Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '09

 
Kategori
Reklam
 

Exper kurtar beni

Exper kurtar beni
 

EXPER Beni Obez Yap, Üstüne Birde Bağımlılık Yarat!

Reklâmları seyretmeye bayılıyorum. Bir ürünün pazarlama stratejisindeki en önemli basamak olduğunu düşünüyorum. Bu konu üzerinde yazılabilecek birçok cümle var ama ben bir müşteri gözüyle, kendimce çıkardığım –alt yazıları- burada sizinle paylaşmak istiyorum.

İşte benim gözümden EXPER dizüstü bilgisayarı ürünü reklâmının alt yazısı:

Reklâmı hemen hatırlatayım. Hafif topluca bir baba, erkek çocuğuyla evin koridorunda futbol topu oynuyorlar. (Erkekle ve en favori topları!)

Evin annesi üzerinde mutfak önlüğü yemek hazırlıyor. Oluşan gürültüden mi? Top yuvarlaktır, her yere gider felsefesini aklına getirdiğinden mi bilinmez; EXPER KURTAR BENİ diyor.

Mouse bağlantısı kuyruk niyetine kullanılmış akıllı laptopumuz, evin şirin evcil hayvanı edasıyla hemencecik evin annesinin sözünü dinleyip, mutfak masasına kuruluyor. Açıyor bir sayfasını. Ekranında futbol maçı çıkıyor. Uyar akıllı diğer bireylerde sevinç içerisinde EXPER‘ lerinin yanına gidiveriyor.

Ne oluyor?

Evin annesi mutlu oluyor!

Muhtemel bir ev kazasını önlediğini ve gürültüyü kestiğini düşünüyor olmalı. Bir de komşuluk ilişkilerini zedelememiş oluyor. Malum; apartmanda kimse gürültü istemez. (Evleri apartman dairesi olmalı, müstakil olsa bahçeye çıkarlardı baba-oğul)

Bence alt yazısı:

Alın bilgisayarınızı, vücudunuzu hareket ettirmek varken, sadece göz kaslarınız ve parmak kaslarınız çalışsın. Muhtemelen masa başı çalışan babanın tombikleştiği gibi evin oğlu da tombikleşsin. Bizde o güzel yanaklarından makas alalım.

Zaman içerisinde, bu çocuk evde farkına varmasa bile (aile bazı oyun sitelerine güvenlik kilidi koyduğundan... Hani bilinçli aile yaa!) arkadaşlarında oyun sitelerinin adlarını, oyunları öğrensin. Eve gelince, ısrarı üzerine başta 30 dakika ile sınırlı olan oyun süresi 35, 45, 55 dakika derken, bu süre 1 saate ulaşsın. Anne- baba pedagogları dolaşmaya başlasın ‘ Çocuğum bilgisayara bağımlı, ne yapmalıyız’ diye.

Peki, bu noktaya nasıl geldiler?

SON SÖZ: Ürüne sözüm yok. Ama bu güzel ürünü farklı bir gözle sunmaları daha iyi olmaz mı? Ya da ön plana Bilge Pisi' yi çıkar... Çocuk babası ile ders çalışsın. Ama bahçede futbollarını oynasınlar! Alttanda bant geçir diğer ürünlerini... Ya da en sona pop-up ekle hangi ürün öne çıkacaksa.

 
Toplam blog
: 119
: 1401
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Ben kimim? Tüm sıfatlarımın dışında doğduğum günden beri bu sorunun cevabını bulmak için sürekli ..