Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '18

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Fakirin Kazancına Zenginin Yaşantısına Vergi Koyarsın

Fakirin Kazancına Zenginin Yaşantısına Vergi Koyarsın
 

Fakirin ne kazancı olur ki yerine zengin ne harcar ki sorusu sorulmalı.

İleri görüşlü olmayanlar fakirin kazancına takmışlardır, zenginin ne harcayacağını düşünmezler.

Mesele fakirden almak değil zenginin harcamalarını vergilendirmek.

Hem zaten kazançtan vergi almak mantıklı değil, zengin işveren kazancını fabrikasına yatırıyor, adamın sermayesini elinden alıyorsun.

Ama yat kiralayıp Havai’ye gidiyorsa bas dalına çünkü o para zaten gidecek.

Fakirin kazancı derken ben mesela emekliyim 3000 lira maaşıma 300-500 lira vergi konmuş ödeyim nolur ki, yeter ki zenginin bilmem kaç yüz dolar köpek mamasına fiyatı kadar vergi konsun.

Ama zenginin kazancına vergi koyma, fabrika kapanıyor işsiz kalıyoruz.

Aslında ben kendim vergi sistemi de yazdım ama vergili sisteme karşıyım. Yol mu yapılacak özel sektör yapsın karını alsın, vergisiz toplum yani. Allah’ın yolu diye bir şey yok parayla yaptığın şeyin kullanandan ücretini alırsın, ben adil paylaşım konusunda sosyalistim.

Harcamaya vergi koy ki ekonomiye para aksın, kazanca vergi koyuyorsun muslukları kapatıyorsun. Fakir de kusura bakmayacak, beş lira maaşın varsa on liralık yaşayamazsın. Hem biz bunu senin beş lira olan maaşını on liraya çıkartmak için yapıyoruz.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..