Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Evrenin Merkezi İnsan

Yüzyıllardır bir araştırma yapılır gider. Bunun cevabı da öyle kolay bulunmaz. Birileri çıkar tamam ben buldum der. Neyi buludun Evrenin Merkezini. Sonra bakarsınız ki hala araştırmalar devam ediyor. Bunun nedeni ise kimsenin evrenin merkezini bulamadığıdır. Ama ben buldum.

Nerden diye sorarsanız? Nasreddin Hocaya sormuşlar dünyanın merkezi neresidir Hocam diye. Hoca şöyle bir düşünmüş tam ayağımın altıdır demiş. İnsanlar el insaf Hocam nereden çıkardı bunu demişler. Hoca da inanmıyorsanız ölçün demiş. İşte ben de bu şekilde buldum cevabımı?

Evrenin merkezi insandır. Sizleri duyar gibiyim amma da salladın der gibisiniz.? Gerçekten de evrenin merkezi insandır. Herşey insanın çevrsinde dönmektedir. Yaşam, ölüm her şey. Ne yaparsak yapalım iyilikte insanın etrafında kötülükte.

Dünyadaki kavgalara, çekişmelere ve var olan ilişkilerin hepsi insan eksenlidir. Verdiğimiz zararların hepsi bizi ilgilendiriyor. Dünyamıza zarar veriyoruz ama esas zararlı bizleriz. Sonuçta yaşam alanlarımız daralıyor. Birbirlerimile savaşıyoru yine bizler zararlı çıkıyoruz.

Sonuçta insanın olmayı bir merkez düşünülebilir mi? Hayır. Kısır çatışmaların ve sonuçsuz isyanların merkezi insan elbet ufak tefek güzelliklerin merkezi de insandır.

Anlamsız ve boş kavgaların yaşandığı ülkemizde insanlar nasıl etsekte kendimize zarar versek tartışmasından bir türlü kurtulamıyor. En iyimiz bile bu kaosun içinde çırpınıp duruyor. Şu yazıyı yazarken bile eşim yanımda kafamın etini yiyor. Sanki kendisi çok hoş sohbetmiş gibi bana sohbetine doyulmuyor diyor. Oysa bu tür tartışmaların içinde yok olmaktansa güzelliklerin farkında olmak daha önemli değil midir? Bu yazıyı yazmak için bile kendimle çelişkiye düştüm. Zira böyle boş bir alanda yazı yazmaktansa daha güzel uğraşlarla vakit geçirebilirdim.

Anlayın derdimizi. Yaşamımızın her alanında böyle lüzumsuz takılmalar var. Bu kısır döngüden kurtulup güzellikleri yaşamak yerine kısır döngüden bir hortum yaratıp onunla birlikte dönüp duruyoruz.

Peki sizlere soruyorum. BÖYLE YAŞAMIN MANASI NE?

 
Toplam blog
: 196
: 493
Kayıt tarihi
: 28.06.07
 
 

Doğayı seviyorum. Onun içinde yaşamayı ve güzelliklerini tatmayı seviyorum. Yaşamayı ve hatta ölü..