Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '10

 
Kategori
Sinema
 

Eyvah Eyvah!

Eyvah Eyvah!
 

Eyvah!... Eyvah!...


Filmin televizyondaki tanıtımını gördüğümde içimde görme hissi uyandırdı ama açıkcası bu denli keyif alacağımı ummuyordum. Ata Demirer’i kutluyorum, çok naif, çok hoş, çok doğal, çok komik ve sıcacık bir film yaptığı için…

Ata Demirer’in canlandırdığı karakteri öyle özlemişim ki artık böyle dürüst, saf, masum yürekler kaldı mı, ya da metropollerde değil de filmdeki gibi kasabalarda mı kaldı diye düşündüm. Zaten kendisini çok beğenirdim filmde de mükemmel oynamış doğrusu…

Demet Akbağ’ın oyunculuğunun tartışılmaz olduğu hepimiz tarafından onaylıdır. Bu filmde de canlandırdığı karaktere uyumu müthişti. Fiziksel olarak da yapılan değişimleri (estetik değişimler) olumlu buldum (herkese yakışmıyor da), giydiği mini etek ve şortlarla fiziğinin (bacakları özellikle) ne kadar güzel olduğunu gözlemledik. Çok hoştu Demek Akbağ, bu rolde başka kim olabilir diye düşündüm aklıma başka artistler gelmedi değil ama “ı ıh ille de Demek Akbağ” dedim…

Bu iki önemli oyuncunun yanı sıra filmdeki diğer karakterleri canlandıran oyuncuların da başarıya katkısı büyük. Televizyon dizilerinden tanıdığımız (Sultan Makamı, Ihlamurlar Altında, Eşref Saati, Küçük Kadınlar) Özge Borak Şakrak, Müjgan hemşire rolünde çok başarılıydı, gerçek hayatta eşi olan, şarkıcı menajeri rolündeki Bülent Şakrak da öyle… Hakeza Halil Dede rolünde yine hepimizin yakından tanıdığı Ezel’in “yakışıklı Serdar’ı” Salih Kalyon, Hatçe Nine rolündeki Tanju Tuncay’da çok başarılıydı.

Geyikli’de geçen bölümleri izlerken öyle mutlu oldum ki oralarda olmak istedim. Kent yaşamı nasıl da sıkmış bizleri, acaba sürekli öyle bir yerde yaşayabilir miyim bilmiyorum, en azından denemeyi planlamayı düşündürttü bana…

Kısaca filmin konusuna gelince:

Hüseyin Badem, Trakya’nın Bademli beldesinde ninesi ve dedesiyle yaşayan dürüst, masum bir delikanlıdır. Yaşamında iki büyük aşkı vardır. Biri klarneti diğeri ise sağlık ocağındaki hemşire Müjgan’dır.bir delikanlıdır. Kendi halinde bir yaşam sürerken hiç beklemediği bir olayla kendini İstanbul’da bulur. İstanbul’da karşılaştığı şarkıcı Firüzan’la yaşamında maceralı bir dönem başlamıştır. Eyvah!... Eyvah!... kelimelerini dilinden düşürmeden Firuzan'la bu maceralı dönemi yaşar. İstanbul’un gece klüplerinde fırtına gibi esen Firuzan’ın hayatı rengarenk ve bir o kadar da karışıktır. Hüseyin’le tanışınca hayatına hem kahkaha hem macera dahil olacaktır.

Film ikinci hafta sonunda bir milyon barajını aşmış. Bence buna en önemli sebep görenlerin çevresindekilere filmi övmeleri.

Eyvah eyvah izlenmeli bence neden mi, bakın Ata Demirer bir röportajında ne söylemiş:

“Filme gülmek için gitmeli ama gülerken aynı zamanda mutlu olmak için. Ev yemeği gibi bir film, zaten filmdeki çocuk da köy ekmeğine benziyor. Tadından yenmez, yemek güzeldir yiyin.” Bence de Sevgili Ata filmin güzel, herkes görmeli…

Sevgilerimle…

Eyvah Eyvah!...

Yönetmen : Hakan Algül

Senaryo : Ata Demirer

Müzik : Fahir Atakoğlu

Filmin türü : Komedi

Vizyon tarihi : 26.02.2010

Oyuncular :

Hüseyin Badem : Ata Demirer

Şarkıcı Firüzan : Demet Akbağ

Hemşire Müjgan : Özge Şakrak Borak

Halil Dede : Salih Kalyon

Hatçe Nine : Tanju Tuncel

Menajer Metin : Bülent Şakrak

Ramiz : Bican Günalan

Baba : Meray Ülgen

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..