Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

07 Haziran '13

 
Kategori
Siyaset
 

Faiz lobisi ve vandalizm (Tencere dibin kara hikayesi)

Dün gece saat; 02.35 uykum kaçtı, kalktım televizyonu açtım. Önce her zaman ki gibi Halk TV kanalına geçtim, ekrana baktım gözlerime duyduklarıma inanamadım, midem bulandı…

Ekranda “Taksim den ve Atatürk Havaalanından görüntüler vardı, ekranın altında ise “Taksim de yüzbinler Havalimanında yüzler…” diye bir yazı…

Bir tarafta “halk hareketinin” gençleri diğer tarafta AKP ye gönül vermiş gençler, ekran ve alt yazılar sürekli değişiyor zaman zaman AKP tarafında “penguen” görüntüleri üzerinde de “AKP li penguenler” yazısı…

??

Ne oluyor ya, bu ne biçim iş nasıl bir anlayış dedim ve hemen; başka TV kanalına geçtim, o kanalın ekranında ise Başbakan Fas Tunus gezisinden dönmüş bu saatte “ailece” parti otobüsünün üzerinde;

Kendisini karşılamaya gelenlere konuşma yapıyor. Son derece normaldir, orada olanlar AKP tabanı ve seçmeni, partilileri. Ülke zor bir dönemden geçiyor…

Kanal değiştirdim, başka kanallara geçtim, hangisini açtıysam Başbakanın dönüşünü naklen üstelik ballandıra ballandıra anlatıyorlar.

***

Öncelikle şunu belirtmek istiyorum; Halk TV nin Başbakanın ve AKP nin taraftarlarını ekrana getirirken kullandığı cümleleri, görüntüleri çok yakışıksız ve gereksiz buldum, Havaalanındaki inançlı vatandaşları gösterirken ekrana “penguenleri” getirmesini ve köşesine “Erdoğan’ın penguenleri” yazmasına çok sinirlendim, mideme kramplar girdi…

Ne kadar muhalif olursanız olun Halk TV nin bu yaptığı yayın son derece yanlış ve hata dolu, son derece “utanç” veren bir yayın anlayışıdır bu. Halk TV nin bu yaptıklarının, bugüne kadar şiddetle eleştirdiğimiz kınadığımız diğer TV kanallarının yaptıklarıyla ne farkı kaldı ki, çok yazık…

***

Açıkça söyleyeyim, biliyorsunuz Başbakan’ı ve ekibini “günahım” kadar sevmem. Ama bu denli bir haksızlık ve saygısızlık yapmak, asla ve kata aklımın ucundan geçmez…

Beğenirsiniz ama beğenmezsiniz AKP taraftarları da Başbakanın sevenleri de bu ülkenin insanları ve vatandaşlarıdır. Tıpkı bizlerin sizlerin gibi onlarında; coşkuyla karşılamak alkışlamak en doğal haklarıdır. Özgürlükler diyoruz onların özgürlüğünün olduğunu unutuyoruz, baskılara dayatmalara direniyoruz anlara uygulamaya kalkıyoruz…

***

Defalarca düşünce, inanç ve giyim tarzlarına ilişkin eleştirel yazılar yazdım, başta “yandaş” olmak üzere benzetmeler yaptım. Hala da aleyhlerinde yazılar yazıyorum, belki bundan sonra da çok daha ağır yazılar da yazacağım.

Kesinlikle partisi ve Başbakanın aile yapısından düşünce yapısına dinimizi siyasete alet etmelerine kadar hemen hiçbir şeylerini beğenmiyorum, her şeylerine kesinlikle muhalifim. Ama lütfen kimse kusura bakmasın;

Halk TV nin yaptığı tarzda utanç verici bir yayın yapmak ve bir partinin taraftarlarına bunları reva görme hakkı yoktur. Bu anlayışta olanları “Şiddetle kınıyorum…”

Aynı şekilde Taksim Gezi parkı sonrasında oluşan halk hareketi eylemlerine duyarsız kalan ve bu güne kadar önemsemeyen buna karşılık Başbakanın gelişini canlı ve yalakalık yaparak yayınlayan TV kanallarını da  “Şiddetle kınıyorum…” Buna “ne kadar köfte o kadar ekmek” anlayışı denir. Güçlünün yanında dur zayıfı ez ve aşağıla...

Bunun adı siyaset değil bunun adı muhalefet yapmak bunun adı tarafsız ilkeli yayın yapmak hiç değildir, korkaklıktır. Yandaş veya muhalif hangi TV kanalı olursanız olun bu tavırları göstermeye hakkınız yok…

*** 

Şimdi benim Başbakanın konuşmasında en çok, iki lafı dikkatimi çekti; Faiz lobisi ve Vandalizm…

O konuşma ile ilgili mesaj kutuma düşen bölümü aynen yazıyorum.(Hürriyet 07.06.2013)

“Başbakan Erdoğan, Atatürk Havalimanı'ndaki konuşmasında faiz lobisini ağır şekilde eleştirdi. Erdoğan, "Faiz lobisine rağmen buralara geldik. Bu milletin alın terini biz onlara yedirtmeyeceğiz" diye konuştu. Erdoğan şunları söyledi;

"Bizim kavgayla, vurup kırmayla, “Vandallıkla” işimiz olmaz. Değerli kardeşlerim biz yapmayı biliriz. Şimdi altını çiziyorum, faiz lobisine rağmen buralara geldik. Ve bu faiz lobisi şu anda borsada spekülasyonlara girmek suretiyle bizi tehdit edeceğini zannediyor.

Şunu bir kere çok iyi bilmeleri lazım, bu milletin alın terini biz onlara yedirtmeyeceğiz. Bir bankanın genel müdürü çıkıp da bu Vandalizm’i organize edenlerin yanında olduğunu söylüyorsa bunlar karşısında bizi bulacaktır.

***

Parti otobüsünün önünde de bir pankartta benzeri bir yazı vardı. Doğrusu merak ettim nedir şu iki terim diye.

Birincisi Faiz lobisi ikincisi Vandalizm…

Vandalizm’in bilimsel tanımı;

Vandalizm; bilgisizlik yüzünden ya da zevk için kamu veya sanat yapılarını büyük zararlara yol açarak yıkmak ve bu yıkımı kendi başına bir amaç durumuna getirmektir…

Faiz lobisinin bilimsel tanımı; Ülke ve dünya üzerindeki faiz işlerini kontrol eden kişi ve kuruluşlar…

***

Gecenin o saatindeki bu konuşma metnini kim ve hangi akla dayanarak yazmış bilmiyorum ama el insaf yahu…

Türkiye’nin 110 yerleşim bölgesinde çoğu fakir fukara ve işsiz insanların çocuklarından oluşan bu insanlara, içlerinde engel olamadıkları bir gurup insanı yaptığın kötü davranışları, herkese yamayıp Vandal hedeflerine ise “Vandalizm” demek çok büyük bir haksızlıktır.

Bu konuşmanın bana göre Halk TV kafa yapısından da hiçbir farkı yoktur, yazık…

***

İslam dini daha Bankalar bile kurulmadan yani dünya da Bankacılık düzenine uygun hiçbir oluşum söz konusu bile değilken “faizi” tıpkı Allah’ın bir başka canlı varlığı “domuzu ve etini” sadece “Müslümanlara” haram kılmasını, yasaklamasını bu yaşıma kadar anlamış değilim. Bunlara inananlara da uyanlara da saygı duyuyorum.

Ne ilginçtir ki; Her ikisinde de itiraz edenler suçlayanlar akli, ilmi ve bilimsel bir tek gerekçeyi sunamamaktalar, üstelik içlerinde domuz eti yiyenler de var faizden geçinenlerde var…

***

Hem “devlet” kendi bankalarından rahatlıkla kullanılacak kredileri ilan edecek, işçisi memuru esnafı işadamı sayısız kredi kullanacak ve alınacak faizlerin puanlarını da yandaşlarınıza göre düşüreceksiniz sonra Bankacıları “faiz lobisi” içerisine sokarak taraftarlarınıza hedef gösterecek, gereğini yapacağız diye tehdit edeceksiniz…

Kusura bakmayın ama dün gece midem bulandı iğrendim bu kirli siyaset ve yönetim anlayışınızdan. Şimdi sizi destekleyenlere “insan” olarak saygı duyuyorum ama size ve bu kafada olmanıza itiraz etmeyen tüm ekibinize bırakın saygı duymayı “çok acıyorum…”

***

Halk TV ve benzeri anlayışların tüm dünyanın alkışladığı, takdir ettiği “halk hareketlerine” nasıl bir gölge düşürdüğünü bugün bir başka yazımda ele alacağım.

Hayırlı cumalar efendim…

Erdoğan ÖZGENÇ

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..