Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '12

 
Kategori
Deneme
 

Ey yarenler nerde kalmıştık?

Ey yarenler nerde kalmıştık?
 

Eğitimci yazar Abdülkadir Güler, Kırşehir'de Aşık Paşa .Ulusal Edebiyat Etkinliğinde konuşurken. ( 18 Kasım 2011 )


Milliyet Blog’ta en son yazdığım yazı ( İstanbul’da Bir Garip Orhan Veli Vardı ) 14 Kasım 2011 tarihinde yazılmıştı. Yaklaşık üç buçuk aydır Milliyet Blog okuyucularımızdan ve değerli yazarlarımızdan uzak kaldım. Nedenini kısaca burada özetlemek istiyorum:

18,19 ve 20 Kasım 2011 tarihleri arasında Kırşehir’de Âşık Paşa 2.Ulusal Şairler etkinliği yapılacaktı. Etkinlik Kırşehir Valiliği İl Kültür, Turizm Müdürlüğü ve Kırşehir İLESAM temsilciliğini yapan şair ve emekli öğretmen Zübeyde Gökbulut ve MALYA TİGEM (Tarım İşletmeleri Müdürlüğü )’nün katkılarıyla düzenleniyordu. Ben de bu etkinliye davetli idim.  Etkinlikle ilgili duygu ve düşüncelerimi ayrıca başka bir yazımda yazacağım.

Etkinliğin bitiminden beş gün sonra yani 25 Kasım günü bir kalp krizi geçirdim. Ahi Evran Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde dört gün yoğun bakımda kaldıktan sonra beni Ankara Özel 100. Yıl Hastanesi’ne havale ettiler. Özel 100. Yıl Hastanesi Ankara Balgat’ta Muhsin Yazıcıoğlu caddesinde olup tertemiz derli, toplu bir hastanedir. Bu hastanede 30 Kasım 2011 ‘de bir kalp ameliyatı oldum. İki damarım değişti. Anlayacağınız baypas oldum. Hastanede 14 gün kaldım. Ankara’da Batı Kentte baldızımın evlerinde 20 gün kaldıktan sonra tekrar Özel 100.Yıl Hastanesi’nde muayene olduktan sonra 04.01. 2012 tarihli RAPORLA hastaneden ayrıldım.

Doktorlarımın tavsiyesi verilen rapor üzerine Ankara’dan İzmir’e uçakla gelip, Söke’deki evime geldim. Allah’ıma şükürler olsun, ölümün kıyısından döndüm. Azrail bunca görevi sırasında benim de dosyalarımı ve evraklarımı karıştırdı nihayet beni Kırşehir’de buldu. Baktı ki  bazı işlerin peşindeyim,yapılacak işlerim var, bu adam boş durmuyor, daha yapacağı birçok işleri vardır “ diyerek benden vazgeçmiş olmalıdır….

Sayın Azrail Efendiye de burada teşekkür ediyorum. Tabi en başta Yüce Mevlâ’ma da  sonsuz şükranlarım vardır….Evime, çocuklarıma, sevenlerime ve siz değerli Milliyet Blogdaşlarıma, vefalı dostlarıma kavuşmanın sevinci içindeyim. Hastanede ameliyatım ve tedavim sırasında beni sağlığıma kavuşturan değerli doktorlarıma, bana sıcak ilgisini esirgemeyen görevlilere, hemşirelere, hasta bakıcılara, beni arayanlara, ilgi ve yakınlık gösterenlere ilkönce bir TEŞEKKÜR yazısı yazmalıyım.

                                                                 TEŞEKKÜR

25 Kasım 2011 günü Kırşehir’de bir kalp krizi geçirdim. Ahi Evran Tıp Fakültesi Hastanesi’nde dört gün yoğun bakımda kaldıktan sonra Ankara Özel 100.Yıl Hastanesi’nde ameliyat oldum. Tedavi ve ameliyatımı başarıyla gerçekleştiren Özel 100. Yıl Başhekimi Sayın Op. Dr. Talat Aydın’a, Prof. Dr. ( E.Tbp. Tuğgeneral ) Sayın Harun Tatar’a, Sayın Dr. Özkan Akkoç’a, Sayın Dr. Erhan Hafız’a ve Başhemşire Bayan Necla Karmaşa’ya, ayrıca ameliyatım sırasında hastanede kaldığım süre içinde bana sıcak ilgi gösteren hastanenin 2. katında görevli bulunan tüm hemşire ve hasta bakıcılarına ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

Yine ameliyatım sırasında beni telefonla arayıp soran, Ankara Özel 100. Yıl Hastanesi’nde zahmet edip beni ziyaret eden, telefon ve e.mail ile geçmiş olsun dileklerinde bulunan ve ziyaretime gelenleri hiç üşenmeden Alfabetik sıraya göre il il yazıyorum: Ankara:  Eski Aydın Milletvekili Sayın M. Kemal Yılmaz, Eski Ulaştırma Bakanlarımızdan ve Mardin Eski Milletvekili Sayın İbrahim Aysoy, Eski Orta Öğretim Genel Müdürü Sayın Sait Mehmetoğlu, TBBM ‘de uzman DR ve köylüm Abdullah Aşar, Halk Kültürleri Araştırmaları Genel Başkanı Prof. Dr. İrfan Ünver Nasrattınoğlu, Prof. Dr. İsa Kayacan, İLESAM Genel Başkanı Mehmet Nuri Parmaksız,  Prof. Dr. Nail Tan, Prof. Dr. Hayrettin İvgin, Vedat Fidanboy, Nusret Turan, Ahmet Canbaba, İsmail Kara, Ulviye Savtur, Önder Akçay,  Sebahat ve Vedat Gürgün, İlhan ve Kezban Altınok, Şerife ve İlyas Can, Mehtap Demirel, Tahsin Arslanoğlu, Muammer ve muhterem eşi Şule Burtaçgiray, Muammer Bey bana bir çiçek getirmişlerdi. Değerli eşi Şule Hanım benim için ufak bir şiir yazmışlardı, o günün anısına bunu buraya yazmadan geçemiyorum:

Çok Muhterem nazik ve nazenin Abdülkadir Güler Ağabeyimize geçmiş olsun temennisiyle dedikten sonra şunları yazıvermiş kardeşimiz Şule Hanım. AŞKIN HESABI başlıklı şiirinde:

 Kalp ritmi ilahi sevgi ile olur

Her dem o aşk ile yanar kavrulur

Öteler saikasıyla beyninde hep ukbaya ait hesap sorulur

 Ömür Sermayesini bilene

Burası mümbit bir tarla olur

Yüreği Rab Rab!

Diye yanyana Ahiri Kevser 

  Ab - ı  Hayat olur.

 03.01.2012- Ankara.   

Bu manidar dizelere şapka çıkarılır doğrusu. Antalya’dan Mustafa Ceylan, Aslan Bayır, Ali İrşi, Aydın’dan: Aydın Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı  Şükrü Öksüz, Davazlı Süleyman, ( İncedal ),  Birsel ve İrfan Oğuz, Güner Dokuyucu, Mehmet Orhan, Savaş Sarıkaya,Fuat Gürsoy, Aydın / Söke’den Söke Belediye Başkan Yardımcılarımızdan Enver Helvacı, Levent Tuna, Meclis Üyesi Nimet İncedal, Gazeteci Necati Maldar, Gazeteci Levent Tuncer, Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde Müdür Vekili Hüseyin Varol,  Şube Müdürü Yaşar Ünal ve diğer mensuplarına, İtimat Sürücü Kursu ve Su Yolcu Sürücü Kursu Müdür ve çalışanlarına,

Yeni Söke Gazetesi sahibi başta Hasan Hüseyin Yavaşoğlu ve Yeni Söke Gazetesi Yazı ailesi ve çalışanları, Söke Ekspres Gazetesi Sahibi  Yılmaz / Kadir Kalaycı  ve Söke Ekspres Gazetesi Yazı ailesi ve çalışanları, Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Tülay Sarayköylü, Eşi gazeteci Ali Sarayköylü, Dernek üyelerimizden  Yaşar Çağbayır, O.Hasan Bıldırki, Hamdi Akgül, Aşır Tunca,  İlknur Mersin, A. Ziya Kabak, Halil Özşarlak, Muzaffer İşleker, Fahri Sevil, Metin Akdeniz, Musa Koyunsev,Ertuğrul Drama, Halil Güven, İrfan Çandır, Hasan Öztürk, Dünürlerimden E. Tuğrul Tekin, Fensal Tekin, Cemal Şimşek, Bareddin Sevindik, Nurcan ve Nursel Sevindik, Sami Nalıncı, Avukat Mahmut Hoşgöz, Cafer Öztürk, Konak Mahallesi  ve Yenikent Mahalle Muhtarlıklarına, Yenikent Mahallesi

sakinlerine,Beşparmak Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Talat Avcı,Eski Milli Eğitim Müdürü Musa Avcı ve eşi, Hatice ve Necati Sarınç, Ahmet Seyhan, Adana’dan Baki Yıldırım, Münevver Düver, Avukat Fikret Sezgin, Afyon’dan Halk Ozanı Musa Karataş, Aşık Yoksul Derviş,Hacı Osman Kubat ( Türkücü R. Kubat’ın Öz amcası ), Almanya’dan Prof. Levent Secer, Hüseyin Karaca, Antalya’dan Mustafa Ceylan, Arslan Bayır , Ali İrşi , Abdullah Özkan, Bursa’dan Bursa Eski Milletvekili Faruk Ambarcıoğlu, Çorum’dan Prof. Dr. Halil Aykıl ve eşleri, Diyarbakır’dan İdris Ağar,

Denizli’den öğretmenim Erdoğan Toker, Gazeteci Mithat Makal, Edirne’den  Alaettin İkican, Eskişehir’den Muharrem Kubat, Muğla / Fethiye’den Ünal Şöhret Dirlik, Recai Şahin, Cahit Yargıcı, Muğla /  Dalaman’dan Birdal Can Tüfekçi, Muğla / Bodrum’dan Gülay Birkıl, İbrahim Uçar, Elazığ’dan: Şükrü Kacar, R.Mithat Yılmaz, M. Şener Bulut,  M. Şükrü Baş, Günerkan Aydoğmuş, Mahir Gürbüz, Isparta’dan Melahat Ecevit, Fatma Uçarlar, Hatay’dan Sevil Mısırlıoğlu,Manisa /Salihli’den Ahmet Otman, Kırklareli’nden Mustafa Ermiş, Ordu / Çamaş’tan Ömer Şaduman, Bilal Meydan,Mardin / Kızıltepe’den Aydın Güler, Kadir Ataman ve Ömer Deniz, İzmir’den Ali Fuat Ulutürk, Hüseyin ve Cemil Durmaz ailesi, Ayten Dirier, Nevşehir’den Ayşe Paslanmaz,  Kütahya’dan Bekir Konçi ve Mehmet Uygun, İzmit’ten Şennur Karaköseli, İsveç’ten Mustafa Sinan Güler, İstanbul’dan EskiKonya senatörü ve Çağrı Dergisi Sahibi Feyzi Halıcı ve Eşi Bahar Filiz Halıcı,  Gülistan Güler, Ramazan ve Selahattin Çalışıcı kardeşler, Fahri Ersavaş, Zeyyat Kılıçaslan, Kırşehir’den Vali Mehmet  Ufuk Erden, İl Kültür veTurizm Müdür Vekili Eyüp Temur,Kırşehir  İLESAM temsilcisi Zübeyde ve Eşi Uğur  Gökbulut, İbrahim Düğer, H.Vahit Bulut, İbrahim Özdemir, Kaman’dan Mumtaz Boyacıoğlu, Duran Erdoğan, Âşık Derviş Ekim, Osman Şahin ve Eşi, Kırşehir / Çiçekdağı Demirli Köyü öğrencilerimden ( 1964 – 1966 ) Resul Ay, Emin Demir, Ziya Demir, Neşet Alkan, Ramazan Köroğlu, Arif Aslan ve Kırşehir Malya TİGEM Müdürü Mustafa Güncan, Müdür Yardımcısı Hüseyin Yılmaz ve TİGEM Personel Şefi Hamza Gevrek Beylere ve yukarıda adlarını yazdıklarımın hepsine ve ayrıca Milliyet Blog'ta benim için yazı yazan  mesaj gönderen Ünal Şöhret Dirlik,Birdal canTüfekçi, Sennur Hanım, Ayten Direr, Mavi Yelken,  Cem Çamsarı, Yılmaz Çetingöz, Ata Kemal Şahin, Nahide Çelebi, Yurdagül Alkan, A.Nilgün Aktaş, Ahmet  Yılmaz, Necip Köni, Kaan Akoba, Merve Ballı, Adi lSerkan Satı, Sabiha Rana   ve  Recep Altun'a   ayrı ayrı teşekkürlerimi, saygılarımı, selamlarımı sunuyor, cümlesine sağlıklı ve aydınlık yarınlar diliyorum.

Yücem Mevla’m sağlık ve izin verirse eski perfonmasıma kavuşursam, bundan böyle sizlerle olmaya çaba göstereceğim. Daha öncede bir sözümde şöyle demiştim: Söz uçar, yazı kalır, yazmak yaşamaktır diyorum. Gün doğmadan neler doğar. Mevla'm neylerse güzel eyler...                           

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..