Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '15

 
Kategori
Sosyoloji
 

Fakirin yoksulun yanındayım demek ayrımcılıktır; zengin düşmanlığı diye siyaset olmaz

Fakirin yoksulun yanındayım demek ayrımcılıktır; zengin düşmanlığı diye siyaset olmaz
 

Fakirlik nedensiz bir konum, çaresiz bir dert değildir. Ya fakirde ya bizde ya da düzende sorun var. Fakirlik mağduriyet değil, çaresizlik mağduriyet; fakirlik çaresizlik değil.

Allah kimseyi fakir yaratmamıştır, fakirliğin nedeni vardır; fakirlik Allah’tan değildir. Fakirin fakirlikten kurtulma şansı var mı? Elbette. E kurtulsun o zaman!

Bazı kimseler zengin olurken bazılarının neden fakir kaldıklarının araştırılması lazım. Benim düzenimde fakirin elinden lokmasını aldırmam. İşim yok, kazanamıyorum, çalışamıyorum derse fakiri değil ibreti âlem için kendimi döverim. Fakirliği kendinden kaynaklıysa fakiri döverim. Sittirsin gitsin! Aç çıplak pep perişan ülkemin onurunu düşüremez. Dilenciyi hapse atarım. Benim yüzümden dileniyorsa kendimi hapse atarım!

Görüldüğü gibi fakir insanın mazereti yok. Ortada haksızlık varsa haksızlık yapanların yakasına yapışacak. Benim alın terimle kazandığım vergimi niye fakir fukaraya dağıtıyorsun; kimmiş fakir fukara ya! Niye fakir olmuşlar? Onları bu hale sen getirdiysen cebinden ver. Fakirmiş fukaraymış bana ne! Sebep bensem malım mülküm orada, al götür ver. Değilse benim paramı ona buna yardım diye dağıtamazsın!

Siyasetçilerin, âlimin, ulemanın siyasi ikbal için, oy için, itibar için, yağcılık, yalakalık için, ne kadar iyi bir adam fakiri fukarayı düşünüyor desinler diye açtığı bu yol iğrenç bir yol. Fakire yardım ediyoruz diye gurur duyacağınıza fakirler niye var diye utanmalısınız! Sen niye âlimsin âlim efendi, neye yarıyor âlimliğin! Benim ülkemde fakirlik varsa yakarım kitaplarımı, yakarım! Düşün, senin insanlığı kurtarmak için yazdığın kitabı dilenci okuyor! Bir bilim adamı için bundan daha büyük utanç olabilir mi? Kitabını okumuş ama dilencilikten kurtulamamış. Madem öyle niye yazdın ki!

Fakirlik mağduriyet değil zihniyettir. Ülkede belli bir kesimin çeşitli nedenlerle fakir kalmasını isteyenler var. Ve onların bu isteğine razı olan bilinçsiz yığınlar. Napalım, gücümüz yetmiyor? Seni zengine satan devleti indirmeye de mi gücün yetmiyor? Benden fakirliğe ve fakirlere sempati duymamı bekleme!

Ben fakirlerin yanında falan değilim. Kimseye maaş falan da bağlamayacağız. Devlet yardım kuruluşu değil. Herkes çalışacak ekmeğini kazanacak. Devlet baba nedir ya! Devlet babaymış! Seni devlet mi doğurdu! Devlet sana niye baksın ya! Devlet düzenleyicidir; organize eder.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..