Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '21

 
Kategori
Uzay
Okunma Sayısı
65
 

Evrenin Sırrı Çözülür

Yüzyıllardır çözülemedi, çözülemez algısı oluştu da bugüne kadar Evrenin sırrını çözecek bilim mi vardı?

Gelecek yüzyıllarda çözüleceğini düşünüyorum ama ne zaman olur bilinmez; yalnız şu kadarını söyleyeyim insanoğlu bunu görecek.

Bilim bilinmezlikte fazla gidemez; her şeyi yapmış etmiş Evrenin gizemi ortada duruyor olmaz. Zaten bunu yapmadığı zaman ileri de gidemez.

Artı Ay’ı inceledin Mars’a baktın, Neptün filan bilimsel çalışmalar bilimi mecburen buraya götürür.

Hani yani oldu diyelim Evrenin sırrının çözülmesi çocuk oyuncağı değil, yeryüzünde ve Galakside hayat değişir.

Evrenin sırrı çözülecek diyeni duymadım, onlar Korkut değil rastgele konuşmazlar. Konuşsalar nolur inandırıcılıklarını kaybederler. Böyle bir konu bilgiye delile dayanmaz ki Evrenin sırrı bu nereden bilecek nasıl delil bulacaksın. Aklına güvenecek güçlü tahminler yapacaksın.

Bildiğimden değil inandığım için söylüyorum ama boş boş değil kafa yoruyorum.

Düşünme boş ver, Allah bilir filan demek kolay; ben de bilmek istiyorum. Gördüğüm izlediğim bilim Evrenin sırrını bilmem kaç yüzyıl sonra ama çözecek diyorum.

Bu önemli mi? Evet çünkü insanların çoğu Evrenin sırrının asla çözülemeyeceğini düşünüyor.

Elimizde bilim gibi bir araç varken bilinmezlikte yaşamak bana zor geliyor. Artı bilim kendisine inanmayanları bugüne kadar yanılttı bundan sonra da yanıltacak.

Cemile Torun, Nesrin Öz bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Jale hanim tahminimce şöyle demek istedi sanirim."Makrokosmos" da da "mikrokosmos" da da esas olan kaostur...Ve er ya da geç her şeyin bir sonu var.Buna evren de dahil. Ama hep biri ölürken bir diğeri doğar.

Ersin Kabaoglu 
 28.03.2021 6:24
Cevap :
Jale hanım bence çözüldü demişti ve ben çok şaşırmıştım. Ne anlama geldiğini açıklamışsınız.  03.04.2021 6:52
 

Ben sırra sır demem/ Çözül(e)meyecek oldukça/ A'dan Z'ye her şey buna dahil/ Evren'in ki de/ Şairin dediği gibi(ki A.Ilhan)/ Nasıl "sevdaya dahilse ayrılıklar da"!

Ersin Kabaoglu 
 28.03.2021 6:17
Cevap :
Valla iddiamı dile getirdim artık bilemeyiz tabi, bu konudaki yorumunuz da ilginç.   03.04.2021 6:50
 

Bence çoktan çözüldü

jale kasap 
 16.03.2021 16:01
Cevap :
Bu cümlene çok şaşırdım. Bir yerlerden bir bilgi falan mı aldın? Yani senin şakanı bile ciddiye alırım. sadece "bence" sözü, biraz...Neyse selamlar.  18.03.2021 17:12
 

Kur'an'da buna atıf var zaten tıppın bilimin gelebileceği nokta olarak yorumlayarak okuduğunuzda bu cikarimda bulunabiliyorsunuz...ta ki ölüme çare bulma noktasinda bırakıyor yani ab i hayat suyu kayıp :) kuyruk kemiğinden yeniden yaratima atıf var...o da yok olmayan bölüm olarak tabi yorumu hem tipcilara hem ilahiyatçı Lara bırakmak daha doğru...

Nesrin Öz 
 16.03.2021 13:26
Cevap :
İlgiyle okudum yorumunuzu, teşekkür ediyorum...   19.03.2021 8:48
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 6034
Toplam yorum
: 14988
Toplam mesaj
: 283
Ort. okunma sayısı
: 637
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster