Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '10

 
Kategori
Eğitim
 

Eyvah! Yılın ilk sınavı yarın !!!

Eyvah! Yılın ilk sınavı yarın !!!
 

Bende kpss ye hazırlanan bir aday olarak yarın ki yapılacak ygs sınavına takmış durumdayım şu sınav muhabbetini oldum olası sevmiyorum. İnsanlar niçin dilediği bölüme girip eğitim alamıyorlar buna engel olan nedir? Bir sürü düzenleme yapılabilecekken işleri zordan zora sokmak için ellerinden geleni ardlarına koymuyorlar maşallah...

Bu konuda arkadaşlarım ne kadar duyarlı olduğumu bilirler ne zaman bu konu açılsa kendimi konunun tam ortasında buluyorum. Evet benim de seçeceğim bir sürü bölüm vardı öss ye girerken sayısal bölüm mezunuyum seçeneğim çoktu fakat matematik öğretmeni olacağıma anasınıfı öğretmeni olmayı tercih edip bölüm değiştirdim çünkü dediğim gibi sınav yapmaktan da olmaktanda kendimi bildim bileli bıkmıştım. Eğitim sistemi baştan başa hatalı durumu düzeltmeye tam ortasından başlıyorlar ne kadar yanlış oysaki balık baştan kokmuş derin dondurucuya koysan ne olur...

Sınava girecek öğrencilere bakıyorum o kadar birbirleriyle yarıştalar ki sorunun çözümünü arkadaşına anlatmayanları, saklayanları görüyorum kendimden örnek vereyim kısa zaman önce dersanede yanımda türkçe öğretmeni bir arkadaşım oturuyor bir konuda soru sordum ve bildiği halde cevap vermedi bilmiyorum dedi, peki neden? çünkü o küçücük beynine öyle kazımış ki rakip olduğumuzu benden bilgisini saklıyor paylaşmıyor, sınav sistemi insanları sevgiden, dostluktan, arkadaşlıktan uzaklaştırıyor. Bu zihniyetteki öğretmenlere yarın birgün çocuğumu teslim edeceğim ben yazık değil mi? Sınav sistemi çocuklarımızı yalnızlaştırıyor, içe kapatıyor hele bir de o kadar emekten sonra istenilen olmuyorsa bakın çocuktaki psikolojiye çocuklarımıza neden bunu yapıyorlar göz göre göre tazecik fidanları kurutuyorlar...

Okumak isteyen insanlara niçin bu sınav engelini koyuyorlar zaten okumak isteyen devam edecektir bu pirincin içinden çürük ayıklamak gibi, çürükler zaten yola devam etmeyecektir ki yazık olan iyi pirinçlere oluyor... Kocaman bir eleğe koyup eliyorlar komik yapılan şey çok komik... Gelişmiş ülkelerde insanlar okumayı araç olarak kullanıyorlar biz de ise amaç olmuş durumda önce öss de zorladılar o bitti şimdi de kpss var bakalım önümüzdeki yıl onuda derecelendirmesinler de... İnsanı eğitimden uzaklaştırmak için her yolu deniyorlar ben bundan sonraki nesili düşünüyorum daha okullarda öğretmenlerin bile anlatamadığı sınav sistemi öğrenci öğretmene danışır öğretmen öğrenciden cahil nasılsa öğretmen olmuştur ya artık meslek idealistliği bitmiştir kadroda garantidir ne gerek var kendini geliştirmeye neyazık ki çok üzücü ama durum bundan ibaret maalesef...

Bu maratonda olan sadece öğrenciye değil ailelere de oluyor hem maddi hem de manevi yönden ailede bitiyor aslında çok kısa bir zaman zarfı gibi görünsende bir yıl o çocuktan ve ailesinden neler neler koparıp götürüyor... İnsan düşündükçe hiddetleniyor kendimi düşünüyorum nasıl kazanmak için uğraştığımı gece saat 7 lere kadar dershanene hoca peşinde koşardım sadece 1 soru için hemde, az mi uyudum kitapların üzerinde, düşünüyorumda şimdi yine aynıyım kpss için gece gündüz kitapların içindeyim umarım herkesinde benimde emeklerimiz boşa çıkmaz demekten başka birşey gelmiyor elimden ne yazık ki...

Hayatın kendisi zaten bir sınav diyenlere de çok kızıyorum lütfen, lütfen çocuklarımızı böyle yetiştirmeyelim hayat sınav falan değil aslında o kadar basit ki yaşamak nefes alıp vermek sadece o kadar bunu zorlaştıran hayata saçma sapan kurallar koyan bizleriz lütfen çocuklarımıza sadece nefes alıp vermeyi öğretelim ama doğru nefes alıp vermeyi...

Yazacağım çok şey var bu konuda fakat şimdilik bu kadarını yazabildim eee malum kpss ye kaldı 3 ay koş seçil koş...

Son olarak yarın ki sınava girecek herkese canı gönülden başarılar diliyorum herşey gönlünüzdeki kadar güzel olsun...

sevgiyle kalın...

 
Toplam blog
: 81
: 1488
Kayıt tarihi
: 06.03.10
 
 

Çocuklara aşık bir öğretmen olmakla birlikte çocuk psikolojisi ve gelişim uzmanı olan hayatını ço..