Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Eylül yeniden ama... İstanbul'da

Eylül yeniden ama... İstanbul'da
 

STADIN ÖNÜNDEN SOLA DOĞRU DÖNERKEN.....


Eylül kokusu yine saçlarımda dolaşan. Yağmur sonrası serinliği tenimde dolaşan. Ama başka bir eylül ben için. Yedi tepeli şehrin eylülündeyim artık. 
 
Toplantı sonrası arabama koştum; evime doğru yola çıktım…
 
Eylül idi bir kez daha…..
 
Bir sokağın kedileri ve köpekleri yadırgamıyorsa artık sizi ; oralı olmuşsunuzdur bence. Kediler tanıdık bakıyor; köpekler ben geçince aldırmıyor artık Ortaköy’ de.
 
Eylül, Ortaköy yokuşlarında. 
 
Bir adam camdan bağırdı ‘Hanımefendi’diye ;eyvah arabamı çekmemi isteyecek evinin altından; hayır arabanın camı açık kalmış. 
 
Ortaköy akşamı. Hiç tanımadığım insanlara  ‘Bisikletimin kilidi sıkıştı yardım ediniz lütfen’  diye sorduğum bir yerdeyim.
 
Eylül akşamı saçlarımı okşuyor yedi tepeli kentte;sabah sesleri 3 cepheden evime doluyor Ortaköy‘ de…
 
Antalya;şimdi uzak bir zaman mısın sen? Yaşadığım aşk, döktüğüm yaşlar ve semanda paylaştığım kahkahalar. Baki mi kaldı, şimdi kubbende hoş bir seda olarak?
 
Zaman, İstanbul zamanı; mekan Ortaköy anı. Sultanahmet meydanında ezanların ahenkle okunduğu İstanbul; evimden Boğaz köprüsünün kırmızı ışıkları görülen İstanbul. 
 
Buzluktan çıkardım palamut paketini yarın tavasını yapmak için.  Anılar üşüşmekte zihnime; çocukluğumun palamutları ve yeşil gözlü adamın kahkahaları…
 
Sonra Antalya grida balığı; emekliliğimin erken gelişini borçlu olduğum ilk gerçek patronum. Zaman karıştı yine. Neredeyim?
 
Antalya’nın o serinlik müjdecisi eylülünden yedi tepenin üşüten rüzgarına nasıl geldim? Ama tatlı bir üşüme bu; istenerek  seçilen…… Nerede Antalya’ da ağlayarak arabasını süren o kadın? Ama parçalarımı getirdim;radyo dinliyorum hala, İstanbul caddelerinde. Yeni stadın önünden kıvrılıp Çırağan Caddesi'ne doğru ilerlerken Türk Sanat Müziği dinlemek. 
 
Kendimi götürdüysem bu sokaklara ve kediler tanıyıp;köpekler aldırmıyorsa bana;Ortaköylü olmuşum ben…
 
AŞKLA……
 
20.09.2016   22.48
 
Toplam blog
: 106
: 680
Kayıt tarihi
: 17.07.07
 
 

Güneydoğu Anadolu bölgesinin Siverek  ilçesinden çıktım; üstüne Maarif Kolej eğitimi aldım ve tıp..