Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '11

 
Kategori
Eğitim
 

Ezberci eğitim anlayışı

Ezberci eğitim anlayışı
 

Her insan geçmişinde yaşadıklarına baktığında birçok şeyden pişmanlık duyar. Şimdi geçmişe dönüp baktığınızda sizlerde gerek öğrenci, gerek iş, gerekse diğer yaşam alanlarınızda yaşadığınız bir takım şeylerden pişmansınızdır. 

Ben şuan lise 3. Sınıf öğrencisi olmama rağmen geçmiş yıllardaki gördüğüm ve hala da görmekte olduğum ezberci eğitimden çok pişmanlık duyuyorum. 

Ezberci eğitim anlayışı; Kesinlikle yanlış bir sistem olup, öğrencilerin eğitimden uzaklaşmasını sağlayan bir eğitim anlayışıdır. Eğer böyle bir eğitim veriliyorsa bunun mantığı ve nedeni açıklanmalı nedeni yok ezberleyin diyerek öğrencinin aklı karıştırılmamalıdır. 

Adeta birbirinin aynısı olan aynı kıyafetlerle okula severek gelen, canı gönülden ders işlemek isteyen öğrenci artık neredeyse hayal gibi… 

Örneğin; Bir hafta sonra sınavınız var. Öğretmen diyor ki ;’’Çocuklar buradan şuraya kadar sorumlusunuz.’’O konularda sizinle alakası olmayan saçma olan bazı konularında yer aldığını görüyorsunuz ve öğretmeni söylüyorsunuz. Öğretmen;’’Çocuğum yapacak bir şey yok plan böyle’’ deyip sizi ezberci eğitme itiyor. Öğrenci o sınava sadece iyi bir not almak için giriyor ve bir hafta sonra yine ezberlediklerini unutuyor. 

Ancak öğretmenler bunu yaptığı için asıl suçlu onlar değil, onlar yıllardır zaten öğrenciye bir şeyler kazandırmaya çalışmıyor mu? Bence asıl suçlular öğretmenleri ve öğrencileri ezberci eğitime itenlerdir. 

Her şeyi teorik olarak veren düşünmeyi yok eden ortaçağdan kalmış bir zihniyetin müfredata yansıması olan bu anlayış öğrenciye ne kadar büyük bir zarar veriyor. Ama kimse de buna karşı çıkmıyor. Zaten herkes ilkokul 1.sınıfta kabul etmiştir, bu anlayışı. Çünkü; Bize ilkokul 1.sınıfta öğretilen ilk şey çarpım tablosunu ezberlemek olmuştur. 

 
Toplam blog
: 3
: 1602
Kayıt tarihi
: 25.04.11
 
 

Halkla ilişkiler ve tanıtım üniversite 2. sınıf öğrencisiyim, okul dışında müzik dalında ilerliyo..