Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '06

 
Kategori
Bilgisayar
 

Evvel zaman içinde, PC PC içinde..:)

Evvel zaman içinde, PC PC içinde..:)
 

Bir bilgisayar üzerinde birden fazla işletim sistemi kurmak ve boot (başlatma) esnasında bunlardan birini seçip o işletim sisteminde çalışmak mümkün. Ancak ben işletim sistemleri arasında her geçiş için kapa-aç istemiyor, bir iki fare hareketiyle bunu yapmak ve kolayca eski sistemime geri gelmek istiyorsam ne olacak?

Ya da daha basit gerekçeleriniz de olabilir. Benim gibi, Window98 uyumlu bir programa sahipsiniz, yeni versiyonunu da bulamadınız. Bu takdirde programdan tabii ki vazgeçmek zorunda değilsiniz. Yapmanız gereken bu tür sanal pc hizmetini size sunacak bir program kullanmak. Doğal olarak kurulan sanal işletim sistemi aynı donanımı kullanacak, bu nedenle mevcut donanımın CPU gücü ve bellek miktarı beklentinizi karşılayacak düzeyde olmalıdır. Kaba tabirle XP üzerinde bir Linux, Windows2000 veya Windows 98 çalışmak istiyorsanız, en az 256MB belleği XP için 128MB' de diğer işletim sistemi için kullanacak olursanız en azından bir 512MB belleğe ve keyifli bir çalışma için Pentium 4 sınıfında bir işlemciye sahip olmanız gereklidir.

Bu tür programlar oldukça yaygınlaştı. Bugün size bahsedeceğim program Microsoft Virtual PC 2004. Programa aşağıdaki linkten erişebilirsiniz:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=6D58729D-DFA8-40BF-AFAF-20BCB7F01CD1&displaylang=en

İndirdiğiniz dosyayı çalıştırıp programı yükledikten sonra yapmanız gerekenler çok karışık değil. Kurulumun ardından programı ilk çalıştırdığınızda karşınıza "Virtual PC Console" ekranı gelecek, burada New->Next->Create New Machine deyip devam edeceksiniz. Gelen pencerede sanal makina için bir isim ve yer tanımlamalısnız. Sonraki ekran işletim sisteminin seçimi olacaktır. Microsoft menşeyli bir işletim sistemi direkt seçebilir veya dışına bir kurulum yapacaksanız Other(Diğer) diyebilirsiniz.

Bundan sonraki adımda sanal işletim sistemimiz için kullanacağınız RAM miktarını ayarlamaya gelecektir. Burada size tavsiye edilen 128MB miktarını kabul edip devam edebilir veya kendiniz yeni değeri elle de verebilirsiniz. Sonaraki soru sanal diskin yeni mi oluşturacağınız veya mevcut bir taneyi kullanıp kullanmayacağınız olacaktır. İsterseniz sanal diski programın otomatik yetirdiği yerin dışında bir alanda örneğin 2.diskinizde de oluşturabilirsiniz. Sonraki adım Finish(Tamam) diyerek işi bitirmek olacaktır. Artık konsol ekranına geri döndüğünüzde yeni oluşturduğunuz sanal makinayı kurulum için hazır durumda göreceksiniz.

Yeni sanal makinanız seçili durumda iken Start(Başla) dediğinizde sanal makinanız çalışmaya başlayacak sanki sistemde gerçekten RAM varmış gibi RAM testi taraması ve donanım kontrolü yapacaktır. Bu durumda iken kuracağınız işletim sistemine ait kurulum CD' sini CD sürücüsü içine yerleştirseniz program CD' yi görüp buradan kuruluma başlayacaktır. Bundan sonraki adımların normal bir kurulumdan herhangi bir farkı yoktur. Kurulumun ardından sanal makina kendini yeniden başlatacaktır, doğal olarak bu yeniden başlatma çok hızlı olacaktır. Sanal işletim sistemini küçük pencerede çalıştırabileceğiniz gibi tam ekran yapıp da kullanabilirsiniz. Sanal işletim sistemine geçmek için pencerenin içini tıklamak yeterli gelirken ana işletim sistemine yani masaüstüne dönmek için AltGr tuşunu kullanmalısınız. Artık sanal makinanızda gönlünüzce çalışabilir, eski gözağrısı oyunlarınızı eski bir işletim sisteminde tekrar oynabilirsiniz.

Hoşcakalın...

<ımg alt="" hspace="0" src="http://blog.milliyet.com.tr/Images/Blog/BlogResimleri/15092006231236.jpg" align="textTop" border="0">

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..