Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '10

 
Kategori
Haber
 

Evrim Alataş da bu dünyaya veda etti

Evrim Alataş da bu dünyaya veda etti
 

Ölümler karşısında çok fazla bir şeyler yazasım gelmez nedense. Ölen ölmüştür işte. Ne yazsanız, ne söyleseniz boş.

Biraz önce işten başımı kaldırıp, nefes almak adına biraz nette sörf yapayım dedim ve acı bir gerçek suratıma şamar gibi indi.

Yazar Evrim Alataş yaşamını yitirmiş.

Yüreğim ürperdi, ruhum daraldı, hafif hafif yutkundum. Ölüme bir kez daha lanet okudum ama işte hayatın en yalın, en somut gerçeğiydi ölüm.

Lanet okusakda ve bu en somut olgu karşısında zayıfta düşsek, katlanmak zorunda kalıyoruz ya ölümlere!

Değerli bir yazar daha yitip gitti bu dünyadan.

Yazılarını keyifle okurdum Evrim Alataş’ın. Uzun yıllardan beri hem de. Son olarak Taraf Gazetesinde yazıyordu ve yazı günlerini iple çekiyordum Evrim Alataş’ın. Kansere yenik düşmüş. 1997 yılından beri Kanser tedavisi görüyormuş bu değerli insan.

Malatya’da doğmuş Evrim, henüz daha 35’inde. Sanırım hayatın en güzel zamanları olsa gerek 35 yaş.

Yaş 35 ve yolun tam da yarısı.

Ama Evrim hayatının en güzel zamanını anlıyoruz ki kanserle mücadelede geçirmiş. 20’li yaşların o uçarı hallerini pek tadamamış olsa gerek. Hastaneler, doktorlar, ilaç tedavileri ve kemoterapiler. Kanıksadık kanser vakalarını.

Evrim kansere rağmen yazmış. Belki de kendisini 13 sene boyunca hayata bağlayan yegâne unsur olmuş yazması. Ufuk açıcı yazıları ile insanın zihninin berraklaşmasına yardımcı oluyordu Evrim. Dedim ya işte, keyifle okurdum Evrim’i. Çok şey öğrenirdim ondan. Hani uzun bir zaman boyunca, bir yazarı okursunuz ve yüzünü dahi görmeseniz bile az çok kişiliği hakkında bir şeyler zihninize yerleşir ya, Evrim’in yazılarını okumakta benim zihnime, onunla ilgili bir çok şey yerleştirmişti. Naif ve alçak gönüllü bir kişilik olarak nitelendirirdim onu hep zihnimde. Ödünsüz ama zarif, kırılgan ama yılmayan, mücadele eden bir kişilikti Evrim’in benim zihnimde tasavvur etmiş hali.

Dedim ya ölümler karşısında çok fazla laf edemem diye. Evrim Alataş’ın ölümü bir yanımdan vurdu geçti beni

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..