Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Facebook

Facebook
 

 

Facebook, Türkiye’de 30 milyon kullanıcısıyla günümüzün en beğenilen sosyal ağı. Yaklaşık her iki kişiden biri bu sosyal ağa üye ve az veya çok ağdaki arkadaşlarıyla irtibat halinde. 2000 li yıllarla birlikte internet ve beraberinde gelen sosyal ağlar hayatımızda geri dönüşü olmayan bir sürece girdi. Bende merak ettim Facebook’un kısa tarihini inceledim ve sizlerle paylaşmak istedim.

Facebook, 1984 doğumlu Mark Zuckerberg tarafından 2004 te kurulmuş.  Öncelikle Harvard Üniversitesinde kullanılan Facebook, 2006 yılında bütün e-mail adreslerine açılmış. Kısa sürede bütün dünyanın beğenisini kazanan site ismini “Paper Facebooks” formundan aldığı söyleniyor. Form, ABD üniversitelerinde öğrencilere, öğretmenlere ve çalışanlara doldurulması için verilen belge imiş.

Facebook’un şu anda 800 milyondan fazla kullanıcı olduğu söyleniyor. Site kullanıcılara ücretsiz, gelirini reklamlardan ve sponsor gruplarından almaktaymış. Türkiye kullanıcı sıralamasında eylül 2011 verilerine göre A.B.D., Endonezya, Hindistan sonra dördüncü ülke imiş. Türkiye’den sonra İngiltere geliyor.

Facebook ile ilgili bilgileri isteyen yine en az Facebook kadar ünlü olan 1998 doğumlu Google’dan edinebilir. Ben bu noktada bizim hayatımızdaki Facebook’tan bahsetmek istiyorum. Kimilerimiz seviyor, kimilerimiz sevmiyoruz. Hayatımızda sosyal paylaşım ağların yeri önemli. Günümüzde internet bilgisayarlarımızdan cep telefonlarına kadar ulaşmış bulunuyor, önüne geçmenin imkanı yok. İnternet geçen yüzyılın en büyük icadı televizyonun tahtını sallıyor. Aynı anda birçok gazeteyi, köşe yazarını okuyor, birçok diziyi istediğimiz zaman reklamsız izleyebiliyoruz. Birçok kişi alışverişini bilgisayar üzerinden yapıyor. Dünya önce evimizde, sonra elimizin altında. Bu gidişat Facebook’u doğurdu ve kısa sürede hayatımızın bir parçası oldu. Sanal da olsa sosyalliğin güzelliğini tattık. Eski dostlarımızı bulduk, geçmiş günleri canlandırdık. Yeni oyunlarla tanıştık, günün yorgunluğunu attık. Birçok eleştiriye rağmen sanal alem, gerçek alemin canlanmasına yardımcı oldu. Gruplar kuruldu, azınlıklar sesini duyurma imkanı buldu. Toplumun kalkınmasına, gelişmesine vesile oldu.

 

Gelecek ne olur, Facebook nereye kadar devam eder bilemiyorum. Geçmişi yeni olan ve her geçen gün büyük adımlarla ilerleyen bu sektörün önü açık ve bizler bu dünyanın içinde olacağız. Geleceğin bugünden daha iyi olacağını düşünüyorum. Birey olarak bizler sesimizi bütün dünyaya iletiyoruz, bu hazzın önüne ne geçebilir. Şu bloğu yazıp milyonlarla paylaşmak dün imkansızdı, bugün ise çok kolay. Yarın nasıl olur bilemiyorum. Yalnız şunu düşünüyorum, acaba kapitalist düzen kendi çukurunu kendi mi kazıyor.

 

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..