Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Evliliklerde krizler fırsata dönüşebilir mi? ( BÖLÜM: 4 )

Evliliklerde krizler fırsata dönüşebilir mi?  ( BÖLÜM: 4 )
 

‘’Akışa bıraktım kendimi. Vazgeçtim her şeyden. Çözümü olmadığın düşünüyorum. Değişmiyor ve değişmeyecek biliyorum. Yıldım artık; bıktım usandım uğraşmaktan…’’

Problemlerimizin çözümünde en büyük hata doğru soruyu oluşturamamamızdan kaynaklanır.

Çünkü doğru cevaplar doğru sorulara verilebilir.

‘’Değişmiyor ve değişmeyecek biliyorum.’’

Değişmesi gereken karşı taraf mı?

Aranacak cevap karşı tarafı nasıl değiştirebilirim mi olmalı?

Yine problem çözümünde en çok gözden kaçırdığımız nokta problemin etki alanımız mı ilgi alanımız mı olduğudur.

Etki edemediğiniz bir alanda herhangi bir değişimin faili olabilmeniz mümkün müdür?

BEN den başlamayan hiçbir gelişme ve değişim asla ÖTEKİNE ulaşmaz.

Evliliklerde yaşanan krizlerde 2. bölümde yönelttiğim sorulara verdiğiniz cevaplar bu açıyı yakaladıysa siz tam bir kriz fırsatçısısınız demektir.

Bu noktaya ulaştıysanız vermeniz gereken son bir cevap daha var.

Mevcut kriz yönetmeyi ve ilerleme - iyileşme fırsatları olarak kullanmayı ne kadar istiyoruz?

İstemenin gücü başarınızın temelini oluşturur.

Evliğiniz buna değer ise hiç beklemeden eyleme geçin.

Önce kendinizi değiştirin ve geliştirin.

Sonra bu değişimi yaşadığınız ortama taşıyın.
Her hangi bir konuda ilk adımı atmaktan asla çekinmeyin
Duygularınızı ve isteklerinizi dile getirmekten vazgeçmeyin ama nasıl söylemeniz etkili olur üzerinde düşünün

Enerjinizi ve neşenizi daima yüksek tutun. Siz ana trafo olun ve etrafınıza dağıtın.

Ayna nöronlara sahibiz ve birbirimizden davranışlar aynalıyoruz. Aynalayan değil aynalanan olalım.

Mutluluğun dışarıda olmadığın ve içinizde olduğunu fark edin. Dışarıda olmayanı bulmak mümkün değil boşa zaman harcamayın. İçinizdeki mutluğu keşfedin. Olaylara ve insanlara bakışınız mutluğunuzu şekillendirir.

Her duruma burada benim için nasıl bir gelişme ve ilerleme fırsat var diyerek yaklaşın.

İlişkilerinizdeki sorunlarınızda’'Bana tutulan aynada ne görmem gerekiyor?’’ Diye kendinize sorun.

Yaşamda bir sınavdır ve sorulan sorular mevcut düzeyimizi belirlemek içindir. Sorulara doğru cevap veremediğinizde sınıfta kalan öğrenciler gibi başarı sağlayıncaya kadar aynı konudan size soru sorulmaya devam edilecektir.’Hoca bana taktı’demek yerine ’'Bu sınavı geçmek için hangi eksiklikleri tamamlamalıyım?'’ diye kendimize sormak ilerleyebilmemiz için gereklidir.

 
Toplam blog
: 32
: 1690
Kayıt tarihi
: 16.09.08
 
 

1970 yılında istanbul'da doğdum. Marmara üniversitesi, Psikolojik Danışmanlık bölümü mezunuyum. Psik..