Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '21

 
Kategori
Felsefe
 

Faiz 24

Ama köleci sistem içinde merkez bankası paranın arkasında “üreten kolektif yapının emek gücü karşılığı olmak yerine merkez bankalarında emek gücü karşılığı “varmış gibi yaparsa” para asıl neden olan nominal durumla davranmayıp vesile nedenle davranır. Para şartlı üreten öğrenmeye dönüşür. 
 
Para kolektif öz olan işlerge kuvvet gibi davranır olursa; paranın nominal değeri alçalıp düşmekle fiyat belirlenir. Fiyat oynaklığıyla enflasyon, deflasyon, pahalılık arz talep, faiz gibi sömürme enstrümanları ortaya konur. 
 
Ve bu aldatan putlarla kurulan tuzaklar günümüzdeki gibi yatırımın gereği finansman, kur farkı gibi sömüren köleci burjuva dili söylemlerine dönüşürler. Farklı kullanım ve farklı tüketim değeri üretim tarihi başlangıcı içinde hiçbir zaman satış konusu, kâr konusu, alış veriş ve kazanç ticaret konusu olmadı. 
 
Sömüren sistem üretimden önce değil, üretimden çok sonra tuzaklarla vardır. Üreten bir süreç; kâr yapmak, kazanç sağlamak, ekmeğini taştan çıkarmak, sömürü yapmak için başlamadı. Aksine akan enerjiyi durduran; durma eğilimindeki enerjiyi devam ettirmek isteyen çevresel kuvvetlere dek belli evrensel yasalar, kolektif alan içinde eş zamanlı süreçlerle düzene sokuldu. 
 
Tekil kişi zamanına göre sıraya sokulan eylemler, kolektif alan içindeki kolektif dalgalanma üzerinde  eş zamanlı süreçler olarak, eş anlı eylemlerle; birbirini başlatan, birbirini devam ettiren, birbirini durduran kolektif özneli bindirişlere  sahne edildi.
 
Kolektif dalgalanma kişi bilincinden hareketle kolektif özneli, kolektif bilinç taşıyordu. Tekil kişi yaşamı içindeki aktivite eylemleri kişiye göre başlayıp kişiye göre bitiyordu. Acıkma nedenle başlayan avcı ve toplayıcı etkinlik, kişinin doymasıyla frenlenmekle kişinin avcı toplayıcı faaliyetleri sona ererdi. 
 
Oysa kolektif kuvvet, kolektif bir bağlanım yasasıydı. Kolektif etki kişinin kendi başına yapamadığını yapar. Kişiler giderilmesi gereken kendi güdülerini eş anlı başlatamaz. Kişi fiili bir savunma içindeyken avcı toplayıcı sürecini başlatamaz. Kişi fiili bir avcı toplayıcı eylem içindeyken de savunmasını yavru bakımını vs. zaafa uğratır. 
 
Oysa kolektif etki, kişiye göre olan ve kişiye göre karşılanması gereken temel güdülerin karşılanmasını eş anlı başlatan süreçlerdi. Kişi avcı toplayıcı eylem içindeyken sanki o kişi fiili olarak kendi yavrusuna bakıyormuş gibi sanki o kişinin kendisi fiili olarak kendi güvenlik sürecini başlatmış gibi her bir süreçler “eş anlı başlar” ve gün boyu sürer.  
 
Her biriyle diğerinin de sağlama yapacağı süreçler boyunca o süreci devam ettiren bir alan kuvvet etkisiydi. 
 
Kolektif alan, kişinin doymuş olan ve durmakta olan avcı toplayıcı eylemlerini, eş anlı başlattığı diğer süreçlerin kuvvet etkisi nedenle kişi eylemlerini devam ettirecek yönde bir alan efekti ortaya koyar. 
 
Ortada bir tehdit olmasa bile güvenlikçilerin avcı toplayıcı kişiye gün boyu güvenlik sağlıyor olması, avcı toplayıcı kişinin kendi doyacağı besini bulduktan sonra bile avcı toplayıcı kişinin durması gereken besin bulma eylemini devam ettirirler. 
 
Aynı şekilde tekil durum içindeki güvenlikçiler de ortamda tehdit yokken kendi güvenlik alarmlarını durdururlar. Kendi beslenmeleri için avcı toplayıcı eyleme yönelirler. Oysa kolektif alan içinde durum böyle olmaz. Avcı toplayıcı süreçlerle güvenlikçi ve diğer süreçler EŞ ANLI BAŞLARLAR.
 
Aynı şekilde kişinin kendi doyacağı besinden daha fazlasını gün boyu bulmağa yönelen bu gayreti de güvenlikçilerin durdurmaları gereken güvenlik alarmını hem kendileri için hem avcı toplayıcı grup için hem de yavru bakımı yapan grup için devam ettiriyor olacaklardır. 
 
Burada dikkat edilmesi gereken konu şudur. Kişinin doymasıyla durup sınırlı sonlu olması gereken avcı toplayıcı eylem; diğer kişinin avcı toplayıcı kişiye güvenlik sağlıyor olma EFEKTİ nedenle avcı toplayıcı kişinin besin bulunmasına devam eden ETKİ eyleme dönüşmektedir.
 
Yani güvenlik sağlayan etki; kişisi eyleme göre durmakta olan avcı toplayıcı etkiyi avcı toplayıcı eylemi devam ettirir yönde bir enerji biçimine dönüşen efekt olarak yüklenir.  
 
Aynı şekilde avcı toplayıcı kişilerin güvenlikçiler için gün boyu besin sağlayıcı kuvvet etkisi; tekil kişi üzerinde durmakta olan güvenliği sağlama eylemini, avcılar için de güvenliği gün boyu devam ettirme yönüne ref eder. İçince belirmesi sadece kolektif alan içinde kolektif bilinç olarak vardır. 
 
Kolektif etki, kişinin sağlama yapmasıyla durmakta olan kişi eylemini; o yönde devam ettiren bir etki olmaktadır. Kişinin o yönde eylemine devam etmesine yol açan sağlama veya etki kuvvet kaç taneyse kişi o sağlamayı yapanlara yetecek bir avcı toplayıcı eylemi ortaya koymasıyla da süreç sonlanır.
 
Artık kolektif alan içindeki kişinin eylemi kendisine göre eylemlerle sınırlı sonlu olmayıp; kolektif etkiyi ortaya kayan eylemlerin karşılanmasıyla sınırlı sonlu olmakla ne bir eksik, ne bir fazladır.  
 
Sistemler kişi eylemine göre daha fazla enerji tüketirler. Kişiler sistem amortismanının karşılanması için sistemin gelişmesi için ve sistem çevrimini sağlayacak olan depo enerji kadar fazla eylemledirler.
 
İşte kolektif alan içindeki kolektif etki; kişisi eylemle olup ta bir yönlü başlayıp bitecek olan bir eylemi başlatan, durduran, durma eğiliminde olan eylemi de devam ettiren avcı toplayıcı, güvenlikçi, yavru bakımı üzerindeki farklı tür enerjiyi, başka bir enerji biçimine dönüşen işlerge kuvvetler işleyimine dönüşmektedir. Tüm mucize bu doğal yasayı kolektif bağlanım yasalarıyla kolektif bilince çevirmektir. 
 
Kolektif alan içindeki kolektif etki nedenle dönüşen kişi eylemi; farklı enerji kesikli süreklisiyle birbirini başlatan, birbirini durduran ve birbirini devam ettiren eş yönlü kolektif bağlanıma göre süreçlerdi. 
 
Kolektif alan içinde ne kişi çıkarcı kazanç belirsizi vardı. Ne kişi çıkarcı kâr ticaret belirsizi vardı. Ne rant, ne enflasyon ne deflasyon ne faiz vs. vardı. Bunlar üreten sistemin inşası ve kuralı değildi. Bunlar kolektif emeği sömürmenin inşa kuralıdırlar. Sistem bunlardan maada ve müstesnaydı.   
 
Toplam blog
: 418
: 104
Kayıt tarihi
: 26.11.10
 
 

26 yıllık sınıf öğretmenliğinden sonra emekli oldu. Şiir çalışmaları ve deneme türü olan, toplum ..