorum. Bu nedenle Medeni Kanundaki tek evliliğe karşı olduğumu söyleyebilirim!

Bu sözlerimden benim uygar bir insan olmadığım sonucu çıkarılabilir. Olsun. Ben gerçeklerden yanayım.

Doğa kanunları gereğince; tüm canlıların erkekleri; genelde tek bir dişiye bağlı kalarak ömürlerini sürdürmez. Çünkü erkek yapısal olarak dişilerden güçlüdür ve onun; nesillerin devamı için aşılama görevi vardır.

Bir dişi; arılar karıncalar ve bir kısım balıklar hariç, çok kısa olmayan muayyen aralıklarla bir veya birkaç yavru üretebilir ama erkekler kısa sürede birçok dişiden pek çok yavru ürettirme özelliğine sahiptir. Özellikle en gelişmiş bir canlı olan insanlarda yavrulama süreci çok daha fazla zaman alır.

Ayrıca erkeğin savunma ve koruma içgüdüsü vardır. Bu içgüdüsü nedeniyle dişilerden ve yavrularından oluşan bir koloni kurma ve bu kolonilerini savunma ihtiyacı duyarlar. Bu nedenle erkek canlıların tek bir dişiye bağlı kalması beklenemez.

Ancak: konuşan, düşünen ve fikir üretebilen, en gelişmiş canlı olan insanların bu üstünlüklerini doğal yaşamda olduğu gibi sürdürmesi düşünülemez. Düşünme ve bu düşündüklerini ifade edebilme özelliğine sahip olan insanların; içinde yaşadıkları toplumun geleneklerine uygun hareket etmeleri gerekir.

Bizim toplumumuzda: Bir erkek ilk hanımını ihmal etmemek ve onun maddi ve manevi, sevgi, saygı, paylaşım ve güven dâhil, bütün ihtiyaçlarını karşılamak şartı ile gücü yetiyor ve ihtiyaç duyuyorsa; ikinci bir hanımla resmen evlenebilmelidir.

Aksi halde bu ihtiyaç; gayri resmi olarak gerçekleştirilecek ve gizli kapaklı yapıldığı için ahlaksızlığa yol açacaktır. 13 Nisan 2008

 
Toplam blog
: 104
: 722
Kayıt tarihi
: 11.04.07
 
 

6 Mayıs 1927 Simav doğumlu, İstanbul Yıldız Teknik Okulu’nun ( Bu günkü Yıldız Üniversitesi) son sın..