Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '19

 
Kategori
Sosyoloji
 

EYT, Keşke...

Emeklilikte Yaşa Takılanlar, bu hafta sonu başkente çıkarma yaptığında ben de yaşa takılan bir emekli adayı olarak başımı iki elimin arasına aldım ve empati yaptım. Hep mağdurum empatisini yapacak değiliz ya…Bu sefer de muktedirin empatisini yapmaya çalıştım.

Sayılarından henüz emin değiliz. Milyonlarla rivayet edilen bu emekliler acaba neden erken emekli olmak istiyorlar diye şöyle kendi kendime bir hasbihal ettim. “Erken” dedim diye hemen kızmayın canım, unutmayın ki ben şu anda muktedirin empatisi içerisindeyim, becerebilirsem.

Şimdi üç beş tane fırsatçı çıkıp, sabrımızı taşırmak için dernek mernek kuruyor. “Boş işlerle Meclis’i meşgul ediyor.” Kimsenin hesap kitaptan anladığı yok. Bakan Albayrak açıkladı: Ekonomimiz EYT için uygun değil. 4 milyon Suriyeli için harcanan paralar, emeklilere yılda 2 kere verdiğimiz bayram ikramiyeleri, futbol takımlarının sildiğimiz borçları, Saray’ın giderleri, milletvekili ve danışman maaşları ve ek hakları derken bu değirmenin suyu nerelere harcanıyor diyen yok. Neymiş efendim, sisteme girdiklerinde emeklilik hakları farklıymış da, şu anda işe girmek istediklerinde yaşlı, emekli olmak istediklerinden genç sayılıyorlarmış. “Benim kafamı bozma” üzerine kurmuşlar bütün argümanlarını… O konu kapandı dedikçe, yeniden açıyorlar. Ülkemizin tek sorunu EYT’liler mi?

Kalkıp, tüm şehirlerde örgütlenmek, Başkent’e çıkarma yapmak da neyin nesidir allah aşkına.

Yok olmuyor, zorladım ama yapamıyorum, çok sakil ve eğreti durdu savunmalarım. İşe girdikleri tarihlerde geçerli olan emeklilik şartları neyse sadece onu müktesep hak olarak geri isteyen bir kesimden bahsediyoruz Sonuçta, hakedilmiş bir haktan. Burada yapılması gereken ne mağdurun ne de muktedirin safından konuyu dillendirmek değil belki, ama mağduru anlamaya çalışmaktır esas olan.

Sen ki, sınırındaki ülkelerin milyonlarca insanına kucak açabilecek kadar yüce gönüllü bir duruş ortaya koyabiliyorsan, kendi vatandaşının devlet eliyle alınan hakedilmiş hakları için mücadele etmesi karşısında da aynı duruşu sergileyebilmelisin. Nasıl ki Osmangazi Köprüsü gibi büyük yatırımlarda, bu yatırımların finansmanına geçiş ücreti adı altında vatandaşı da ortak edebiliyorsan, vergi oranlarıyla istediğin gibi oynayabiliyorsan, çıkarırsın bir EYT vergisi, aileleriyle 3 milyona yaklaşan kişinin mağduriyetine çözüm bulur ve bu vicdani sorumluluğu yerine getirirsin. EYT’lilerin emekli edilmesiyle aynı sayıda genç insanın da istihdama kazandırılacak olması ve onların da doğal vergi mükellefi olacak olması hesap edilen kaybı bir nebze azaltacaktır.

Muhalefetin eline oyuncak diye vereceğine, iktidarın dinamikleri ağzına küfür yapacağına, keşke muktediri, mağduru, iktidarı, muhalefeti bunca enerjiyi çözüm üretmek için kullansa ne iyi olacak değil mi ama?..

 
Toplam blog
: 17
: 98
Kayıt tarihi
: 22.12.14
 
 

1995 yılından bu yana yerel ve ulusal medyada çeşitli pozisyonlarda çalıştı, 1997 yılında kendi t..