Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '10

 
Kategori
Edebiyat
 

Fakir Baykurt ölümünün 11. yıldönümünde anılıyor

Fakir Baykurt ölümünün 11. yıldönümünde anılıyor
 

Afiş...


Fakir Baykurt Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı tarafından ölümünün 11 yıl dönümünde etkinliklerle anılıyor. Ankara’da gerçekleşecek etkinliğe Talip Apaydın ve Nedim Şahhüseyinoğlu katılacak.

Fakir Baykurt’un ilk kitaplarından Çilli Ünal Şöhret Dirlik ağabeyimin arşivinde var, imzalı. Okumuştum eski kitap, küçük.

1999 yazında Muğla’ya geldiğinde çekimleri yapılmıştı, Eğitim-Sen’in arşivinde vardır, eminim.

Fakir Baykurt Burdur doğumlu Akçaköydeki Elif Nine Kütüphanesi bildiğim kadarıyla hala çalıştırılamıyor. İçinde memur görevlendirilemiyor. Hala çok talihsizliktir. Hala anısına uzak bir duruştur.

Fakir Baykurt’un Muğla Konakaltı Kültür Merkezi’ndeki sohbetini dile getirdiğim yazımı Ölüm yıldönümünde tekrar yayımlıyorum. (N. K.)

KÜTÜPHANELERİN KAPILARINI AÇIK TUTUN ÇOCUKLAR OKUSUNLAR...

Gazetede okudum. Fakir Baykurt ağır hastaymış. Ve, hasta yatağında sayıklıyormuş; Kütüphanelerin Kapılarını Açık Tutun Çocuklar Okusunlar, diye. Fakir Baykurt, çok değerli büyük insan, yazın dünyasının eşi bulunmaz yazarlarından.Konularını Anadolu ve köy insanlarından seçmiş, onları yazmış, anlatmıştır.

Yazın, 14 Haziran 1999 tarihinde Konakaltında Muğla’da, Fakir Baykurt’u dinlemekten büyük mutluluk duydum. Elimde iki yapıtı var. Özyaşam öyküsünü anlatan eserlerinden “Köy Enstitülü delikanlı” kitabını imzalarken şöyle yazıyor; “Yerkesik Halk Kütüphanesi’nin değerli okurlarına başarılar, mutluluklar dileğiyle candan sevgilerle “Fakir Baykurt.”

Kitaplarını imzalatmak için imza sırasındayım. İmzalarken sohbet sırasında; henüz sıramı beklemekteyim.”Bu Muğla’nın bir köyü vardır YERKESİK diye. Ben oraya gelmek istemişimdir hep. Yerkesik’ten biri yok mu içinizde diyor.” Sanki benim orada bulunduğumu hissediyormuşcasına... -ben varım ve ben YERKESİK köyündenim, diyorum. -Yerkesik köyü bizim Naciye’nin köyüdür. Ondan merak eder, görmek isterdim diyor.

Dinlerken beni çok duygulandırdı bu sohbet. Cevap veriyorum; -Sizin bahsettiğiniz çok değerli insanlar yazar sayın Mahmut Makal ve eşi sayın Naciye(Poyraz) Makal’dır, diyorum. Ve Fakir Baykurt’la konuşmanın ayrıcalığını , doyuruculuğunu, gözlerindeki doluluğu defalarca yaşadım.

Anlattım kendilerine; -Yerkesik Halk Kütüphanesi çalışanayım. Sizin kitaplarınızı örneğin, Yılanların Öcü, Tırpan gibi eserlerinizi okutuyorum çocuklara.Hemen ekledim; Sayın Mahmut Makal ve eşi Naciye Makal’ın Yerkesik Halk Kütüphanesine önemli eserlerle katkıları oluyor, okurlarıma sunuyorum, diyorum. Köy Enstitülerini anlatan tüm kitapları yaklaşık okuduğumu anlatıyorum.

Ve, bana diyor ki, değerli yazarımız Fakir Baykurt “Tütün” adlı bir eser var(Naciye Makal’ın Bindim Tütün Küfesine”) onu bul, iste ve oku, diyor. -Ben de peki efendim diyerek onu tamamlıyorum... İmza için beklediğim sıramda konuştuğum yazarı, sohbet etmek için de sıramın gelmesini bekliyorum.

O nedenle sabrına teşekkürlerle... yazıyor, kitabıma... Kitaplarını imzalıyor, bana özel kitabında şöyle yazıyor; Nabide Kılınç kardeşime en iyi dileklerle, candan sevgilerle, sabrına teşekkürlerle...”

Kütüphaneye her çocuk geldiğinde, kapıdan içeriye her girdiğimde, hep onun sözlerini yaşıyorum. “Kütüphanelerin Kapılarını Açık Tutun Çocuklar Okusunlar” diye...

FAKİR BAYKURT’u en derin saygıyla anıyoruz...

N.K.Not; (Bu yazı 20 Ekim 1999 tarihinde Muğla Devrim Gazetesi’nde yayımlanmıştır.)

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..