Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '09

 
Kategori
Kitap
 

Fareler ve insanlar

Fareler ve insanlar
 

Dünya Klasikleri'nden "Fareler ve İnsanlar"


Gene uzun bir aradan sonra burdayım. Malumunuz okullar açıldı ve ben yorucu bir lise maratonun ilk yılına başlamış bulunmaktayım. Verilen domuz gribi tatilini bir kitap ile değerlendirdim.

Bir Dünya Klasiği...

Kitap adı: Fareler ve İnsanlar

Kitap konusu: Dram

Kitap sayfası: 120

Kitabın yazarı: John Steinbeck

Hem yazar hem kitap hakkında:

1962 yılında Nobel Edebiyat Ödülü'nü alan ünlü Amerikalı yazar John Steinbeck eserleriyle son yüzyılımızda klasiklere eklenen bir isim. O'nun en tanınmış eserlerinden biri olan Fareler ve İnsanlar, 1930'lu yılların Amerika'sında bir çiftlikte işçi olarak çalışmaya başlayan farklı karakterlerdeki iki insanın, ölümle noktalanan dostluğunu anlatıyor.

Düşüncelerim:

Bu kitabı dün bitirmiş bulunmaktayım. Beni sürüklediği için 3 saatte bitirdim. Gerçekten çok etkileyici bir kitap. Konusu için dram dedim ama çok dramatik bir kitap değildir. Kitabın son sayfalarında hüzünlü bir son var. Etkisinde kalınacak bir kitaptır.

Kitabın kahramanı olan iki arkadaş çocukluklarından beri birliktedirler. Arkadaşların isimleri biri Lennie diğeri ise George. Lennie, özürlü gibidir. Çok unutkandır. George ise küçüklüğünden beri onu kollar ve korur. Lennie normal insanların boyundan daha fazladır. Yani devlere yakında boyda diyebiliriz. George ise normal bir insandır. Birlikte çiftlikte çalışmaya başlarlar. Ama Lennie bu işi berbat eder.

Devamı okuyucularımıza kalmalı diye düşünüyorum ve kesinlikle herkese öneriyorum.

Sevgi ve saygılarımla...

 
Toplam blog
: 39
: 3063
Kayıt tarihi
: 18.07.08
 
 

1995, İstanbul doğumluyum. Öğrenciyim. Kitap okumayı, yazı yazmayı, müzik dinlemeyi severim. RBK...