Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '07

 
Kategori
Mizah
 

Eyvah reçete geliyor...!

Eyvah reçete geliyor...!
 

Kapıdan alı al moru mor, öfkeden gözlerinde şimşekler çakan, saçları diken diken bir amca girer.

- Kızım şu reçeteye bi bak. Yukardaki eczane o ilaç ödenmez, bu ilaç ödenmez diyor.

- Valla amca eğer o eczane öyle diyorsa doğrudur sanırsam.

- Ne demek o sanırsam. Koskocaman eczacısın, bilmiyon mu?

- Yok billahi bilmiyorum. Bilirdim aslında birkaç yıl öncesine kadar ama. artık zor. Ne biliyim ben hangi devletlûmuza, hangi rüyasında ne vahiy geldi.

- Bizim hanımın ilaçları da aynı, ben 2 gün önce almıştım onları. Oradan biliyorum. Ödeniyor.

- 2 gün protokol için çok uzun süre güzel amcam.

- Protokol de ne demek oluyo?

- Ferman demek oluyor o. Şimdi devletlû büyüklerimizden herhangi biri sabah uyandığında gece kendisine gelen vahiylere göre yeniden ferman buyururlar, biz her sabah ona uyarız. Hatta bazen öğlen uykusu da uyurlarsa gün içinde de yeni yeni fermanlar buyurabiliyorlar. Çok çalışıyorlar yazık. Acınası halleri var... Neyse uzatmayalım reçeteyi Mine Hanıma verelim bir yandan giredursun.

Sevgili yardımcım Mine reçeteyi girer ve ilk kara haberi verir;

- Amcanın ilk ilacı elinde var görünüyor. ÖDENMEZZZ..

Hadi buyur anlat bakalım şimdi bunu amcaya. Zaten öbür eczanede epeyce kıl kapmış. Bütün eczacılar kendini aldatıyor sanıyor. Müphem bakışlarla hepimizi ayrı ayrı süzüyor. Gel ekrana bak kendin gör desek, okuma yazması yok. Ne biliyorsunuz siz benim elimdeki ilacı diye tutturdu.

-Bak güzel amcam biz burayı niye açtık? İlaç satmaya değil mi? İsteriz ki, en büyük ambalajlarından onar kutu onar kutu verelim ama ödenmeyince olmuyor.

Amca zar zor ikna olur ama Mine’ciğim ikinci feci haberi verir

- İkinci ilaçta da fark çıkıyor Yıldız abla.

Off al başına belayı. Nasıl anlatılacak şimdi bu amcaya.

- Benim ilacım raporlu kızım. Ben para falan ödemem.

- Sevgili amcam, bu durumun raporla falan bir ilgisi yok. İlacın raporlu ise katılım payını ödemiyorsun. Biz de zaten senden bunu talep etmiyoruz. Fark çıkması demek şu demek oluyor; piyasada bu ilacın aynısından başka bir firmanın çıkarmış olduğu daha ucuzu var. Devlet sana diyor ki; Ya bu ucuz olanı alıcan ya daa yok ben aynı markayı isterim diyorsan aradaki farkı ödeyecen..

- Ben ilacımın aynısını isterim. Para falan da ödemem.

Hiç abartmıyorum tam yarım saat dil döktükten sonra ikna edilir amca ama acı haber tez ulaşır. Mine der ki rapor teşhisleri uymadığı için son ilaç da tek kutu ödeniyor. Allah’ım ya acı bana…Amca daha ilk iki şoku atlatamadı. Üçüncüyü nasıl söylerim?

-Perihan’cım güzelim be, amcaya bi kahve yapsana okkalısından.

Eczanedeki sevgili yardımcılarım da şaşırdılar; reçete mi girsinler, herkese ayrı dil mi döksünler, geleni gideni yatıştırmak için gün boyu çay kahve mi yetiştirsinler…? Çay ocağına döndük zaten.

-Kahven iyi olmuş mu amcacım? Afiyet bal şeker olsun da şimdi üzülerek bildiriyorum ki üçüncü ilacını devlet bir kutu ödüyor.

- Niye tohtur 5 kutu yazmış ya…

-Allahım ya…Lütfen ama lütfen ya… Nooolur bi tanecik olsun, içinde “DOKTOR YAZMIŞ YA” cümlesi geçmiyen reçete nasip et ya…

-Ah amcam bu fermanların hızlı değişimine biz yetişemiyoruz ki eczacı olarak doktor yetişsin. Ne bilsin garip on dakika önceki ferman on dakika sonra noldu? Ayrıca hatalı reçetenin parasını onun maaşından kesmiyorlar ya. Ağanın eli tutulmaz misali yazıyo işte çala kalem.

- Bak şimdi güzel amcam... diye başlayıp 45 dakika kadar süren bir tirattan sonra amca hafif ikna olur gibi görünür amma maalesef ki bu defa da raporunu onaylatmadan geldiği tarafımızdan fark edilir. 45 dakika kadar da bunun nedeni hastaya anlatılıp ilaçları borç olarak verilir. Reçetesi, raporunu onaylattığında tekrar girilmek üzere silinir ve amca gideeer…

Ben burada bir tek amcayı, onu da hem vallahi hem billahi hiç mi hiç abartmadan yazdım. Bu amcalar ve teyzelerden bizde epeyce var. Her eczanede var. Bu amcaya harcadığımız yaklaşık 2, 5 saat içinde bu amca ve teyzelerden en az iki tanesine de aynı anda dil dökmüşüzdür kesin.

Akşam eczane kapanır. Eczane ahalisi bitap evlerine dağılır. Sabah olur, amca elinde onaylattığı raporu ile içeri girer. Ama ne çare ki; ferman yine değişmiştir.

- Bak amcacım şimdiii… diye başlanır söze. Hani sana dün biiir sürü şeyler anlatmıştım ya…

- Hee anlattın.

- Hah işte şimdi sen o anlattıklarımın heeepsini unut. Bu güüüüün……….

 
Toplam blog
: 54
: 1158
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

7 Ocak 1960... Hayatın öğrettiği herşeyi okumak ve yazmak için buradayım.....