Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '08

 
Kategori
Eğitim
 

Fantezist Öğretmenler!

Fantezist Öğretmenler!
 

resim:dinodream.com'dan alıntıdır.



Öğrenciyi gereksiz yere strese sokan ve gereksiz yönlendirmeler yapan öğretmenlere acıyorum!
O berrak yürekli öğrenciler üzerinden isim yapmayı amaçlayan öğretmenlerden (bir öğretmen olarak)utanıyorum.
Piyasada isim ve karizma yapmak isteyen öğretmenler sordukları soruları ya zor göstermekte ya da gerçekten sınav ve müfredat standardının üzerinde zor sormaktadırlar…

Geçenlerde bir öğrencim bana bir cümleyle geldi:
—Hocam, okulda öğretmenimiz bu cümleyi yazdırıp ödev verdi, bu cümledeki anlatım bozukluklarını bulmamızı istedi, Acaba bu cümlede kaç anlatım bozukluğu var?
Cümleye baktım, bir yerde anlatım bozukluğu var, başka da yok. Öğrencime:
—Bu cümlede bir tane anlatım bozukluğu var, deyince:
—Hayır hocam, 12 yerde anlatım bozukluğu var, demez mi?
(Vay ben böyle öğret…)
—Bak sevgili öğrencim, bu cümlede zaten dört kelime var, 12 bozukluk olması mümkün değil, ayrıca kesinlikle bir tane bozukluk var…
—Ama öğretmenimiz dedi ki… (Bu cümle birkaç öğrencim tarafından tekrar tekrar getirilince ve Türkiye derecesi beklediğim bu öğrencilerimde anlamsız telaşı görünce sabrım taştı. Yıl içinde benzer hadise birkaç defa daha olmuştu.)
—Öğretmenine selam söyle, gitsin evindekiyle fantezi yapsın!

Neyse, şimdi fantezist öğretmenin 12 yerde anlatım bozukluğu var dediği cümleye bakalım:

“KAYBEDECEĞİNDEN ADIM GİBİ EMİNİM!”

Tek anlatım bozukluğu, kaybedenin kim olduğunun belirsiz olmasıdır. Yani şahıs zamiri(tamlayan) eksikliğinden kaynaklanan anlam belirsizliği… Cümlenin doğrusu:

ya,
Senin kaybedeceğinden adım gibi eminim!”
Ya da
Onun kaybedeceğinden adım gibi eminim!”
olmalıdır. Bu kadar basit. Nerede 12 bozukluk?

Bu durum, diğer dersler için de geçerli…
Fantezist öğretmen matematikten gidip olimpiyat sorularını veya ÖSS sorularını getirip OKS öğrencisine sormaktadır.
Veya TÜBİTAK sorularını ve uluslararası ödüllü soruları getirip ÖSS öğrencisine sormaktadır…

Sorunun zor olması, iyi ve isabetli olduğu anlamına gelmez….

Sevgili öğrenciler,

ÖSS’de OKS’de SBS’de çok basit sınavlar…
Basit soruları, “zor sorudur” ya da “bu kadar basit soru sorulmaz herhalde!” mantığıyla detaylı düşünmeniz o soruyu size yanlış yaptırmaktadır.
Lütfen soruları, ayrıntılı düşünmeden cevaplayınız. Soruları sakin ve düz düşünerek çözmeniz halinde doğru cevap sayınız daha da artacaktır.
Özellikle anlama ve yorumlamaya yönelik sorularda düz düşün ve ilk cevabını ver!
Ve ilk cevabına da saygı duy!

Hepiniz kaç deneme sınavına girdiniz, hesaplayın. Bunların birçoğunda yaptığınız yanlışlar ne kadar kolay sorulardı, değil mi? Peki neden yanlış yaptınız? Yok yok dikkat eksikliği değil, öküz altında buzağı aramanızdan ve sınav esnasında soruyu zor olarak ele alıp çok detaylı düşünmenizden… Sınavda sizi terleten bu soruların, sınavdan sonra cevapları alıp yanlışlarınızı kontrol ederken ne kadar da basit olduğunu görüyorsunuz değil mi?

Öğretmenin fantezi yaparken senin işini doğru yapman da zor, neylersin…
Oyuncağı olmayın fantezist öğretmenlerin...

Hepinize başarılar…

 
Toplam blog
: 143
: 2341
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..