Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ezan Okunuyor

İnsanlar inançlarında tamamen özgür olmalıdırlar. Din insanla Allah arasındadır. Sen niye namaz kılmıyorsun, niye oruç tutmuyorsun baskıları zorlamaları hiç hoş değildir. Emekliliğini yaşamaya çalışan, saçı sakalı ağarmış, okumuş hem de bir insana dinsel tavsiyelerde bulunmak da gereksizdir.

Geçici ikamet ettiğim bir şehirdeyim. Çoğunluğu muhafazakar kesim. Şehir merkezinde çay ocağının önünde çay içiyorum. Öğle ezanı okundu. İnsanlar yan tarafta bulunan camiye doğru gitmeye başladılar. Tam önümde benden yaşlı, sakalı kısa kesilmiş, başında örme yeşil takkesi olan bir adam durdu, bana gülümsemeye başladı. Tanımıyorum, beni tanımıyor. Mehaba hacı dedim. Bana; 'ezan okunuyor' dedi ve gitti. Ben hiç cevap vermedim. Ama iyi niyetli olarak değerlendirdim. Ben sağır değilim, ezanı duyuyorum, ne olduğunu da biliyorum. Belki ben ateistim, belki deistim.

Halk içinde yaşamak da zor. Her namaz kılan, ibadet eden ahlaklı olsaydı ülke bu halde olmazdı. Açlıktan, yoksulluktan, çaresizlikten ailece intiharlar olmaya başladı. Dine eğilim de çok çoğaldı, bilhassa muhafazakar siyasetçiler bu işi iyi biliyorlar.

Çağdaş, modern bir ülke olmak istiyorsak laik sistemin önemini, yararını anlamalıyız, anlatmalıyız.

 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..