Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Eyvah Okulum bitti, peki şimdi ne yapacağım?

Sanki tüm hayatım boyunca yanlış melodiyle dans etmiş gibiyim.(Nietzsche)

Sorularım:

Neyi yaparken coşuyorsun?

Neyi tutku ile yapmayı seviyorsun?

Olmakta mı işin tutku kısmı, yoksa yapmakta mı? 

Örneğin; başarılı olmak mı tutkunuz, yoksa başarılı olmanızı sağlayan şeyi yapmak mı?

Bunu farkettiğiniz an sadece kariyerinizi değil yaşamınızı da seçmiş oluyorsunuz.

Nietzsche’yi seviyorum;

“Öyle bir yaşam seç ki, defalarca yaşasan hiç bıkmayacağın olanından olsun.”

Tüm  koçluklarım gibi kariyer koçuluğunu da bütünsel yaklaşım üzerine yapılandırıyorum. Yaşam bir bütün zira, şimdiki seçimlerimiz geleceğimizi doğuruyor.

Merve nefis bir genç kız. Pratik  bir zekası, güzel bir görüntüsü, onun ötesinde enfes bir kendini ifade edebilme becerisi var.

“Okul bitiyor, teyze ne yapacağım, nasıl bir işe başvuracağım, beni tam olarak ne mutlu edecek, ne istiyorum hiç bilmiyorum lütfen bana yardım et” isteği üzerine konuşuyoruz.

Soruyorum:images-1 

*Neyi yaparken coşuyorsun?

*Neyi tutku ile yapmayı seviyorsun?

*İnsanların seni hayranlıkla seyrettiği, dinlediği, senin de kendini çoğaltarak var olduğun o sihirli anlarda sende neler oluyor?

Coştuğun anlarda, tam olarak orada ne yapıyorsun?

Dışarıdan sana baklıdığında nasıl gözüküyorsun ; gözlerin, sesin, beden dilin  nasıl?

O anları yaşarken sen tam olarak kimsin?

Bu anlar senin için neden değerli?

Bu özel anları yaratmana neden olan sana has becerilerin neler?

Hangi alanlarda/ortamlarda bu eşsiz keyfi deneyimliyorsun?

Okulda nasıl deneyimliyorsun?

Sosyal ortamında nasıl?

Bugün 2023 senesindeyiz varsayalım. 10 yıl sonrasında tam da istediğin kariyeri yapıyorsun. O meslek her ne ise, hangisi olduğu önemli değil, insanlara işin ile ilgili neler anlatırken duyuyorsun kendini?

Bu işinde bana anlattığın tüm o özel becerilerinden hangilerini en çok kullanıyorsun?

İşini yaparken seni onda tutan “tutkun” ne?

Bir şey’den hoşlanmaktan söz edilir, aslında doğrusu; bu şey aracılığıyla kendinden hoşlanmaktır. (Nietzsche)

Tekrar tekrar dünyaya gelsen, hep yapmaktan vazgeçmeyeceğin hangi parçası var bu kariyerin?

Bu parçayı bulabileceğin hangi kariyer imkanları var?

Tutkunu keşfet, yaşam stilini seç; doğru kariyer önüne uzansın.

Hangi melodi ile dansetmek isterdiniz? 

music-notes

 

 

 
Toplam blog
: 20
: 737
Kayıt tarihi
: 05.01.13
 
 

TED Ankara Koleji ardından, Orta Doğu Teknik Üniversitesi İşletme Bölümü sonrasında Interbank ile..