Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '10

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Ezberlediğim Öğretmen Konulu İlk Şiir (Köy Öğretmenleri- Câhit Külebi)

Ezberlediğim Öğretmen Konulu İlk Şiir (Köy Öğretmenleri- Câhit Külebi)
 

İlkokul yıllarında seviyemize uygun "öğretmen" konulu kafiye ve vezni ön plana çıkaran şiirleri sevmezdim. Saçma sapan gelirdi bana Rakım Çalapavari şiirler. Duygu yoktu o şiirlerde. Heyecanlandırmıyordu çocuk kalbimi o şiirler. Hatta müdür babamın ısrarına -ki Türkçe derslerimizi de o girerdi- rağmen hiçbirini ne ezberledim ne de "İlköğretim Haftası'nda okudum. Hatta birgün bir şiir yazmış ve sınıf öğretmenim Âdil Bey'e okumuştum. Övülmüştüm de Âdil Bey tarafından.

Yatılı ortaokul yıllarımda aynı şehirde üniversitede okuyan sosyalist ablamın aracılığıyla Nazım Hikmet ve Ahmed Arif'in şiirleriyle tanışmıştım. (Haftasonu ziyaretlerimde evin içindeki kapılarda, duvarlarda asılıydı Nazım'ın ve Arif şiirleri. O şiirleri hiç hissetmeden okur hatta ezberler, bazen de ablamlara okurdum. "Yeni bir sosyalist yetişiyor." deyip gülüşürlerdi. Oysa ben onlara uğramadan önce Sakarya Ülkü ocakları'na gider, cumartesi konferanslarına katılırdım.)

Ortaokul son sınıfta iken dersimize giren Türkçe öğretmeni Mehmet Akıncı, birgün, okul çapında yapılacak "Öğretmen" konulu şiir yarışmasından bahsetmiş, isteyenlerin yarışmaya katılabileceğini söylemişti. Hemen Türkçe kitaplarını karıştırmış ve Câhit Külebi'ye ait "Köy Öğretmenleri" şiirini bulmuş ve şiiri o gece ezberlemiştim.

Duygu yüklü bir şiirdi. Şair samimi duygularını yalın ve gerçekçi olarak dile getirmişti. O yıllardaki Türkiye'yi düşününce öğretmenlerin mesleklerini ne büyük fedakârlıkla yürüttükleri daha iyi anlaşılır sanıyorum.

Şiir şöyle :

Köy Öğretmenleri

Yurdumuz uçsuz bucaksız,
Gökte yıldız kadar köylerimiz var.
Ama uzak, ama harap, ama garipsi..
Alın benim gönlümden de o kadar.

Uzak köylerimizde kuşlar gibi
Her sabah çocuklar size uçar.
Ama küçük, ama büyüyen, ama güleç..
Alın benim gönlümden de o kadar.

Siz kara göklerin yıldızları,
Işıtın yurdumuzu sabaha kadar!
Ama düşe kalka, ama yiğit, ama umutlu..
Alın benim gönlümden de o kadar.

Not-1: Daha sonraki yıllarda yukarıdaki şiirin yanı sıra Zeki Ömer Defne'nin "Ziller Çalacak", Ceyhun Âtuf Kansu'nun "Dünyanın Bütün Çiçekleri" ve Rıfat Araz'ın "Bir Âlem Göçürdü, Aldı Kurşunlar" şiirleri de şiir defterime aldığım önemli metinler oldu.

Not-2: Bütün öğretmen arkadaşlarımın "gün"ünü kutlar, kendilerine sağlık, huzur, mutluluk ve başarı dolu bir hayat dilerim.

 
Toplam blog
: 300
: 1022
Kayıt tarihi
: 13.06.10
 
 

Tarih, edebiyat, şiir, dil ..