Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '15

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Faiz haram mı? Alırken/ verirken

Faiz haram mı? Alırken/ verirken
 

Haram !


Faiz  haram,  faiz almak günah diyorlar.  Peki alırken mi günah?  Verirken mi?  Benim gerçekten merak ettiğim bir durum bu.

Diyelim ki bir vatandaş, dükkanını satmaya karar veriyor,tapu dairesinde bir haciz görünüyor bir kaç yıl önce 600 Türk Lirası kadar bir borç görünüyor, bu para 1500 Türk lirası olmuş. Neden 600 tl olarak kalmamış? Bu durumda  bu paraya eklenen faiz haram olmuyor mu?  olmuyor çünkü alırken faiz haramlıktan çıkıp helal mi oluyor?

Bu borç ödenir,ama neden bir yığın vatandaş  borcu artarak çoğalan ,bir çığ haline getirilen faiz zalimliğine  uğruyor?

Ben beni bu konuda gerçekten aydınlatacak konunun uzmanlarına soruyorum. Faiz haramsa aldığımız maaşlardan tutun, banka kresilerine  kadar elimize geçen , kulşlandığımız tüm para haram !

Haram arapçada "yasak" anlamına geliyor.

İşimize gelen yasak, çıkara uygun olan yasak  değil mi?

Ne yazık ki  para bu dünyanın putu, tapılıyor, çoğu samimiyetsiz,din tacirleri paraya tapıyor...

Yüce Yaradan'a tapmak gerekmez mi?

Para bu dünya'da büyük güç gibi görünse de o gayrimenkullerin, gökdelenlerin, AVM lerin altına gömülmeyecek miyiz?

 Kime kalmış bu dünya da  -siyasi güç+ para -  ikilisinden güç alarak "bu haram  değil" fetvası veriliyor?

Nedir bu vatandaşın çilesi?

Faiz haramsa,   sürekli faiz uygulamaları ne anlama geliyor?

Bankada bir kaç günlük gecikmeler için fazladan para ödeniyor. Belki çok hasta oldunuz, gidemediniz, zaman  bulamadınız bunlar önemli değil  para  para  para  işte bütün mesele  bu!

Faiz verirken haram  ama  bol bol alırken  helal öyle mi?

 

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..