Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Ezik burger ve mercimek köfte

Ezik burger ve mercimek köfte
 

Bu akşam ne pişirsek? sorusu çoğumuzu rahatsız eden bir soru sanırım. Yemek seçen aile bireyleri ve kalori sorunu da varsa yemek hazırlayan kişi için bu sorun iyice katmerleniyor sanırım. Son zamanlarda ben de değişik salatalarla karma tabaklar yaparak lezzetli seçimler yapmaya çalıştım. Mercimek köftesi de sevdiğim seçeneklerden biriydi ve bu akşam tüm malzemeyi temin edip başarılı bir şekilde köfteleri yaptım.Sanırım burada tarifini vermeme gerek yok, çoğumuz tarifi ya biliyordur ya da kolaylıkla temin edebilir.

Gerçi Ezik Burger'in içinde kullandığım ezmeyi de bilenler vardır ama ismini ben koyduğum için Ezik Burger'den söz etmek istiyorum. Aslında ezmeyi yaptıktan sonra minik ekmek dilimlerinin üzerine sürüp kanepe şeklinde sunmak istiyordum ama light ekmek dilimleri üzerine ezmeyi sürüp, bir kaçını üstüste koyunca Ezik Burger'imiz şekli itibariyle ismini almış oldu. Gerçi kalori kısıtlaması gereği yağını çok az koydum ama yağı ve acısı daha bol olsa çok özel bir ezme olacağını da garanti edebilirim.

Gerekli malzemeler;

Ezilmiş ceviz, beyaz peynir, ezilmiş sarımsak, salça(biber ve domates ayrı ayrı ya da karışık tercih edilebilir), tuz, karabiber, kimyon ve zeytinyağı

Tüm malzeme derince bir kapta iyice karıştırılıyor ve eziliyor. Sonra da istediğiniz şekilde servis yapabilirsiniz. Benim hazırladığım gibi ekmek dilimleri arasına sürüp, üstüste koyduğunuz da "Ezik Burger" hazırlamış olacaksınız.

Şimdiden afiyet olsun diyorum, sevgilerimle

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..