Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '06

 
Kategori
Tiyatro
 

Evlilikte koca figürü

Evlilikte koca figürü
 

Yaklaşık beş yıldır evli çift mucizevi bir şekilde huzur içinde oturmuş derbi maçıın başlamasını beklemektedir. Daha doğrusu adam beklemekte, kadın da sıkıntıdan maçı ona zehir etme planları kurmaktadır.

HAYATİ: Ya baa bak, buzdolabına soğuk bira koyduydum kap da gel!
DESTE: Neyi merak ediyorum biliyor musun?
H: Yoo!
D: Merak da mı etmiyorsun?
H: Ediyorum! Acaba benim bira ne kadar soğudu onu merak ediyorum. Hakan Şükür kaç gol kaçıracak onu merak ediyorum, şimdi uza da benim birayı bir kap gel.
D: Odun diyecem ama ona da ayıp. Kütük mü kereste mi nedir bu Allahım? Aşk evliliği değil bu. Ben nasıl evlenirim bu adamla?
H: Deste?
D: evet?
H: Çerez de getir. Karışık olsun.
D: Kaza evliliği bu! Bu adamdan aşk çıkması çok zor. Benim de bu adamla aşkı bulmam çok zor.
H: ayıptır yahu adamlar santraya dikti topu artık daha buzluğa dört bira attım. Hadi fırla!
D: Sana şişeyle yutturmak lazım onları.

Deste söylene söylene mutfağa gidip bira getirir ve Hayati’ye verir. Adam teşekkür bile etmeden büyükçe bir yudum alıp geğirir ve karnını sıvalayıp maç izlemeye devam eder.

H: eee?
D: Ne eee si? Karnı nı mı sıvazlayacam şimdi? Hiç kusura bakma!
H: eee “çerez nerde çerez” anlamındaki e’ydi.
D: Allah Allah! Sen bira içip maç izlemekten başka şeylerle de uğraşıyorsun demek. Çerez anlamındaki eee ymiş. Öyle bir e yok, sen maçına dön hadi.
H: Deste!
D: Offf!

Deste bu sefer de çerezi getirip adamın önüne bırakır.

D: Hayati senin adını neden Hayati koymuşlar?
H: Dedemin adıymış, babam çok istemiş.
D: Keşke bu kadar istemeseymiş. Deden hak etti mi adını bilmiyorum ama sende hayat namına tık yok. (Mırıldanarak) Sen daha çok baltayı andırıyorsun gibi ama…
H: ne?
D: Sen diyorum ilk evlendiğimizde farklı bir adamdın, sonra evrim geçirdin. Ne oldu sana böyle?
H: Babam dediydi ki evlenene kadar eyi davran kıza.
D: Sonra noldu?
H: E geçen sene anam babama saldırdı, boğmak istedi. Halbuki şeker gibi adamdır babam.
D: Anneni şimdi daha iyi anlıyoum. Ortak yönlerimiz de var demek, ilginç.

Hayati maça odaklanmış Deste’yi umursamaz bir şekilde bira şişesiyle sevişmektedir.

D: Demek sen insan olarak doğdun fakat hayatına öküz olarak devam ediyorsun. Aslında bu Darwin’in teorisiyle de çelişkili. Ya da sen öküz olarak doğdun ben de dünyanın en büyük hatasını yapıp anlamadım bunu.
H: Ah be Hakanım Ah!
D: Hakan’a gösterdiğin ilgiyi bana gösterdeydin hergün bira getirirdim sana.
H: Ciddi misin?
D: Hayır! Hakan bizim eve gelse sen beni de boşarsın.
H: Vur be! Vur oğlum! Sen de bu arada birayı tazele hadi.
D: Yuh! Yok artık! Sen gerçek olamazsın ya. Sen Efes’le anlaşsana. Bu kadar içmeye ben yetişemem. Hem bak sponsorun da olur.
H: Ne diyon ya? Kap hadi birayı, artı çerez.
D: “artı çerez” Matematiksel terimler kullanıp öküzlüğünden mi kurtulacaksın? Üff, getiriyorum.

Deste mutfağa girip buzdolabından bir bira çıkartır ve içine çekmecede bulunan uyku haplarından iki tane atar.

D: Acaba bununla uyur mu bu herif? Bir tanesi insanlar için, ikincisi öküzü uyutur heralde. Ben üçüncüyü atayım da bizimkinde ayı bünyesi var.
H: Desteeeeeeeeeeeeeeee!
D: Geldim kocacığım geldim Hayatım. Biran da çerezin de geldi. Al.
H: Hah şöyle ya. İlk yarının son dakikasında bir pozisyon oldu Deste…
D: eee?
H: Sabri içeri bir kesti topu…
D: Sen birandan iç de öyle anlat, ılımasın. Eee?
H: Sonra, Hakan….

On beş dakika sonra….

H: Sonra Hakan vurdu. Direk! Vurdu, direk!
D: Hadi sen de vur şu kafayı yastığa artık. Dördüncüyü de atsa mıydım acaba? Neyse, uyudu balta. Aslanım Hakan, kurtardın bizi bu gece. Bu ampül uyurken güzel bir dvd keyfi yapılır.

Deste kocasını tv koltuğundan kaldırıp salonun uzak bir köşesine doğru iter ve ayaklarını uzatıp buzdolabından taze bir bira alıp tadını çıkarır.

 
Toplam blog
: 128
: 1989
Kayıt tarihi
: 03.10.06
 
 

Gözlerini kapat ve düşün: bir cümle kaç kişide farklı etki yaratır? Birbirimizi anlamanın gittikçe z..