Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Fare öldürme teknikleri

Fare öldürme teknikleri
 

Şu ana kadar fındık faresi, tarla faresi, lağım faresi, gelincik üzerinde denenmiş başarıya ulaşmış tekniklerdir.

Bu konuda kitap yazmış bir insan olduğumu açıklıkla belirtmek isterim. Fakat yazının bundan sonrası tamamıyle şiddet içerdiğinden midesi kaldırmayanların, yaşı küçük olanların okumaması tavsiye olunur.

fındık faresi yakalama yöntemleri

1) ayakla ezme metodu: en faydalı, geçerliliğini halen koruyan yöntemdir bu yöntemde fındık faresinin saklandığı yer bir şekilde fareyi kaçıracak darbeye maruz bırakarak, farenin açık alana çıkması sağlanır. Bu alana çıkmış farenin tepesine ayakla basmak (fazla bastırmaya gerek yok) yeterli olacaktır.

2) yapışkan metodu: fareler kendilerini güvende hissetmek için bir kenarlarını duvara verirler. Ayrıca gececi yaratıklar olduklarından sizi uğraştırırlar. Bahsi geçen yapışkanlar da, duvar kenarına sürülürek farenin yol güzergahına tuzak kurulmuş olur. Fare çırpınmaya çalıştıkça daha çok bulaşır ve bağırmaya başlar. (o "cik" der de, meali "yandım anam" olur) İşte bu an çok tehlikedir zira, bu sesi duyan diğer fareler o civara yaklaşmazlar. Bunu engellemenin en iyi yolu farenin kafasına beton çekicini yavaşça bırakmaktır. Ses kesilir.

3)zehirli yem metodu: Fareler eğer gezginlerse işe yaradığını asla anlayamayacağınız yöntemdir. İçine koyduğunuz kaşarı afiyetle yiyip geri kalan yemi de size geri bırakabilirler. Öğrendiğim bir şey; eğer su bulabilirse farenin zehirlenmeyeceğidir. Bu sebeple gezici fareler (akşam girip sabah çıkan) için etkin yöntem olmayacaktır. Hasbel kader girip de çıkamayan fareniz varsa bunun için en iyi yöntem zehirleri su kaynaklarının yakınına koymak ve su kaynağınıda kurutmak olabilir. Daha işe yaradığını görmüş değilim.

4)süpürge ile ezme metodu: bu metodda süpürgenin nevi önemlidir. Eski püskül süpürgelerin sapı yahut yeni model plastik fırçaların plastik sert bölgesinin kullanılması gerekir fareye yanaşmanızı engelleyeceğinden etkili bir ve temiz bir yöntemdir. Fakat fareyi ancak gördüğünüzde bir işe yarayacağından çok ta kullanışlı değildir.

Not: Bu yazıyı ilk yazdığımda değildi, sonra baktım kullanışlıymış.

5) kapan metodu: eskiden kalma olamakla beraber, bilgisayar çağı farelerinde hala işe yaradığı görülmektedir. Etkili olması için taneli yem değil yemesi zor olan reçel gibi, krem peynir gibi ürünlerin kullanılması salık verilmektedir. Bu yöntem de akıllı davranmak önemlidir. Kapanların karanlık kuytu köşelere yerleştirilmesi, mümkünse üzerine kutu gibi boru gibi bir şey kapatılıp güvenli yer imajı verilmesi gerekir. Yine her canlı gibi suya ihtyaç duyan fareyi yakalamak için su kaynaklarına yakın yerlerde gizlenip kullanılabilir. Hiç bir fare açıktaki bir kapana kendini kıstırmaz. Onu ancak kapanı koyduğu yeri unutan ev ahalisi yapar.

6) evcil hayvan metodu: çok işe yaramaktadır. Zira fare içgüdüsel olarak tehlikenin olduğu yeri hisseder. Yani kedi, köpek kokusu aldığı hiçbir eve girmez. Dediğimiz gibi fareler çok zekidir. öyle mallıklar insan nesline mahsustur. Bu arada yanlış bir kanı kedilerin fare yedikleri yönündedir. Kediler meraklı ve hareketli objelere karşı oyunbaz kıvamdadır. Bu sebeple fareyi gören kedi, aslen oyun oynamak amacıyla patisini fare üzerine indirir. Canı sıkılınca da ölüsünü bırakır. Bazı kediler çok sevdikleri bu oyuncağı dışarda bulurlarsa tekrar oynamak amacıyla eve getirebilirler.

Not: efendim fare emziren kediyi görünce çok ısrarlı olamadım bu madde de...
tarla faresi yakalama yöntemleri bunlar fındık faresinden hafif hallice olduklarından, fındık faresi yöntemleri aynen kullanılabilir. burada dikkat edilmesi gereken tarla faresinin birini evinizde (genellikle yazlık) görüyorsanız, muhakkak yedi ceddi de orada olacağını unutmamaktır.

1) hasstir metodu: Bu metodda demin söylediğim "birini yakaladım rahatım" mantığı etkilidir. Birini ve hatta üçünü öldürmüş olabilirsiniz ama, bu rahatlamanız gerektiği anlamına gelmez. Saklanma teknikleri fındık fareleri gibi gelişmemiştir. Genellikle yuvalarında yakalanırlar ama, birinin yakalandığını gören diğerleri yuvaya yaklaşmayacaktır. Sonra siz "çatal alayım, yemeğimi yiyeyim" derken pırt üstünüze zıplayabilir. Bu yöntemde kıç üstü yere düşerken ağızdan çıkan hasssstttiiiiirr ve peşinen hay bin kunduz lafları fareyi korkutmaya yeter. Kapı açıksa gelmemek üzere kaçar, kapalıysa artık uygun olan bir yöntemle imha edilir.

lağım faresi(sıçan) yakalama yöntemleri

bu türe artık fare demek, aslana kedi demekle birdir. Bunları yakalamaya çalışmamak, mümkün mertebe uzak durmak en akılcı yöntemdir. Size bulaşmayan her sıçanın bin yaşama hakkı mevcuttur. Çiğnetmez namuzsuz.

Daha önce bu hayvanla girilmiş bir macera detayları ile anlatılılmıştır. Hayatınızı derinden etkileyebilecek bu hayvandan tekrar ediyorum uzak durunuz. Gene de kaşınanlar için.

1)tahta kapan metodu: bu hayvanlar, kısaca sıçan, öyle minik kapanlara bakıp gülerler ancak. Kedi kaçırandır bunlar, küçücük kapan ne yapacak. O sebeple girebileceği büyüklükteki tahta kapanlar gerekmektedir. Yani en azından eskiden bunlar lazımdı.

* haşlayarak öldürme metodu: bu metod tahta kapanla yakalanmış sıçanı yok etmek üzere tasarlanmıştır. Zira sıçan tahta kapan içerisinde halen canlıdır. Kaynar su itina ile kafasından aşağı dökülerek beyninin 100 cantigratta buharlaşmasını seyretmek ve seyrederken küfür savurmak insanoğlunu en rahatlatan unsurdur. Çocukların yanında yapılmaması özellikle tavsiye olunur. Genç dimağların yamulması söz konusudur.

*demir sokma metodu: Bunda da canlı olan sıçan kızgın olursa daha iyi olan demir darbeleri ile öldürülür.

*kapanın kapağını açma metodu: bu yöntem tavsiye edilmez, çünkü yine dönüp dolaşır sizi bulur ve artık kulak, parmak allah ne verdiyse götürür.

2) paten metodu: bu yöntem tamamıyla bana özgüdür. Efendim bizim Almanya da amcamız var icabında. Bunun oğluda var. Oğlunun eskilerini lüçükken biz giyerdik. Eski dediysem pırıl pırıl. Çocuk o kadar şişmanki 2 ay önce alınan 2 ay sonra olmuyor. Hatta o kadar şişmanki benim lisede giydiğim gömleği herifin ilk okul fotografında görüp dumura uğramıştım. Sonra zayıfladı filan, boyda var yakışıklı bişi oldu...

hah nerde kalmıştım. Gene bilimsel makalenin içine etme yöntemi buldum hayırlısı. Bunun pateni vardı artık bizim kullandığımız. Tabi patenin fren sistemi yok. O yüzden iki ayak giymek zor oluyor.Bir de bizim mahalle yokuş, iyice imkansız. Bundan dolayı bu patenlerin birini ben birini kardeşim kullanıyoruz(yine bu sebepten benim ayakkabıların hep sol teki aşınırdı) gene günlerden bir gün arkadaşlar koşturuyor ben de peşlerinden vınnn vınnn kayıyorum. Tabi onlar benden daha hızlı ben artık arkadan takipteyim. Niye koşturduklarını da bilmiyorum aslında. Bunlar yöndeğiştirip bana doğru koşmaya başladılar. Ben de "canlarımmm ne de severler beni" diye daha bi vınnn vınnn hızlandım. Sonra arabalar kasise gelince hoplar ya benim paten de öyle oldu. Bir de baktım. Ezmişim sıçancağızı. Nasıl üzüldüm anlatamam... Ya işte böyle sevgili seyirciler...

3) defeleme metodu: bu yöntemde sıçanı öldürmeyeceğinizi kendisine beyan edip diğer her yeri kapatıp sokak kapısını gösterirsiniz. Çıkarsa çıkar. Çıkmazsa, artık bilemem. Bizimki çıkmıştı.

4) ayakla ezme metodu: hiç bir insan evladına tavsiye etmeyeceğim metoddur. Nedenini ilk blogumu okuyursanız, anlayacaksınız.

gelincik yakalama yöntemi:

Bu yöntemde aslında gelincik yakalanmaz. Zira gelincik aşırı derece zeki ve kindar bir hayvandır. Gene yazlık gibi mekanlarda oranın ilk sahibi olduğundan kolay kolay yuvasını terketmeyecektir.ama, evinize girmeye de pek tenezzül etmez. Bu sebeple sataşmadan ama, önleminizi alarak yaşamanız gerekmektedir. Çevredeki gelişmeler sebebiyle zaten o kendisine daha sessiz sakin bir yer bulacaktır. Tekrar ediyorum tamamını bir seferde yok edemeyecekseniz, asla ve asla sataşmayın, korkutmayın, taşatmayın. Sizden korksa, çoluk çocuğunuza zarar verir. Kesin yapar bi pislik.

Şimdi bu kadar şeyi popondan mı uyduruyorsun diyebilirsiniz fakat, bunların tamamı başıma gelmiş olaylardan derlenmiştir. (istisnası tahta kapan metodudur. o, babamın Kasımpaşa da büyüdüğü ahşap ev sebebiyle psikopatlığa ilk adımlarıdır) o kadar içli dışlı oldumki, paranoya sahibi oldum aynı zamanda. En tırstığım hayvandır. Yani öyle yılanmış, akrepmiş kafama takmam ama, fare, sıçan vb oldu mu uyuyamam bile.

Yine bu korkum ve hayatımın her çağında bir şekilde karşıma çıkmaları onlara karşı kin duymama vesile olmuştur. İnsan düşmanının tüm artı ve eksilerini bildiğin de, kendisini daha hazır, daha güven de hissediyor.

 
Toplam blog
: 40
: 7324
Kayıt tarihi
: 20.03.07
 
 

Karga, kargagiller (Corvidae) familyasından Corvus cinsini oluşturan, iri yapılı, düz gagalı, pençel..