Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '08

 
Kategori
İnternet
 

Facebook başkalaştırdı bizi 1

Facebook başkalaştırdı bizi 1
 

Alakası yok resmin yazı ile biliyorum...


Korkulacak bir şey yok. Aslında facebook’un bize bir şey yaptığı da yok. Söz konusu olan şu diken gibi türeyen application çılgınlığı. Hayır, şimdi kim yeni bir app.la karşılaşsa, sonucunu görmek için en az 20 kişiye yollaması gerekiyor. Ben de gönderiyorum tabii arkadaşlara. Eee kabul etmesen olmuyor, bayanların misafirlik tutkusuna döndü bu iş. Hani konuşurken derler ya : “Ayol, illa gelelim diye tutturdular, şimdi kabul etmesem ayıp olacak, öğleden sonra da Ayşelerde toplanacaktık, neyse…” Yani kapına gelen applicationu geri çevirirsen, senin yolladığın applicationı da sana aynen iade ederler türünden bir atasözü ile konunun içine dalalım. Başlıkta başkalaşmaktan bahsettim. Şimdi bu uygulamalarda kendinizi test ettiğiniz ve illaki sonunda bir şeye benzedikleriniz var. Bir de normal sayfanızda yer işgal eden, eğlencelik türünden uygulamalar var. Ben bir takıldım bunların peşine. Hastalık haline geldi. Yahu merak bir yana, hakikaten bir süre sonra eğlenceli bir hal almaya başlıyor. Sonra… Zincirleme önünüze gelen uygulamanın “add” butonuna basmış, önünüze gelen arkadaşınıza uygulamayı yollamış buluyorsunuz kendinizi. Sonuç mu? Aşağıda facebook uygulamalarının başkalaştırdığı bana şöyle bir göz atalım isterseniz:

Efendim, uygulamanın ismi “Önceki yaşamınızda kimdiniz?”. Bu uygulama testini ilk çözdüğümde 600 yıl önce, Mısır’da yaşayan erkek bir büyücü çıkmıştım. Aradan bir hafta geçti bu defa da Polonya civarında 500’lü yıllarda doğmuş kadın doktor oldum. Rearkarnasyonun böylesi…

Kişilik testi uygulaması ise tam bir dumura yol açtı. Hatta enkaz bendeki. Uysal çıktım. Ben ve uysallık. Allah'ım rüyamda dahi göremediğim bir özellik. Üstelik taviz veren türünden… Yanlış kardeşim ben kendimi tanıyorum ancak uysal olarak değil… Bu testlerde bir yanlışlık var.

Arada dizi karakterlerine de bürünüyoruz. Efendim, bendeniz Avrupa Yakası’nın Aslı karakteri oldum. Yani bu uymasa da uydu şimdilik. Fena karakter sayılmaz ki ben övünmeyi hiç sevmem zaten bilirsiniz.

Bu facebook öyle bir aştı ki olayı, testte araba kullanmak konusundaki bir iki soruya olumsuz yanıt vermeme rağmen, nasıl öleceğim sorusunun yanıtı “trafik kazası” oldu. Şaşılası… Demek ki bana çarpacaklar. Bu düşünce ile de ne kadar yaşanır bilinmez. Kuruntudan gitmeyelim de!

Hangi mevsimim ben tabii ki “yaz”. Doğru çıkan uygulama testlerinden biri. Ben yaz mevsimi kadınıyım, hehehe!

Hiç anlayamadığım testlerden biri de “dünya görüşü” testi. Buna göre cennetin var olmasından, mükemmel bedenimin sonsuza kadar orada yaşamak için yaratıldığına dair sonsuz ruh tanımlaması. Bismillahirrahmanirrahim…
Kavakyelleri dizisini izlemiyorum ama Deniz isimli karakteri çıktım. Arkadaş canlısı, hedefleri peşinde koşan bir genç (kızım ama ya da kadın diyelim). Aslının sevgilisi ve zengin çocuğuymuş, bunun benimle uzaktan yakından alakası yoktur.

Öpülecek en güzel yer’i soran uygulamada ise sonuç “dudaklar” çıktı ki bu da iyi bir sonuçmuşJ

Pala Kermes karakteri ise Şahan’dan. Fanatik kitlesi olan, konuşmalarından bir şey anlaşılmayan, küfürler eden halk kahramanı… Ve ben!!! Yok, alakalı mı yok değil canım ne alaka…

Aşkla ilgili onlarca uygulama var. Bunlardan bir kaçına bakalım. Bir çözdüğünüzde sıradan âşık çıkıyorsunuz. Sevgi hoşlanma durumları. Başka bir uygulamada ise yüzde yüz âşık çıkıyorsunuz. Hem nasıl böyle her şeyi mükemmel yaşayan, paylaşan, uyumlu, anlayışlı… oyyy oyyy… Gerçek hayat da bu uygulamalar gibi olsa ya! Başka bir uygulamada ise çok ama çok aşık çıktım. İdeal ve seviyeli bir sevgili. Çok seviyorum ama kendimi kaybetmiyorum (ne demekse!). Sanırım mantıkla hareket etmek olarak düşünülebilir. Mutluluklar benim olsun tabiiJ Başka bir uygulamaya göre de Bunun yanı sıra ideal bir sevgiliymişim. Ne çok sahiplenirmişim, ne çok kıskanırmışım. Öyle işte...

Hangi basketbolcu ile eşleştim tahmin edin. Kobe Bryant . Sayı Kralı..Nba'in Ilahı Yakışır ablamıza, bunu kabul edebilirim, eski bir basketçi olarak.

Gelelim en uğurlu eşyama. Papyon! Evet, evet papyon çıktı. Ama etiket ve marka o kadar da önemli değil benim için. Küçükken en sevdiğim kahraman miki mausemuş, başka karakter vardı da sevmedik sanki… Neyse…

Kedi kadınım bir yandan bir yandan da rahmani… Buyur buradan yakJ Bu arada paranın ne olduğu bilen biriyim başka bir uygulamaya göre. İhtiyaçları karşılamada kullanılan bir araç. Allahtan bunu biliyorum. Alnımın teriyle kazanıyormuşum ve harcayacak yer de buluyormuşum. Böyle devam etmeliymişim. Sanki darphanem var benim…

Film konusunda ise seçiciyim. Öyle her filime gitmem. Doğru tercihi yapar ve üşenmeden gider sinemada izlerim. Yüzde yüz doğru çıkan bir uygulama daha!

Kurtlar Vadisi’ni izlemem, Gulu Erhan’ı tanımam, ama karakter olarak o çıktım. Sapmış bir uygulama daha...

Parayla ilgili başka bir uygulamaya göre zenginlik kapımda da ben görmüyorum. Görecekmişim ama hala umut var.

Köpekleri çok seviyormuşum. ???? Sevmediğimi sanırdım hep! Kedi yerine köpek mi alsa idim eve acaba?

Ne kadar normal siniz? Başlıklı uygulama sonucuna göre %40 normal-Aziz Nesin'in %60'ı dışındaki grup olarak algıladım rahatladım:)))

Birde kâhinimiz var. Soru soruyoruz evet ya da hayır diye yanıt veriyor. Bizim muhabbetimiz şöyle geliştiJ Kâhine "zengin olacak mıyım?" diye sordum "hayır" dedi. "niye" diye sordum. Kafası karıştı sessiz kaldı. "Ünlü olacak mıyım?" diye sordum, "evet" dedi. e o zaman belki zengin de olurum di mi:) İşimiz kâhinlere kalsa idi tey tey tey!

Naile Duman olarak; 274, 905 Saat 11, 454 Gün 1, 636 Hafta 377 Ay 31 yıldır aranızdayım:) epey olmuş:)))) Bu da yaşam süremJ

Ama bak şimdi nasıl bir arkadaşım gör! Siz sadece arkadaşınızı sevip saymıyorsunuz onu gerçekten önemseyip kendi parçanızmış gibi kabulleniyorsunuz. Bu da sizin değerinizi ve sevginizi her zaman önemli kılıyor. Sizin kendinizi bir başkasına kabullendirmeye ya da anlattırmaya ihtiyacınız yok içinizle dışınız bir sizi bilen biliyor. Bulunması zor olan arkadaşlardansınız... NASIL ARKADAŞIM AMA:) ÖVÜNMEYİ DE HİÇÇÇ SEVMEM:)))) Daha önce demiştim sanırımJ

Koskoca facebook’da sadece “5” evet “Naile” isimli sadece 5 adaşım çıkıyor. Vayy be!

ŞIK MI RÜKÜŞ MÜYÜM HEMEN BAKALIM: Belki imkân kısıtlığından belki de zaman yokluğundan kendinize hak ettiginizin tümünü veremiyorsunuz. Ama olsun yinede hafta sonları giydiğiniz spor kıyafetleri size çok yakışıyor... TEŞEKKÜR EDERİM DOĞRU SÖZE NE DENİR Kİ!

Gördüğünüz gibi facebook çılgınlığı devam ediyor. Tüm benliğimiz ile bir yandan dostlarımızı bulmaya çalışırken, bir yandan da bizi başkalaştıran applicationların peşine takılmış gidiyor. Hangi birinin testini çözeceğimizi, hangi birini sayfamıza ekleyeceğimizi de açıkçası şaşırmış durumdayız. Ama keyif derseniz var, eğlence derseniz o da var, yeni dostluklar paylaşımlar derseniz hepsi bir arada…

Devam edeceğim bu yazıya. Applicationlar nasıl türüyor anlatamam. Bir tane de benden gelecek yakında…

Bakalım ilerleyen günlerde nasıl bir “ben” portresi çıkacak facebook uygulamalarından merakla bekliyorum.)

Sanalda başkalaşmak diye ben buna derim... Meğer ben neymişim de haberim yokmuş, ya facebook olmasaydı... Diy mi?:)

Ayrıca tesadüfün iğne deliği, aynı dertten muzdaripler kliple dile getirmişler, ne kadar öngörülüyüm allahım aştım iyice:)))

http://www.youtube.com/watch?v=3ZzP_69ZTFk

 
Toplam blog
: 23
: 1956
Kayıt tarihi
: 10.06.06
 
 

1976 Nazilli doğumludur. İlk şiir kitabı "Farkındasız İntihar" 2009 yılında Kadın Yayınevi'nden y..