Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
320
 

Ey hükümet sevme beni ! (deli dumrul vergileri )

Ey hükümet sevme beni ! (deli dumrul vergileri )
 

bu hale geldi millet http://img235.imageshack.us/img235/3268/2hs2.jpg


Tarih 12.11.2007 de isparkla ilgili bir yazı yazmıştım. Linki şu: http://blog.milliyet.com.tr/Blogum.aspx?BlogNo=75255 Bu gün ise 13.05.2008 yani aradan tam 6 ay geçmiş.. Yazıda kısaca ispark denen rezalet uygulamanın ne kadar saçma olduğu ve yarın öbür gün bunun giderek yaygınlaşarak normal hayatlarımızı dahi etkileyeceğini hatta evimizin önüne yapacağımız parklar için bile para isteneceğini tahmin etmiştim. Daha doğrusu tahminden öte geçirmiş olduğumuz süreçte aynası iştir kişinin lafa bakılmaz misali diğer hükümet uygulamalarından bugünkü sonuca evrileceğimizi düşünüyordum. Ancak bu kadar pervasız ve gaddarca olacağını da tahmin etmiyordum doğrusu.

Şimdi tahmin ediyorum, bu da ölümü gösterip sıtmaya razı etme taktiği gibi geliyor bana. Muhtemelen çok yüksek seviyede dillendirilen yeni cici kazık vergilerimiz rakamları böyle ayda 200 ytl yerine 50 ytl gibi rakamlar olursa pek hoşumuza gidecek. Hatta bazıları Allah razı olsun AKP den bak bide kandırıyorlardı ayda 200 ytl park parası alacak diye , adamlar 50 ytl aldılar ne güzel. Aynı şuna benziyor bazı arkadaşlar Allah razı olsun AKP den emeklilik süresini 9000 günden 7200 güne indirdi adamlar. Bak bide karıştırıyodu KESK , DİSK falan. Ama başbakan uyarmıştı bu konuda ne kadar iyi bir başbakanımız var. Allah razı olsun. Zaten şu memlekette ne geliyosa hep şu uğursuz muhalefetten dolayı geliyo. Bi rahat bırakmıyorlar hükümetimizi ki rahat rahat satsın her şeyimizi de doyursun karnımızı. Pis bölücüler noolcak.

Eee bu replikler belki bir senaryo için fazla banal ama gerçek hayatda bu banallıkla yaşıyoruz işte. Bu banallık bizim için gerçeklik. Her gün bunun gibi diyalogları hepimiz duyuyoruzdur hala. Doğrusu hükümet bu vergileri koyarken zenginden alıp fakire vermenin formülüne bakıyormuş gibi bir hava yaratmaya çalışıyor ne de olsa. Zaten arabası olmayan için park vergisi sorun değil. Yada evi olmayan için emlak vergisi 10 katına çıksa bana ne diyecektir. Ama kazın ayağı hiç de öyle değil. İşin ilginç tarafı bu uygulamalarla ezilen hep orta ve alt sınıf vatandaş oluyor. Belki park vergisi vermeyecek ama elektrik, su, telefon, ulaşım vs. bunların hepsi toplumu etkileyecek vergiler. Bununla birlikte hükümet çok fazla kazanan insanlardan aldığı vergiyi de azalttıkça azaltıyor. Hatırlarsanız yabancılardan sermaye iratları üzerinden alınan vergi 0 a indirildi. Kurumlar vergisi oranı %10 düşürüldü. En son işverenden alınan sigorta primlerinin 5 puanını devlet karşılayacak yani gariban vatandaş. Sormak lazım bu sevgide kasabın sevdiği koyunu fazla doğramasıyla aynı sevgimi? Ey hükümet sevme beni istemiyorum.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 166
Toplam yorum
: 580
Toplam mesaj
: 76
Ort. okunma sayısı
: 1954
Kayıt tarihi
: 30.09.06
 
 

Sıcak bir Ankara yazında, 1975 yılında doğmuşum. İlk gençliğim Ankarada geçti. Üniversite yılları..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster