Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '14

 
Kategori
Turizm
Okunma Sayısı
91
 

F&B ve Reklamasyon

Yiyecek ile ilgili sorunların başında temizlik ve hijyen gelmektedir. Özellikle yiyeceklerin uygun ortamlarda saklanmamaları ile uygun ortamlarda hazırlanmamalarından doğan hatalar yüzünden müşteri zehirlenmelerine kadar varan sonuçlar doğurabilmektedir. Yiyeceklerle ilgili sorunları şöyle sıralayabiliriz:

Yiyeceklerin uygun koşullarda taşınmamalarından dolayı çeşitli kirlenmelere maruz kalması nedeniyle yiyeceklerin çabuk bozulmaları
Bozulan yiyeceklerin müşterinin önüne tekrar çıkarılması
Porsiyonların yetersiz dağıtılması
Yemek dağıtan mutfak personelinin hijyene dikkat etmiyor olması
Yemeğin saatinden önce bitmesi ve yerine yeni ilavelerin yapılmamış olması
Yiyeceklerin saklanması sırasında saklama koşullarına uygun saklanmıyor olması
Yiyeceklerin servis ısılarına dikkat edilmemesi
Müşterinin uzun süre yemek beklemesi
Malzemelerin azlığından dolayı hep aynı türden yemeklerin çıkarılıyor olması
Yemeklerin birbirine karıştırılması ile yeni yemeklerin yapılması

Burada karşılaşacağımız en önemli sorunlardan bir tanesi, besin zehirlenmeleridir. Bu konuda dikkatsiz çalışan personel yüzünden birçok tesis zor durumda kalmıştır.

2.Servis İle İlgili Sorunlar :

Servis personelinin gerekli eğitim ve beceriye sahip olmamasından doğan sorunlar, özellikle personelin tutum ve davranışlarıyla ilgiliolmaktadır. Bunların dışındaki sorunlarışöyle sıralayabiliriz:

Temizliğin yeterli düzeyde yapılmıyor olması
Servis sırasında kullanılan malzemelerin gerekli temizliğinin yapılmıyor olması
Grupların istedikleri şekillerde servisin yapılmaması
Organizasyonlarda yetersiz personelin bulunması

3. İçecek İle İlgili Sorunlar :

İçecek ile ilgili sorunlarda da en önemli sorun yine temizlik ve hijyendir. İçeceklerin uygun ortamlarda saklanmıyor olması çabuk bozulmalarına neden olacaktır. Bu sorunlar şöyle sıralanabilir:

Servislerinin uygun sıcaklık ve ortamda yapılmaması.
Son kullanma tarihleri geçmiş içeceklerin kullanması.
Bilgisiz ve eğtimsiz personelin yapmış olduğu içecek sunumları ve hazırladığı kokteyller
Satın alınan içeceklerin menşeylerinin belirsiz olmasından dolayıyaşanan sorunlar.

4. Konukların Yiyecek-İçecek Departmanıİle İlgili Sorunların Çözümü :

4.1. Yiyecek-İçecek Müdürü İle Bağlantıya Geçme :

Yiyecek içecekle ilgili her türlü sorunda mutlaka deparmanın en yetkili kişisi konumunda olan yiycek- içecek müdürü ile sorunun çözümünde yardımcı olması açısından irtibat kurulmalı ve sorun detaylı birşekilde kendisine aktarılarak çözüm bulmasısağlanmalıdır.

4.2. Konuk Sorunlarına Çözüm Önerileri Getirme :

Konukların sorunlarına çözüm önerileri getirmek için öncelikle bizim yeterli bilgi ve tecrübe düzeyine ulaşmış olmamız gereklidir. Bundan sonra çözüm önerisi getirebilmemiz için gerekli şart o işletmeyi ve işleyişini ve kişileri iyi tanıyor olmamız yeterli olacaktır. Böylelikle uygun çözümler üretebilir ve sunabiliriz.

4.3. Konuğa Sorunu İle İlgili Sonucu Bildirme :

Konuğa sonucu bildirmek, en az sorunu çözmek kadar önemlidir. Sorunun çözümünü, bu çözümün nedenlerini ve en iyi çözüm olduğuna inanmalıdır müşteri.Bu nedenle müsbet veya menfi müşteriye sonucun bildirilmesi gereklidir. Burada ikna edici uygun bir dilin kullanılması şarttır. Kendinden emin ve güven veren bir personel, her zaman karşısındakini olumlu yönde etkilecektir. Önemli olan konuğa bu sonucu bildirildikten sonra konuğun bunu kabul etmesidir. Kabullendiği oranda reklamasyon olayına girişmeyecektir.

5. Konuk Memnuniyetini Sağlayarak Reklamasyonu Engelleme :

Her birimde olduğu gibi burada da müşteri memnuniyeti ne kadar üst seviyede olursa reklamasyonun olma olasılığı o kadar azalacaktır. İnsanlar için yeme ve içmenin hayati önem taşıdığı hiçbir zaman unutulmamalıdır. Konaklama tesislerinin en çok reklamasyonu bu birimler yüzünden aldığı düşünüldüğünde ne kadar dikkat gerektirdiği herhalde hemen ortaya çıkacaktır.

Etkili bir servis ve sunuş, her zaman müşteriyi memnun edecek ve daha önce çıkan birçok problemi de otomatikman ortadan kaldıracaktır. İnsanların dinlenirken sorunsuz yeme ve içme ihtiyaçlarını karşılamaları, onları çok sakin müşteriler sınıfına sokacağı gibi tatil sonrası da mutlu bir şekilde şehirlerine veya ülkelerine dönmelerine neden olacaktır. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 595
Kayıt tarihi
: 21.10.14
 
 

1962 Ankara doğumluyum. İlk,orta ve liseyi Ankara'da okudum.  Ç.Ü Turizm işletmeciliği ve Otelcil..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster