Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '16

 
Kategori
Teknoloji
 

Facebook tarihçileri

Facebook tarihçileri
 

Akıllı telefonların ülkemizde yaygınlaşmaya başlamasıyla, sosyal medya kullanıcıları had safhada fazlalaştı. Çoğunuzun annesinin, babasının hatta dedesinin sosyal medya hesapları var.

Şimdi sosyal medyayı nasıl kullandığımıza gelelim, genellikle cuma günleri cuma mesajları, dini paylaşımlar, şarkılar, nişan, düğün, bebek vb. resimler paylaşarak kullanıyoruz. Buraya kadar sorun yok, insanların mutlu yada üzgün olduğu zamanları paylaşmaları normal. Bir kısım da sosyal medya kullanmaya başladıktan sonra tarihçi, sosyal bilimci, siyaset bilimci kesildi başımıza. Tarihi, siyseti okuyup araştırıp paylaşsalar yine sorun yok, ülkemiz gelişiyor sosyal medya bir şekilde Türk insanına fayda sağlıyor diye sevineceğiz. Ama durum vahim ötesi, genellikle doğru yada yanlış olması genellikle pek umurlarında olmuyor, tek seçenek destekledikleri siyasi partinin amaçları uğruna hizmet etmiş olması. 

Genellikle arkadaşlarım arasından paylaşanlar olduğu için, o resmi yada bağlantıyı tıklayıp bakıyorum yorumları okuyorum. Kısa ve güzel bir örnek vereyim bir sayfada ARTIK BİZİMDE UÇAK GEMİMİZ VAR diye bir uçak gemisi resmi var altta açıklama var. Çalıyorlar diyorlar ama biz artık uçak gemisi bile yaptık, dünya bizi kıskanıyor diye uzayıp gidiyor. Yorumlara bakıyorum herkes övgüler dizmiş, akıllıı biri sormuş nerde bu uçak gemisi bizim niye haberimiz yok diye. Adminin cevabını aynen aktarıyorum; sana açıklasam da anlamazsın, siz bizi çekemiyorsunuz hedef 2023. Şimdi güler misin ağlar mısın? Ve bakıyorum bu bağlantıya inanıp 90 bin kişi paylaşmış, 240 bin kişi beğenmiş. Bir kişi de google ye yazıp nerde bu uçak gemisi ne zaman yaptık diye araştırmamış. Paylaşan cahil, inanan zır cahil. Bir de bilerek yalan haber yayanlar var, özellikle de üstüne kurulu gruplarda ön plana çıkıyorlar. Bir kaç defa adminlerine ulaşma şansım oldu, bu haber yalan diyorum doğrusu bu bak ispatı şunlar diyorum! Neden yalan haber yayıyorsun günah değil mi diyorum, ama nafile umrunda bile değil.

İnsanların size cahil diye hitap etmesini istemiyorsanız, doğruluğunu araştırmadan bilmeden tarih yazmaya çalışmayın. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın

Ülkemizin zaten düşük olan eğitim seviyesi sosyal medyayla birlikte resmen insanları yönlendirmeye ve algı operasyonuna dönmüş durumdadır.

 

Not:  Uyarıları dikkate alarak yazım dilini daha da sadeleştirerek anlamanız kolaylaştırılmıştır

 
Toplam blog
: 19
: 567
Kayıt tarihi
: 23.04.10
 
 

Selçuk Üniversitesi Mezunu. Anadolu Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı ve Anadolu Üniversitesi U..